PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 81. Data: 2004-11-11 19:52:19
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    news:cmu7m8$9s8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Józek; <cmrct0$nue$1@news.onet.pl> :

    > Nie wszyscy. Kapitalistą jest również właściciel kiosku z gazetami,
    > który zasuwa od 6 do 20 za niezbyt wysokie wynagrodzenie. Za to
    > kapitalista będący posiadaczem kwiaciarni lub sklepiku spożywczego
    > często zasuwa od 2-3 rano. Musisz sprecyzować o jakich kapitalistów Ci
    > chodzi. ;)

    To nie są zarzuty, jesli chcesz zarabiać nie możesz patrzeć na szwagra.

    > A Twoim nie jest? Rozumiem, że jako pracownik nie jesteś zainteresowany
    > jak najwyższym zarobkiem i chętnie zrzekniesz się połowy wynagrodzenia,
    > żeby udowodnić brak przynależności do "kapitalistów"?

    Jak wyżej.

    > Czyli sugerujesz dofinansowanie "kapitalistów", czy odbudowę "gospodarki
    > państwowej"?

    Sugeruje zwiększenie siły nabywczej społeczeństwa, przez gwarancje pracy.

    > A za co ludzie kupowali akcje PKO BP? Tu raczej istnieje związek
    > nastrojów i związanej z nimi skłonności do wydawania pieniędzy.

    A jaka to była część społeczęństwa?

    > Aż za proste. ;)

    > Nie zakłada - równie dobrze może istniec kapitalizm z niedoborem siły
    > roboczej. To akurat nie wina kapitalizmu, że rośnie wydajność produkcji
    > - musiałbyś stworzyć system, który zakłada świadome ograniczenie
    > wydajności, ale wtedy zarobki idą w dół lub towary drożeją.

    Zajrzyj do encyklopedii, po drugie pokaż mi taki kraj, a po trzecie
    właśnie taki został stworzony, zauważ że zarobki spadają.

    [ciach]
    > Flyer
    Jeśli chodzi o Hitlera to chętnie poprzeglądał bym statystyki gospodarczew
    latach 1930 -1944 może wiesz gdzie je znalez.

    Józek

  • 82. Data: 2004-11-11 21:47:30
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <W...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Konkretnie mam na myśli to, że konieczne jest wspieranie
    > własnej )polskiej - miejscowej) przedsiębiorczości, której celem jest
    > tworzenie lub rozwój firm, które mogłyby zaoferować własne, oryginalne
    > produkty lub usługi. Na Świecie stosuje się na przykład następujące
    > metody:

    Niestety, to wszystko za wysoko, zeby miec na to wplyw. Mozna tylko
    zaapelowac o rozsadne glosowanie w wyborach.

    > To na pewno nie jest głupia idea. Takie działanie nikomu nie może
    > zaszkodzić. Ale trzeba wiedzieć, że pisanie wniosków o wsparcie i ich
    > "popychanie" to jest tradycyjna i dobrze funkcjonująca branża. Tak jak i
    > szkolenia. Duża część pieniędzy oferowanych przez różne instytucje krajowe
    > i międzynarodowe jest pożeranych przez takie struktury. I choć to jest
    > działalność ewindentnie pasożytnicza, to ma się nader dobrze. Ponieważ
    > szczególnie w takich krajach jak Polska ludzie z tych struktur są dobrze
    > "umocowani" w strukturach władzy, to nie sądzę, żeby Twoja idea przeszła.

    Ocene wnioskow coraz bardziej sie algorytmizuje, zeby urzednik nie byl
    wladca udzielnym podejmujacym decyzje, ale "sprawdzaczem" podliczajacym
    punkty za spelnienie okreslonych wymogow. Dokumentacja konkursowa zas coraz
    bardziej przypomina podreczniki programistyczne. Bardzo mnie to cieszy.

    I.

