PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Immona" <n...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Thu, 11 Nov 2004 22:47:30 +0100

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <W...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4193A8D4.6030107@optel.pl...

    > Konkretnie mam na myśli to, że konieczne jest wspieranie
    > własnej )polskiej - miejscowej) przedsiębiorczości, której celem jest
    > tworzenie lub rozwój firm, które mogłyby zaoferować własne, oryginalne
    > produkty lub usługi. Na Świecie stosuje się na przykład następujące
    > metody:

    Niestety, to wszystko za wysoko, zeby miec na to wplyw. Mozna tylko
    zaapelowac o rozsadne glosowanie w wyborach.

    > To na pewno nie jest głupia idea. Takie działanie nikomu nie może
    > zaszkodzić. Ale trzeba wiedzieć, że pisanie wniosków o wsparcie i ich
    > "popychanie" to jest tradycyjna i dobrze funkcjonująca branża. Tak jak i
    > szkolenia. Duża część pieniędzy oferowanych przez różne instytucje krajowe
    > i międzynarodowe jest pożeranych przez takie struktury. I choć to jest
    > działalność ewindentnie pasożytnicza, to ma się nader dobrze. Ponieważ
    > szczególnie w takich krajach jak Polska ludzie z tych struktur są dobrze
    > "umocowani" w strukturach władzy, to nie sądzę, żeby Twoja idea przeszła.

    Ocene wnioskow coraz bardziej sie algorytmizuje, zeby urzednik nie byl
    wladca udzielnym podejmujacym decyzje, ale "sprawdzaczem" podliczajacym
    punkty za spelnienie okreslonych wymogow. Dokumentacja konkursowa zas coraz
    bardziej przypomina podreczniki programistyczne. Bardzo mnie to cieszy.

    I.