PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dni wolne od pracy

  • 1. Data: 2004-11-08 12:06:09
    Temat: Dni wolne od pracy
    Od: e...@o...pl (Rencista)

    Jeśli pracuję w wymiarze 1/2 etatu od wtorku do piątku to czy jeśli wolny
    dzień ( np. 1 listopada) przypada w poniedziałek(dla mnie dzień wolny od
    pracy) to mi sie należy inny dzień wolny tak jak w przypadku soboty gdy
    wypada dzień świąteczny (np. 1 maja). Czy ktoś może mi pomóc w tej kwestii
    Mój szef uważa że nie bo przecież mam poniedziałek i tak wolny, a ja
    myślę że tak choćby tylko dlatego że pełnoetatowcy pracują przez 5 dni w
    tygodniu i wypracowuja 40 godz. a ja przez 4 dni 20 godz. i na chłopski
    rozum ja w tym tygodniu wypracowuję całe 1/2 etatu a oni mają o 8 godzin
    krótszy tydzień. Jeśli mam rację to podpowiedzcie jak mam to dyrektorstwu
    wytłumaczyć. Dziękuję za podpowiedzi
    ---------
    Wyslano z serwisu http://www.kadrowe.pl

  • 2. Data: 2004-11-08 13:26:53
    Temat: Re: Dni wolne od pracy
    Od: w...@g...pl (Wioletta-P)

    e...@o...pl wrote:

> [...]
    > krótszy tydzień. Jeśli mam rację to podpowiedzcie jak mam to dyrektorstwu

    ART.130 par 2 Kodeksu Pracy mówi:
    Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym
    dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin....

    pół etatu czas pracy powinien być obnizony o 4 godziny
    ---------
    Wyslano z serwisu http://www.kadrowe.pl