  • 83. Data: 2004-11-12 15:03:18
    Temat: "Re: co zrobic, zeby bylo lepiej? W zaięgu "mozliwosci...
    Od: MP <z...@b...adresu.tu>

    WB> 1. Kredyty i subwencje dla ludzi, którzy startują nowe firmy i
    WB> Wspieranie struktur oferujących kapitał ryzyka (fundusze, tzw.
    WB> infrastruktury. 6. Tworzenie centrów wspierających firmy
    WB> Ponieważ szczególnie w takich krajach jak Polska ludzie z tych
    WB> struktur są dobrze "umocowani" w strukturach władzy, to nie sądzę,
    WB> żeby Twoja idea przeszła.

    Wszystko szczytne środki i hasła... I kto się tym przejmie? Rząd
    (czytaj - urzędnicy zawdzięczający swoje stanowiska istniejącemu
    bezrobociu), czy Sejm, zajęty zabieraniem bogatym, żeby rozdać biednym
    parlamentarzystom?
    A może tak odpowiedzieć na ten temat w zasięgu realności...?
    Sądzę, że mam pewien pomysł. Nieduży i niedrogi, ale skuteczny środek
    na to, aby łatwiej znaleźć pracę i - jednocześnie - aby pracodawcy
    znacznie łatwiej znajdywali kandydatów do pracy dokładnie (a
    przynajmniej dokładniej) takich, na jakich im zależy. Dotyczy to
    zwłaszcza wielkiej rzeszy małych firm, których nie stać na drogą
    rekrutację prowadzoną przez wyspecjalizowane firmy. Ot, takie sobie
    rozwiązanie, które pozwoli małym stać się większymi, a kandydatom
    otrzymać oferty pracy zgodne z oczekiwaniami.
    Znam temat z praktyki: kiedyś szukałem pracy mając do zaoferowania
    konkretne kwalifikacje, potem szukałem pracowników. Ileż razy jechałem
    przez pół Polski na umówione spotkania rekrutacyjne i... nie przyjąłem
    nikogo...

    A gdyby tak powiązać oczekiwania obu stron?
    Wiem jak, ale niestety - publicznie nie mogę powiedzieć. Firmy
    rekrutacyjne też tu czytają, a na moim rozwiązaniu stracą część
    zysków. Na tym pomyśle można zrobić interes, co jednak skutecznie
    storpeduje całą ideę rozwiązania: powszechność, niekomercyjność,
    dostępność dla każdego. Jak Linux kontra Windows, ale z większym
    odzewem (od Linuxa) w kraju, gdzie bezrobocie jest plagą a na
    kojarzeniu (i utrudnianiu) pracodawców z pracownikami się zarabia
    duże pieniądze...

    No i kwestia zasadnicza: czy są chętni, aby "społecznie" zrobić coś
    "żeby było lepiej"? Popracować nieodpłatnie nad realizacją konkretnego
    rozwiązania, które - wg wszelkich analiz - ma dużą szansę znacznie
    polepszyć możliwość zdobycia pracy przez wszystkich?
    Proponuję utworzenie grupy, która razem popracuje nad tym,
    przedyskutuje szczegóły i uruchomi wszystko. Pierwsze efekty mogą być
    widoczne po miesiącu.
    Ze swojej strony - mając na względzie zarówno nie zapomniane pomimo
    upływu czasu problemy ze znalezieniem pracy (kto wie, co jeszcze się
    zdarzy...) oraz niedawne problemy ze znalezieniem pracowników -
    udostępnię pewne środki umożliwiające realizację i działanie projektu.
    Najbardziej potrzebne będą osoby związane z mediami (od strony
    dziennikarskiej lub mające wpływ na informację medialną) dla
    popularyzacji rozwiązania, Urzędami Pracy (powinny być najbardziej
    zainteresowane :)), no i przyda się ktoś znający dobrze w praktyce
    np. mySql i php. Sponsorzy nie są niezbędni, ale jeśli się znajdą, to
    z pewnością nikt ich nie odprawi :).
    Bardzo przydałby się patronat jakiejś partii (dowolnej - nie
    koniecznie bezrobotnych, ale tylko patronat!) albo organizacji
    społecznej. Bo w rządowe patronaty jakoś nie mogę uwierzyć (zresztą
    szkoda)!

