PracaGrupypl.praca.dyskusjecomach s.a krakow › Re: comach s.a krakow
    From: "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: comach s.a krakow
    Date: Tue, 21 May 2002 18:48:06 +0200

    > Nie wiem dokładnie, ale podobno obiektywnie bardzo mało. Pewnie 1000 na
    reke
    > bedzie bliski prawdy. Kolega mowil, ze z tej pensji nie utrzymalby sie bez
    pomocy
    > rodzicow mieszkajac w mieszkaniu studenckim.

    Dorzuce do tego dwie uwagi.

    1. Sprzed ok. 2 lat, pochodzaca od osob pracujacych w firmie powiazanej z
    Comarchem,
    majacych jednoczesnie wglad w jakas tam dokumentacje placowa/kadrowa.
    Mowily one , ze Comarch lamie mlodym ludziom zyciorysy bo co prawda placi
    b.dobrze
    (bez dokladnych kwot, ale na pewno mowily ze studenci przekraczaja
    granice powyzej ktorej nie placi sie ZUS czyli ok. 60 tys./rok),
    ale zarazem tempo pracy, atmosfera (oni by poszli w ogien za profesorem)
    powoduja, ze ci mlodzi ludzie przerywaja studia.
    Nie calkiem sie z tym zgadzelem (Bill tez przerwal) ale ...

    Minely te 2 lata i wypowiedz nr .2:
    Szef zespolu programistow pewnej ambitnej ale malo widocznej firmy opowiada
    troche ciekawostek o rekrutacji, m.in.:
    - trafia do mnie na rozmowy sporo bylych pracownikow Comarchu. Wyrozniaja
    sie tym, ze maja bardzo wysokie mniemanie
    o swoich kwalifikacjach, bardzo waskie umiejetnosci (np. tylko oracle
    forms), bardzo czesto niedokonczone studia.
    Czesc tez od razu uprzedza, ze prace programisty traktuja jako krotki etap
    w drodze do stanowiska menadzerskiego.
    Tych kwalifikacji kolega akurat nie ocenial, mowil tylko, ze wynikalo z
    tego, ze roznice w czyms tam (?) miedzy
    programista a kierownikiem musialy byc ogromne.