PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mogę wypowiedzieć umowę będąc na zwolnieniu lek.?

  • 1. Data: 2005-01-04 10:16:31
    Temat: Czy mogę wypowiedzieć umowę będąc na zwolnieniu lek.?
    Od: "Support" <d...@h...com>

    Chodzi mi o to czy jeśli teraz jestem na zwolnieniu lekarskim do 15.01.2005.
    to czy np. dziś mogę wysłać do pracodawcy wypowiedzenie umowy.
    Wiem że pracodawca nie może mi wypowiedzieć umowy jeśli jestem chory, ale
    czy to działa też w drugą stronę tak że ja też nie mogę wypowiedzieć umowy
    pracodawcy?
    Chcę wypowiedzieć umowę tylko nie wiem kiedy mam wysłać wypowiedzenie
    umowy - w trakcie zwolnienia czy może np. 16.01.2005 ?

  • 2. Data: 2005-01-04 10:16:40
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Support <d...@h...com>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Chcę wypowiedzieć umowę tylko nie wiem kiedy mam wysłać wypowiedzenie
    > umowy - w trakcie zwolnienia czy może np. 16.01.2005 ?

    Ty możesz w każdej chwili wypowiedzieć umowę. Pracodawca nie może tego
    uczynić jak jesteś na zwolnieniu lekarskim. Prawo chroni pracownika a
    nie pracodawcę.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-04 10:34:26
    Od: "Support" <d...@h...com>

    Mam koleżankę która jest specjalista od kadr i płac i powiedziała mi, że
    zarówno pracodawca jak i pracownik nie może wypowiedzieć tej umowy na
    zwolenieniu lekarskim pracownika.

    Potrzebne są podstawy prawne.

    Co do ochrony to prawa i obowiązki ma zarówno pracodawca jak i pracownik,
    nie ma tak że prawo chroni tylko pracownika a pracodawcy wcale.

  • 4. Data: 2005-01-04 10:54:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 4 Jan 2005 11:34:26 +0100, "Support"
    <d...@h...com> zakodował:

    >Mam koleżankę która jest specjalista od kadr i płac i powiedziała mi, że
    >zarówno pracodawca jak i pracownik nie może wypowiedzieć tej umowy na
    >zwolenieniu lekarskim pracownika.

    Tylko pogratulować "specjalistów".

    KP zabrania _tylko_pracodawcy_ wypowiadać umowę w trakcie
    usprawiedliwionej nieobecności pracownika:

    Art. 41. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie
    urlopu pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej
    nieobecno?ci pracownika w pracy, jeżeli nie upłyn?ł jeszcze okres
    uprawniaj?cy do rozwi?zania umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    Pracownik nie ma takiego ograniczenia.

    A co do tego, kiedy warto złożyć wypowiedzenie - zależy jaka umowa i
    jaki staż.
    Bo wypowiedzenie kończy się w sobotę (2 tygodniowe) albo ostatniego
    dnia miesiąca.
    Zatem najlepiej wypowiedzieć w piątek albo ostatniego dnia miesiąca.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-01-04 11:41:17
    Od: "Support" <d...@h...com>

    TZN.
    - umowę mam na czas określony, jeszcze na ponad rok
    - mam 2 tygodnie wypowiedzenia
    - zwolnienie lekarskie mam dokładnie do 14 stycznia

    Chcę wypowiedzieć umowę i nie wiem który z wariantów mogę zastosować:
    - wysłanie wypowiedzenie dzisiaj(04.01.2005) i napisać w nim, że wypowiadam
    umową z datą 15.01.2005 ( po skończeniu zwolnienia)
    - wysłanie wypowiedzenie dzisiaj(04.01.2005) i napisać w nim, że wypowiadam
    umową z datą dzisiejszą 04.01.2005 ( w trakcie zwolnienia lekarskiego)
    - wysłanie wypowiedzenie dzisiaj(15.01.2005-po skończeniu zwolnienia) i
    napisać w nim, że wypowiadam umową z datą dzisiejszą 15.01.2005
    + jeszcze jakieś inne warianty

    jak zrobić aby było to zgodne z prawem?

  • 6. Data: 2005-01-04 11:48:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > wypowiadam umową z datą dzisiejszą 15.01.2005 + jeszcze jakieś inne
    > warianty jak zrobić aby było to zgodne z prawem?

    Nie jestem pewna, ale chyba jak składasz wypowiedzenie, to liczy się od
    dnia złożenia wypowiedzenia. Według mnie troche dziwnie by brzmiało, iż
    składasz wypowiedzenie dziś, z data rozpoczęcia liczenia wypowiedzenia
    np. od 15.01. Chociaż mogę się mylić. Na stronach internetowych są
    przykłady wypowiedzeń, poszukaj jak tam jest to rozwiązane.

    Jeżeli złożysz wypowiedzenie dziś (04.01.) lub do piątku (07.01.), to
    jego termin minie dopiero 22.01.

    A to kiedy złożysz wypowiedzenie to już od ciebie zależy. Co najwyżej,
    jeżeli 'lubisz' pracodawcę to możesz go poinformować, że zrezygnujesz ze
    stanowiska i złożysz wypowiedzenie (za tydzień, dwa), tak aby miał czas
    na znalezienie nowego pracownika. Ale to twoja dobra wola. ;)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-01-04 23:35:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 4 Jan 2005 12:41:17 +0100, "Support"
    <d...@h...com> zakodował:

> [...]
    >- wysłanie wypowiedzenie dzisiaj(15.01.2005-po skończeniu zwolnienia) i
    >napisać w nim, że wypowiadam umow? z dat? dzisiejsz? 15.01.2005

    "Wypowiadam umowę o pracę z zachowaniem ustawowego okresu
    wypowiedzenia" - i forma listu, czyli miejscowość, data, "z
    poważaniem" itd. Wysyłasz za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - AFAIK
    istotna jest data, kiedy pracodawca zapoznał się z oświadczeniem woli.
    Jeżeli dojdzie w tym tygodniu (nie ma znaczenia czy dzisiaj, czy w
    piątek), to pracujesz do 22 stycznia - wcześniej się nie rozstaniesz
    za wypowiedzeniem.