    Proponuję wypowiedzi tu lub kontakt pod adresem:
    zeby.lepiej[at]zapraszam.pl

    --
    Pozdrowienia,
    MP

  • 84. Data: 2004-11-12 15:53:50
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "MP" <z...@b...adresu.tu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Proponuję utworzenie grupy, która razem popracuje nad tym,
    > przedyskutuje szczegóły i uruchomi wszystko. Pierwsze efekty mogą być

    Spolecznie nikt nic nie zrobi - ale jak program jest sensowny i ma szanse
    przyniesc efekty, to jest duza szansa uzyskania na niego kasy z funduszy
    strukturalnych i normalnego zaplacenia wszystkim przy nim pracujacym.

> [...]
    > koniecznie bezrobotnych, ale tylko patronat!) albo organizacji
    > społecznej. Bo w rządowe patronaty jakoś nie mogę uwierzyć (zresztą

    MP (Marku?), nie rozumiem tej tajemniczosci. MySQL i PHP wyglada tak, jakby
    chodzilo o jakis sensowny system kojarzenia pracodawcow z pracownikami
    online, baze danych po prostu. Mozesz sie konspirowac albo napisac otwarcie
    zarysy pomyslu - malo wierze w to, ze grupe pilnie sledza agenci firm
    rekrutacyjnych :) i ze umknelo im cos, na czym moga zarabiac grube
    pieniadze. Jesli na tym da sie zarabiac grube pieniadze, to zrob biznes i
    niech Ci sie powodzi z korzysciami dla bezrobotnych przy okazji - troche mi
    dziwnie wyglada zbieranie wolontariuszy do "lukratywnego" pomyslu. Jesli sie
    nie da na tym zrobic biznesu, tylko inicjatywa jest pomocowa - opisz, jesli
    ma sens, to te rzadowe patronaty naprawde istnieja (np. nad wspomnianym
    montowaniem terminali na pocztach przez Work Service).

    I jeszcze jedno - jako inicjatywa grupy prywatnych osob z ppd masz male
    szanse na media, Urzedy Pracy i partie - choc nie mowie, ze nie da sie tego
    zrobic.

    I.
    ---
    www.zpds.com.pl

  • 85. Data: 2004-11-12 17:52:04
    Od: MP <z...@b...adresu.tu>

    Witaj Immona,
    W Twoim liście z 12 listopada 2004 (16:53:50) można wyczytać:
> [...]
    I> szanse przyniesc efekty, to jest duza szansa uzyskania na niego
    I> kasy z funduszy strukturalnych i normalnego zaplacenia wszystkim
    Nie jest to aż tak wiele pracy :). Tydzień? Może trzy... A może parę
    dni - nie znam się. A 1-2 osoby do pomocy fachowej wystarczy.

> [...]
    I> online, baze danych po prostu. Mozesz sie konspirowac albo napisac otwarcie
    Owszem - baza stanowi część projektu. Napisać otwarcie też należy, w...
    odpowiednim momencie - po uzgodnieniach możliwości technicznych i
    innych oraz - pozyskaniu kilku pasjonatów z "wpływami".
    Czyżby nie było ludzi, co kiedyś szukali, mieli problemy... a teraz chcą pomóc
    innym? Nie wierzę. Może się mylę, ale wtedy z wiatrakami nie mam zamiaru
    sam walczyć. To tylko propozycja, bo pomysł już jest.

    I> zarysy pomyslu - malo wierze w to, ze grupe pilnie sledza agenci firm
    I> rekrutacyjnych :) i ze umknelo im cos, na czym moga zarabiac grube
    Nie chodzi o zarabianie, ale przeszkadzanie :). Realne...

    I> Jesli na tym da sie zarabiac grube pieniadze, to zrob biznes i
    I> niech Ci sie powodzi z korzysciami dla bezrobotnych przy okazji - troche mi
    I> dziwnie wyglada zbieranie wolontariuszy do "lukratywnego" pomyslu.
    Ależ można. Nie wymyślam nic nowego, tylko "składam klocki". Niestety
    - zarabianie wyklucza cały sens pomysłu i nie zrobi nic dobrego.
    Komercyjność ma to do siebie, że liczy się efekt dla organizatora,
    kosztem użytkowników "gry". Perpetum mobile nie istnieje :).
    Oczywiście - mogę to zrobić jako firma - żaden problem. Tyle, że żadna
    inicjatywa firmowa nie będzie miała znaczenia tak dużego, jak społeczna.
    A w końcu chodzi o realne korzyści w dużej skali. I co gorzej - bez
    udziału wielkich funduszy państwowych, co musi się wiązać z małym
    zainteresowaniem czynników oficjalnych.

