PracaGrupypl.praca.dyskusje › comach s.a krakow

  • 1. Data: 2002-05-18 14:21:39
    Temat: comach s.a krakow
    Od: "Arthec" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    czy odbywal ktos praktyki w tej firmie i jakie ma wrazenia?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Jeszcze cos na koniec.
    Czy komus proponowano potem prace. Jak tak to za ile;)

  • 2. Data: 2002-05-21 07:22:21
    Temat: Re: comach s.a krakow
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <accs1r$5ia$1@news.lublin.pl> MerlinXP napisał(a):

    > zastrzegam, ze to wiadomosci z "trzeciej" reki:
    >
    > opinia I (informatyk w firmie, bedacej klientem ComArch): "...samych
    > studentow do nas przysylaja..."
    >
    > opinia II (z listy dyskusyjnej): "ComArch to przedszkole - biora studentow,
    > malo placa, ucza ich (w trakcie roboty), a jak sie naucza juz (studenci), to
    > przechodza do innych firm..."

    Znam podobne opinie. Z tego co wiem, to jeśli masz większe doświadczenie, to nie
    warto się tam pchać, chyba, że zaproponują wysokie stanowisko.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 3. Data: 2002-05-21 08:13:21
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    "Arthec" <a...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
> [...]

    malo placa, ucza ich (w trakcie roboty), a jak sie naucza juz (studenci), to

    M.

  • 4. Data: 2002-05-21 09:42:51
    Od: "Artur Wypor" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

> [...]
    to ni
    > warto się tam pchać, chyba, że zaproponują wysokie stanowisko.

    ok dzieki za info
    malo =??? tak orientacyjnie to ile 800 wiecej?
    glownie biora po informatyce czy "inni" tez maja szanse?
    kolejne pytanie to ile osob procentowo po ukonczeniu praktyk dostaje
    propozycje zostania?
    NO i na koniec: Ile trwa nauka w ich przedszkolu zanim nastepuje przejscie do
    innej firmy?;)
    To na razie tyle

  • 5. Data: 2002-05-21 12:41:14
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <acd4qr$oju$1@news.gazeta.pl> Artur Wypor napisał(a):
    > studentow,

    > to ni
    >
    > ok dzieki za info
    > malo =??? tak orientacyjnie to ile 800 wiecej?

    Nie wiem dokładnie, ale podobno obiektywnie bardzo mało. Pewnie 1000 na reke
    bedzie bliski prawdy. Kolega mowil, ze z tej pensji nie utrzymalby sie bez pomocy
    rodzicow mieszkajac w mieszkaniu studenckim.

    > NO i na koniec: Ile trwa nauka w ich przedszkolu zanim nastepuje przejscie do
    > innej firmy?;)

    Pewnie dopóty, dopóki nie zażądasz większej kasy ;)

  • 6. Data: 2002-05-21 16:48:06
    Od: "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    pomocy
    > rodzicow mieszkajac w mieszkaniu studenckim.

    Dorzuce do tego dwie uwagi.

    1. Sprzed ok. 2 lat, pochodzaca od osob pracujacych w firmie powiazanej z
    Comarchem,
    majacych jednoczesnie wglad w jakas tam dokumentacje placowa/kadrowa.
    Mowily one , ze Comarch lamie mlodym ludziom zyciorysy bo co prawda placi
    b.dobrze
    (bez dokladnych kwot, ale na pewno mowily ze studenci przekraczaja
    granice powyzej ktorej nie placi sie ZUS czyli ok. 60 tys./rok),
    ale zarazem tempo pracy, atmosfera (oni by poszli w ogien za profesorem)
    powoduja, ze ci mlodzi ludzie przerywaja studia.
    Nie calkiem sie z tym zgadzelem (Bill tez przerwal) ale ...

    Minely te 2 lata i wypowiedz nr .2:
    Szef zespolu programistow pewnej ambitnej ale malo widocznej firmy opowiada
    troche ciekawostek o rekrutacji, m.in.:
    - trafia do mnie na rozmowy sporo bylych pracownikow Comarchu. Wyrozniaja
    sie tym, ze maja bardzo wysokie mniemanie
    o swoich kwalifikacjach, bardzo waskie umiejetnosci (np. tylko oracle
    forms), bardzo czesto niedokonczone studia.
    Czesc tez od razu uprzedza, ze prace programisty traktuja jako krotki etap
    w drodze do stanowiska menadzerskiego.
    Tych kwalifikacji kolega akurat nie ocenial, mowil tylko, ze wynikalo z
    tego, ze roznice w czyms tam (?) miedzy
    programista a kierownikiem musialy byc ogromne.

  • 7. Data: 2002-05-21 19:58:47
    Od: "Arthec" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Andrzej Bochniak <b...@k...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > tego, ze roznice w czyms tam (?) miedzy
    > programista a kierownikiem musialy byc ogromne.

    W sumie to jeszcze jedno ostatnie[?] pytanie:
    jak wygladaja praktyki czy sie tam cos robi konkretnego czy tak jak w
    wiekszosci firm segreguje papierki oraz czy potem niektorym praktykantom
    proponuja dalsza wspolprace?
    Jakby ktos odpowiedzial to bede bardzo wdzieczny

  • 8. Data: 2002-05-22 07:44:14
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    > (bez dokladnych kwot, ale na pewno mowily ze studenci przekraczaja
    > granice powyzej ktorej nie placi sie ZUS czyli ok. 60 tys./rok),

    ROTFL
    Tyle, to zarabiał wtedy dyrektor oddziału regionalnego. A i tak to były
    śmieszne pieniądze w tej branży.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-05-22 08:13:42
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > NO i na koniec: Ile trwa nauka w ich przedszkolu zanim nastepuje przejscie
    do
    > innej firmy?;)

    az sie nauczysz.
    M.

  • 10. Data: 2002-05-22 08:19:54
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > glownie biora po informatyce czy "inni" tez maja szanse?

    czytalem kiedys wywiad z prezesem Filipiakiem - twierdzil, ze uznaje tylko
    absolwentow kilku uczelni w polsce:
    - oczywiscie agh, pw, pg, pp...
    pw juz nie (podobno sie zepsula)

    M.