PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Thu, 11 Nov 2004 20:52:19 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@cbc162.neoplus.adsl.tpnet.pl
    <cmo5st$j09$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmoetf$s5b$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cmohdq$4aq$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmouro$4lj$1@amigo.idg.com.pl>
    <cmq38i$clk$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmq9b4$p5m$1@amigo.idg.com.pl>
    <cmqd46$q0k$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmqe52$s3i$1@news.onet.pl>
    <cmqg6j$l2q$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmqper$jta$1@news.onet.pl>
    <cmqql3$3v1$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmqt4r$2qu$1@news.onet.pl>
    <cmr076$5b2$1@nemesis.news.tpi.pl> <cmrct0$nue$1@news.onet.pl>
    <cmu7m8$9s8$1@nemesis.news.tpi.pl>

    news:cmu7m8$9s8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Józek; <cmrct0$nue$1@news.onet.pl> :

    > Nie wszyscy. Kapitalistą jest również właściciel kiosku z gazetami,
    > który zasuwa od 6 do 20 za niezbyt wysokie wynagrodzenie. Za to
    > kapitalista będący posiadaczem kwiaciarni lub sklepiku spożywczego
    > często zasuwa od 2-3 rano. Musisz sprecyzować o jakich kapitalistów Ci
    > chodzi. ;)

    To nie są zarzuty, jesli chcesz zarabiać nie możesz patrzeć na szwagra.

    > A Twoim nie jest? Rozumiem, że jako pracownik nie jesteś zainteresowany
    > jak najwyższym zarobkiem i chętnie zrzekniesz się połowy wynagrodzenia,
    > żeby udowodnić brak przynależności do "kapitalistów"?

    Jak wyżej.

    > Czyli sugerujesz dofinansowanie "kapitalistów", czy odbudowę "gospodarki
    > państwowej"?

    Sugeruje zwiększenie siły nabywczej społeczeństwa, przez gwarancje pracy.

    > A za co ludzie kupowali akcje PKO BP? Tu raczej istnieje związek
    > nastrojów i związanej z nimi skłonności do wydawania pieniędzy.

    A jaka to była część społeczęństwa?

    > Aż za proste. ;)

    > Nie zakłada - równie dobrze może istniec kapitalizm z niedoborem siły
    > roboczej. To akurat nie wina kapitalizmu, że rośnie wydajność produkcji
    > - musiałbyś stworzyć system, który zakłada świadome ograniczenie
    > wydajności, ale wtedy zarobki idą w dół lub towary drożeją.

    Zajrzyj do encyklopedii, po drugie pokaż mi taki kraj, a po trzecie
    właśnie taki został stworzony, zauważ że zarobki spadają.

    [ciach]
    > Flyer
    Jeśli chodzi o Hitlera to chętnie poprzeglądał bym statystyki gospodarczew
    latach 1930 -1944 może wiesz gdzie je znalez.

    Józek