> [...]
    I> ma sens, to te rzadowe patronaty naprawde istnieja (np. nad wspomnianym
    I> montowaniem terminali na pocztach przez Work Service).
    Ma sens tylko jedna taka inicjatywa w kraju. A nawet linuxów jest już
    tyle, że chętny za zmianę systemu nie wie za co się złapać :).

    I> I jeszcze jedno - jako inicjatywa grupy prywatnych osob z ppd masz male
    I> szanse na media, Urzedy Pracy i partie - choc nie mowie, ze nie da sie tego
    I> zrobic.
    Pewnie że się da. Poparcie osób wpływowych też można uzyskać. Im
    więcej tym lepiej :). Jeśli ZPDŚ odpowiedziało :), to czemu inni nie?
    Oczywiście - to problem i dlatego mam nadzieję, że - skoro już
    napisałeś - nie zaniechasz...

    --
    Pozdrowienia,
    MP

  • 86. Data: 2004-11-12 23:06:33
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > jesli
    > Ma sens tylko jedna taka inicjatywa w kraju. A nawet linuxów jest już
    > tyle, że chętny za zmianę systemu nie wie za co się złapać :).

    Ja mam na drugim kompie domowym Mandrake'a. Jak ktos jest zwyklym userem, to
    lapac sie trzeba za to, choc pewna doza frustracji i tak jest zapewniona :)

> [...]
    > więcej tym lepiej :). Jeśli ZPDŚ odpowiedziało :), to czemu inni nie?
    > Oczywiście - to problem i dlatego mam nadzieję, że - skoro już

    1. Ja pisalam z pytaniem, a nie poparciem - nie moge popierac czegos, czego
    szczegolow nie znam.
    2. Nie pisze oficjalnie jako ZPDS, w zadnym razie. To moje podstawowe
    miejsce pracy, czytam ppd w ramach pracy (to sie nazywa monitoring ;) - zeby
    zbierac cenne idee) ale pisuje na ppd jako osoba prywatna. Dlatego pisuje z
    nicka. Moje wypowiedzi nie sa wypowiedzami ZPDS, o ile nie sle ogloszen (jak
    jakis czas temu o szukaniu wolontariuszy) podpisanych wtedy moim nazwiskiem
    i pelna nazwa organizacji. Dla zdobycie poparcia ZPDS trzeba zdobyc poparcie
    przewodniczacego& zarzadu i jesli chcesz tych wplywowych osob, mediow i
    partii, to proponuje opisac pomysl i wyslac na adres biura, a trafi gdzie
    trzeba, zostanie oceniony i moze to poparcie zdobyc, jesli bedzie naprawde
    dobry. Natomiast z rozmawiania sobie ze mna na ppd nic nie wynika poza tym,
    ze rzeczy interesujace moge przekazac ludziom bardziej interesujacym niz
    moja skromna osoba. W tym przypadku jednak nie ma czego przekazac.

    I.

  • 87. Data: 2004-11-13 16:08:55
    Od: MP <z...@b...adresu.tu>

    Witaj Immona, W Twoim liście z 13 listopada 2004 (00:06:33) można
    wyczytać:

    I> czytam ppd w ramach pracy (to sie nazywa monitoring ;) - zeby
    I> zbierac cenne idee)
    [..]
    I> W tym przypadku jednak nie ma czego przekazac.
    No właśnie :-). Cieszę się, że rozumiesz dlaczego...

