PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?

  • 1. Data: 2005-01-04 12:11:36
    Temat: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
    Od: "Ixon" <i...@o...pl>

    Witam,
    Mam problem, może ktoś zna się na prawie pracy i tego typu przypadkach...

    A więc przyjąłem przez internet zlecenie (umowa o dzieło). Umowy w dwóch
    egzemplarzach przesyłane były Pocztą Polską, obie strony podpisywały,
    wszystko wyglądało dobrze. Zlecenie wykonałem w terminie. Po przyjęciu przez
    zleceniodawce i zatwierdzeniu, miał upłynąć góra miesiąc do wypłaty.
    Pieniędzy oczywiście jak nie było tak nie ma..(minęło prawie pół roku) ..
    Pisałem do nich maile z zapytaniami co jest grane, jakiś czas temu jeszcze
    odpowiadali, że juz wkrotce zapłacą.. Teraz już nie odpowiadają na maile.
    Co zatem należy zrobić ? Gdzie z tym iść, zakładać jakąś sprawę ?? A jeśli
    tak, to jakie są koszty takiego procesu, czy to sie wogole oplaca.

    W umowie oprócz detali zwiazanych z datami przyjecia dziela, danymi
    osobowymi itd.. jeden z punktów głosił:
    Do niniejszej umowy mają zastosowanie odnośne przepisy Kodeksu Cywilnego

    Z góry dziekuje za pomocne wskazówki w tym temacie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-04 12:25:09
    Temat: Re: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 13:11:36 +0100, Ixon <i...@o...pl> napisał:

> [...]
    > Do niniejszej umowy mają zastosowanie odnośne przepisy Kodeksu Cywilnego
    > Z góry dziekuje za pomocne wskazówki w tym temacie.

    Wyslij info mailem do wladz firmy, ze jesli w terminie do dnia x nie
    wplyna pieniadze, zaczyniesz z nazwiskami i nazwa firmy publikowac
    informacje o ich zlodziejstwie w necie.zaloz strone z czytelnym skanem
    umowy i opisz konkretna sytuacje. publikuj tekst i link tam, gdzie moga
    byc ich kontrachenci. Jesli sa wrazliwi na opinie (klientow) z internetu,
    moze wystarczyc.
    Oprocz tego wyslij wezwanie do zaplaty - chyba po 2-im mozesz sprawe
    kierowac do sadu.

  • 3. Data: 2005-01-04 12:29:00
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Ixon" <i...@o...pl> wypłynęło z pasją:
    > Witam,
    > Mam problem, może ktoś zna się na prawie pracy i tego typu
    przypadkach...

    Niedawno to przerabiałem :). Zapłacili mi, kiedy wykonałem następującą
    procedurę. Umowa zapewne głosi, że sądem właściwym jest odpowiedni dla
    siedziby pracodawcy. A więc namierzasz adres tego sądu. Po drugie, tryb
    postępowania: jeśli Twoje roszczenie jest do wysokości 5000 PLN, możesz to
    zrobić w trybie uproszczonym (zbierasz dowody: kopię umowy, maile, które
    wysyłałeś z wezwaniami do zapłaty, wysyłasz do właściwego sądu i cześć).
    Więcej informacji tutaj:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=117.
    Przejdź się też np. do Federacji Konsumentów i zapytaj prawnika o
    szczegóły.
    Kiedy masz to wszystko obcykane, wyślij mailem z potwerdzeniem odbioru
    albo listem poleconym ostateczne wezwanie do zapłaty (z podanym terminem
    uiszczenia należności). W moim przypadku to wystarczyło - po dwóch dniach
    miałem kasę :)).

    Życzę powodzenia
    Coinneach

  • 4. Data: 2005-01-04 12:35:34
    Od: "Ixon" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wplyna pieniadze, zaczniesz z nazwiskami i nazwa firmy publikowac
    > informacje o ich zlodziejstwie w necie.zaloz strone z czytelnym skanem

    No właśnie, tylko czy potem nie wykorzystają tego przeciwko mnie, że
    zastraszam czy coś takiego... ? nie znam sie na prawie, więc każdy mój ruch
    niepewny.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-01-04 12:41:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Ixon <i...@o...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > No właśnie, tylko czy potem nie wykorzystają tego przeciwko mnie, że
    > zastraszam czy coś takiego... ? nie znam sie na prawie, więc każdy

    To nie będzie zastraszanie, tylko *informowanie* o tym, że zaczniesz
    korzystać ze swoich praw. Ty jesteś taki dobry, że informujesz ich, a
    mogłeś przecież od razu udać się do sądu.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-01-04 12:46:01
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 13:35:34 +0100, Ixon <i...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > No właśnie, tylko czy potem nie wykorzystają tego przeciwko mnie, że
    > zastraszam czy coś takiego... ? nie znam sie na prawie, więc każdy mój

    Odhar cwiczyl temat - to wykorzystaj jego sprawdzone rozwiazanie.

  • 7. Data: 2005-01-04 12:49:52
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Ixon" <i...@o...pl> wrote in message

    > Co zatem należy zrobić ? Gdzie z tym iść, zakładać jakąś sprawę ?? A jeśli
    > tak, to jakie są koszty takiego procesu, czy to sie wogole oplaca.

    Wez tez pod uwage, ze nawet korzystny dla Ciebie wyrok sadu moze niewiele Ci
    pomoc, jesli zleceniodawca sie uprze, ze nie chce placic.

  • 8. Data: 2005-01-04 13:00:53
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    Mimo wszystko napisz co to za firma!
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 9. Data: 2005-01-04 16:53:29
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Ixon" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zleceniodawce i zatwierdzeniu, miał upłynąć góra miesiąc do wypłaty.
    > Pieniędzy oczywiście jak nie było tak nie ma..(minęło prawie pół roku) ..
    [ciach]

    a nie łatwiej zgłosić to Inspekcji Pracy? - oni załatwią wszystko za ciebie.
    Pozdrawiam
    AM

  • 10. Data: 2005-01-04 21:39:45
    Od: "-bak-" <a...@b...ccc.ddd>

    > a nie łatwiej zgłosić to Inspekcji Pracy? - oni załatwią wszystko za
    ciebie.

    W przypadku umow o dzielo Inspekcja pracy wiele nie pomoze