PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 121. Data: 2004-11-15 09:27:19
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncpgqdc.in0.arturcz@blabluga.hell.pl...
    > Immona, nie szkoda Ci czasu na dyskusje z Józkiem? Chyba, że trenujesz
    > erystykę ;)

    Trenuje. Jako pijar musze korzystac z kazdej okazji cwiczenia na zywo
    konfrontacji z wrogoscia lub niezrozumieniem, a usenet to swietny trening
    wspomagajacy. :D Ja z takimi ludzmi jak Jozek spotykam sie na zywo i
    potrzebuje sie uczyc ich rozumiec.

    (Owszem - przez usenet wychodze z pracy ~2h pozniej, bo pracuje zadaniowo -
    ale za to jestem dzieki temu czlowiekiem zrelaksowanym :))) co mi sie
    pozytywnie odbija na wydajnosci).

    > <offtopic>
    > Choć z drugiej takie roboty porządkowe... Po tym, jak wczoraj zobaczyłem
    > przystanek autobusowy koło Dworca Zachodniego w Wawie. Obok przystanku
    > jest coś, co w założeniu miało być trawnikiem. A jest lekko przydeptany
    > czarnoziem cały zawalony kiepami. Czasem żal, że zniesiono kary
    cielesne...
    > </offtopic>

    Ale mysmy rozmawiali o Niemczech. Zapewniam Cie, ze tam jest wszystko
    posprzatane. W Polsce, sprzatanie, owszem.

    I.

  • 122. Data: 2004-11-15 09:36:53
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-15, Immona <n...@z...com.pl> wrote:
    > Trenuje. Jako pijar musze korzystac z kazdej okazji cwiczenia na zywo
    > konfrontacji z wrogoscia lub niezrozumieniem, a usenet to swietny trening
    > wspomagajacy. :D
    W rzeczy samej :D

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Artur R. Czechowski <a...@h...pl>
    JID: a...@h...pl http://hell.pl/arturcz

  • 123. Data: 2004-11-15 09:46:49
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

> [...]
    > Wiesz, że ludzie dość często mając 100% (no, 99%) nie tylko racji, ale
    > pewności wygranej w sądzie przeciwko pracodawcy, wahają się, a nawet
    > rezygnują? Czemu? Bo myślą, że może wygrają, ale potem ten pracodawca
    > porozumie się z innymi i on (pracownik) nie znajdzie zatrudnienia!!! Oni
    > wierzą i boją się rzekomej potęgi możliwości firm i firemek, a nie wierzą
    we
    > własne możliwości wsparte prawem.
    > Trudno przełamać takie opory, ale właśnie taka postawa rozzuchwala
    > "pracodawców", miejmy nadzieję, że przykład działań pracowników Biedronki

    No to by byla dla Was praca spoleczna - jakis czas temu ktos tu reklamowal
    stronke z baza danych nieuczciwych pracodawcow. Niestety strona byla marnie
    rozreklamowana (zalosnie malo wpisow w bazie), a jej funkcjonalnosc
    pozostawiala tez wiele do zyczenia (logowanie... wyszukiwanie...). Pomysl
    jest super i warto by go zrobic jeszcze raz od nowa a dobrze. Dobrze - tzn.
    dobrze napisac baze i rozwijac projekt ze wsparciem mediow (mysle, ze
    Wyborcza poprze), moze i zwiazkow zaw/partii/odpowiednich organizacji itd.
    Na poczatek do bazy przepisac wszystkie negatywne opinie, ktore sie pojawily
    na ppd w ciagu ostatnich kilku lat (a moze i z forow na www pozbierac), zeby
    baza nie startowala pusta i zeby wiedze zgromadzona na ppd uczynic latwo
    dostepna. Dzialajcie, zamiast narzekac, bo to jest prawda, ze ludzie sa
    zenujaco zatraszeni, czego sama moglam doswiadczyc w jednej pracy, gdzie
    wystepowal problem zlego traktowania i lamania KP. Uczciwi pracodawcy
    popieraja takie inicjatywy, bo lamacze KP to dla nich po prostu nieuczciwa
    konkurencja.

