PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › "Re: co zrobic, zeby bylo lepiej? W zaięgu "mozliwosci...
    From: MP <z...@b...adresu.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: "Re: co zrobic, zeby bylo lepiej? W zaięgu "mozliwosci...
    Date: Fri, 12 Nov 2004 16:03:18 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@host-ip235-252.crowley.pl

    WB> 1. Kredyty i subwencje dla ludzi, którzy startują nowe firmy i
    WB> Wspieranie struktur oferujących kapitał ryzyka (fundusze, tzw.
    WB> infrastruktury. 6. Tworzenie centrów wspierających firmy
    WB> Ponieważ szczególnie w takich krajach jak Polska ludzie z tych
    WB> struktur są dobrze "umocowani" w strukturach władzy, to nie sądzę,
    WB> żeby Twoja idea przeszła.

    Wszystko szczytne środki i hasła... I kto się tym przejmie? Rząd
    (czytaj - urzędnicy zawdzięczający swoje stanowiska istniejącemu
    bezrobociu), czy Sejm, zajęty zabieraniem bogatym, żeby rozdać biednym
    parlamentarzystom?
    A może tak odpowiedzieć na ten temat w zasięgu realności...?
    Sądzę, że mam pewien pomysł. Nieduży i niedrogi, ale skuteczny środek
    na to, aby łatwiej znaleźć pracę i - jednocześnie - aby pracodawcy
    znacznie łatwiej znajdywali kandydatów do pracy dokładnie (a
    przynajmniej dokładniej) takich, na jakich im zależy. Dotyczy to
    zwłaszcza wielkiej rzeszy małych firm, których nie stać na drogą
    rekrutację prowadzoną przez wyspecjalizowane firmy. Ot, takie sobie
    rozwiązanie, które pozwoli małym stać się większymi, a kandydatom
    otrzymać oferty pracy zgodne z oczekiwaniami.
    Znam temat z praktyki: kiedyś szukałem pracy mając do zaoferowania
    konkretne kwalifikacje, potem szukałem pracowników. Ileż razy jechałem
    przez pół Polski na umówione spotkania rekrutacyjne i... nie przyjąłem
    nikogo...

    A gdyby tak powiązać oczekiwania obu stron?
    Wiem jak, ale niestety - publicznie nie mogę powiedzieć. Firmy
    rekrutacyjne też tu czytają, a na moim rozwiązaniu stracą część
    zysków. Na tym pomyśle można zrobić interes, co jednak skutecznie
    storpeduje całą ideę rozwiązania: powszechność, niekomercyjność,
    dostępność dla każdego. Jak Linux kontra Windows, ale z większym
    odzewem (od Linuxa) w kraju, gdzie bezrobocie jest plagą a na
    kojarzeniu (i utrudnianiu) pracodawców z pracownikami się zarabia
    duże pieniądze...

    No i kwestia zasadnicza: czy są chętni, aby "społecznie" zrobić coś
    "żeby było lepiej"? Popracować nieodpłatnie nad realizacją konkretnego
    rozwiązania, które - wg wszelkich analiz - ma dużą szansę znacznie
    polepszyć możliwość zdobycia pracy przez wszystkich?
    Proponuję utworzenie grupy, która razem popracuje nad tym,
    przedyskutuje szczegóły i uruchomi wszystko. Pierwsze efekty mogą być
    widoczne po miesiącu.
    Ze swojej strony - mając na względzie zarówno nie zapomniane pomimo
    upływu czasu problemy ze znalezieniem pracy (kto wie, co jeszcze się
    zdarzy...) oraz niedawne problemy ze znalezieniem pracowników -
    udostępnię pewne środki umożliwiające realizację i działanie projektu.
    Najbardziej potrzebne będą osoby związane z mediami (od strony
    dziennikarskiej lub mające wpływ na informację medialną) dla
    popularyzacji rozwiązania, Urzędami Pracy (powinny być najbardziej
    zainteresowane :)), no i przyda się ktoś znający dobrze w praktyce
    np. mySql i php. Sponsorzy nie są niezbędni, ale jeśli się znajdą, to
    z pewnością nikt ich nie odprawi :).
    Bardzo przydałby się patronat jakiejś partii (dowolnej - nie
    koniecznie bezrobotnych, ale tylko patronat!) albo organizacji
    społecznej. Bo w rządowe patronaty jakoś nie mogę uwierzyć (zresztą
    szkoda)!

    Proponuję wypowiedzi tu lub kontakt pod adresem:
    zeby.lepiej[at]zapraszam.pl

    --
    Pozdrowienia,
    MP