> [...]
    I> trzeba, zostanie oceniony i moze to poparcie zdobyc, jesli bedzie naprawde
    A to będzie drugi etap. O ile będzie. Bo - zdaje mi się - na tym
    forum powszechnie prezentowana jest typowa postawa Polaka: podyskutujmy jak
    to, panie, politycy głupio rządzą, a powinni tak...
    :-)
    A więc - może do usłyszenia w terminie późniejszym! (?)
    --
    Pozdrowienia,
    MP

  • 88. Data: 2004-11-13 18:16:57
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Józek; <cn0ici$nd8$1@news.onet.pl> :

    > Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To nie są zarzuty, jesli chcesz zarabiać nie możesz patrzeć na szwagra.

    Dobra, ale zanim zaczniemy gromić kapitalistów, to najpierw chyba trzeba
    wiedzieć kto to - ja wiem - Kulczyk i inni z listy najbogatszych, ale co
    potem? ;)

    > Sugeruje zwiększenie siły nabywczej społeczeństwa, przez gwarancje pracy.

    Jakiej pracy? i kto ma być tym gwarantem [ponosić koszty]? Jednym z
    efektywniejszych sposobów "zwiększenia siły nabywczej" jest zmniejszenie
    PDOF.

    > Zajrzyj do encyklopedii, po drugie pokaż mi taki kraj, a po trzecie
    > właśnie taki został stworzony, zauważ że zarobki spadają.

    Gospodarka kapitalistyczna bazuje na konkurencyjności --> ale nie
    oznacza to tego, że bezrobocie jest wpisane jako stały element tego
    "ustroju" - jest tylko akceptowane. Bezrobocie zresztą wpisane było
    również i w socjalizm [niezależnie od "dobrych" chęci rządzących] - w
    dużych miastach pracownicy mieli mały [albo żaden] wybór zatrudnienia,
    na wsiach i małych miasteczkach zdarzało się, że za pracą trzeba było
    jechać dziesiąt kilometrów [pomijam ogromne bezrobocie ukryte na wsiach]
    Popatrz na to, jak na sklep - towary stojące na półkach są bezrobotne
    dopóki ktoś ich nie kupi - uważasz, że to, że możesz wybierać i samemu
    tworzyć własne plany zakupów jest złe?

    A co do zarobków - wzrasta rozwarstwienie, ale to nie to samo co spadek.

    > Jeśli chodzi o Hitlera to chętnie poprzeglądał bym statystyki gospodarczew
    > latach 1930 -1944 może wiesz gdzie je znalez.

    Nie wiem - nawet jeżeli Hitler miał wysoki wzrost PKB, to zawdzięczał go
    armatom i kradzieżom, a takich niuansów już nie znajdziesz w
    statystykach - zresztą efektem tego wzrostu wcale nie było znaczne
    polepszenie się stopy życiowej ludności.

    I zapomniałem dodać, bo zdaje się, że tow. L pominął jeszcze jedną ważną
    lekcję z historii - NIE MA POWROTU DO CZASÓW SOCJALIZMU, chyba że
    poprzez wcielenie Polski do WNP [rubel, wewnetrzna granica celna itp.] -
    dokładnie wszystkie towary kupujemy za waluty [w uproszczeniu], więc nie
    ma powrotu do komfortowego okresu socjalizmu, gdzie dużą część surowców
    mogliśmy kupować za rubla transferowego.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 89. Data: 2004-11-13 20:15:21
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > A co do zarobków - wzrasta rozwarstwienie, ale to nie to samo co spadek.

    Jak mi kiedys ktos tlumaczyl:

    "Jesli ja zarabiam 2000 a ktos 5000
    a po pewnym czasie ja zarabiam 5000 a ktos 40 000
    to nie martwie sie, ze wzroslo rozwarstwienie, tylko sie ciesze, ze mi sie
    poprawilo."

    I.

  • 90. Data: 2004-11-13 20:58:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > "Jesli ja zarabiam 2000 a ktos 5000
    > a po pewnym czasie ja zarabiam 5000 a ktos 40 000
    > to nie martwie sie, ze wzroslo rozwarstwienie, tylko sie ciesze, ze mi sie
    > poprawilo."

    Ta opowieść to chyba z czasów inflacji. Ale wtedy równe szybko rosły ceny.