    I.

  • 124. Data: 2004-11-15 10:00:57
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Żartujesz, pracy nie ma, rozejrzyj się dookoła, pracy jest w multum żeby
    > tylko siły wystarczyło i chęci.

    No to skoro tyle jej jest czemu jest takie bezrobocie?

    > Państwo, rządy się zmieniają, i jakie warunki wytworzono w ciągu tych 15
    > lat?

    Zapytaj tych co wybierają, kogo sobie wybrali i czego oczekują od
    rządzących. Wiekszość oczekuje powrotu do czasów Gierka. I tegoż Gierka
    uznaje za wielkiego dobrodzieja "bo wszyscy mieli prace i pieniądze".
    To, że teraz Polska spłaca długi zaciągniete i przejedzone w tym okresie
    jakoś trudniej przebija się do ludzkiej świadomości.

    > To powiedz jak te 8 milionów żyje w najbogatszym kraju świata, ja im nie
    > zazdroszczę, ja już wole siedzieć na bezrobociu w Polsce.

    No ale jaki jest sens tego porównania? Ty się najwyraźniej domagasz,
    żeby państwo zapewniło bezrobotnemu taki sam standard życia jak ludziom
    pracującym. A będziesz łaskaw podać jakieś źródło finansowania tego
    pomysłu? Polska i tak jest bardzo hojna w szafowaniu pomocą społeczną
    mimo że jest krajem relatywnie biednym. Tyle że, pomoc trafia często nie
    tam gdzie trzeba i ci najbardziej poszkodowani na tym tracą. Liczba osób
    pracujących jest mniejsza od liczby osób otrzymujących świadczenia
    socjalne. Jaki budżet to wytrzyma? A ilu mamy rencistów... jakieś
    straszliwe wojny i epidemie musiały nawiedzić Polske w ciągu ostatnich
    15 lat. A potem jest nagle zdziwienie, że zasiłki czy zapomogi dla
    naprawde potrzebujących są takie niskie. Złe państwo nie chce dać więcej.
    W USA czas szukania pracy jest dużo krótszy niż w Polsce. Przecież te 8
    milionów to nie są ciągle ci sami ludzie. Ktoś pracę traci, ktoś inny
    pracę znajduje. Normalna kolej rzeczy.
    Poza tym, USA akurat najbogatszym krajem świata nie są, gwoli ścisłości.

    P. Kręglicki

  • 125. Data: 2004-11-15 10:19:30
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2004 11:00:57 +0100, Piotr Kreglicki

    > To powiedz jak te 8 milionów żyje w najbogatszym kraju świata, ja im nie
    > zazdroszczę, ja już wole siedzieć na bezrobociu w Polsce.
    > No ale jaki jest sens tego porównania?

    Kiedys przezylem duzy szok, gdy przeczytalem, ze w liczbach bezwzglednych
    w czasach obecnych na swiecie jest najwieksza liczba NIEWOLNIKOW , czyli
    ludzi bez jakichkolwiek praw, kupowanych i sprzedawanych, ktorych mozna
    zabic i wykorzystac na wszelkie sposoby bez wiekszych kosekwencji
    prawnych, w calej historii ludzkosci. W czasach starozytnych, w Rzymie,
    Grecji. Egipcie - nigdy nie bylo tylu milionow niewolnikow co
    obecnie.Naturalnie inaczej to wyglada, gdy przejdziemy na procenty do
    ogolu ludzkosci.
    Czy w zwiazku z powyzszym nalezy uznac, ze dominujaca formacja w czasach
    obecnych jest niewolnictwo, poniweaz liczba niewolnikow nigdy nie byla tak
    wielka jak obecnie?

    pzdr
    Krzysztof

  • 126. Data: 2004-11-15 12:37:48
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kreglicki" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości

    > No to skoro tyle jej jest czemu jest takie bezrobocie?

    I to jest podstawowe pytanie.

> [...]
    > To, że teraz Polska spłaca długi zaciągniete i przejedzone w tym okresie
    > jakoś trudniej przebija się do ludzkiej świadomości.

    Po pierwsze: pokaż mi kogo powinni wybrać, ja nie wiem.
    Po drugie: czy na pewno wiesz o czym piszesz, to porównaj zadłużenie
    Gierka i dzisiejsze, dołóż jeszcze majątek jaki przejedliśmy w ostatnich
    15 latach.

> [...]
    > pracę znajduje. Normalna kolej rzeczy.
    > Poza tym, USA akurat najbogatszym krajem świata nie są, gwoli ścisłości.

    Przeczytaj co napisałeś. Brak pieniędzy na finansowanie mojego pomysłu a
    jednocześnie są pieniądze na darmozjadów, więc jak są pieniądze czy ich
    nie ma?
    Ja jestem przeciwny jakiemu kolwiek rozdawaniu.
    Co do USA czy wiesz że oni są w stanie wojny od 1940 roku?

    Józek

  • 127. Data: 2004-11-15 13:00:38
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trening
    > wspomagajacy. :D Ja z takimi ludzmi jak Jozek spotykam sie na zywo i

    Świetnie, a nie wydaje się Wam że kapitalizm który chcecie skonczył się
    już wiek temu?
    Że rozumie to zachód a do Was to po prostu nie dociera.
    Że każdy z nas preferuje prace dla siebie a nie u kogoś, to czego to jest
    objaw socjalizmu CCCP czy zachodniego.
    Czy to czasem nie Wy wmawiacie nam na siłę że chcemy PRL.
    Pokażcie takie siły, partie, związki którym zależy na dobrobycie
    społeczeństwa i że coś w tym kierunku robią, kto by stracił gdyby
    bezrobocie spadło do 5%?

    > cielesne...
    >
    > Ale mysmy rozmawiali o Niemczech. Zapewniam Cie, ze tam jest wszystko
    > posprzatane. W Polsce, sprzatanie, owszem.
    >
    > I.

    Ja zawsze(całe życie) pracowałem między innymi dla siebie, więc zarzucanie
    mi wrogość do kapitalistów jest trochę śmieszna.
    Polecam, przeczytajcie artykułu "Wybrańcy fortuny" w
    http://tygodnikforum.onet.pl/1195308,0,7645,924,arty
    kul.html
    w Niemczech.

    Józek

  • 128. Data: 2004-11-15 13:04:28
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Trudno przełamać takie opory, ale właśnie taka postawa rozzuchwala
    > "pracodawców", miejmy nadzieję, że przykład działań pracowników

    Czy masz może kontakty gdzie mógłbym większą grupę zainteresować moim
    pomysłem.

    Pozdrawiam
    Józek

  • 129. Data: 2004-11-15 13:27:55
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > już wiek temu?
    > Że rozumie to zachód a do Was to po prostu nie dociera.

    Zachod raczej rozumie, ze socjalizm nie dziala dobrze. Ameryka ze swoja
    liberalna gospodarka rozwija sie, a obciazone socjalem panstwa UE maja coraz
    gorsza zadyszke i zaczynaja robic ciecia w tym socjalu, zeby im gospodarka
    nie popsula sie bardziej.

    > Że każdy z nas preferuje prace dla siebie a nie u kogoś, to czego to jest
    > objaw socjalizmu CCCP czy zachodniego.

    To niech zalozy dzialalnosc gospodarcza. O ile wytrzyma z ZUSem i podatkami,
    ktore sa, jakie sa, bo socjal jest przerosniety.

    I.

  • 130. Data: 2004-11-15 13:33:56
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > I to jest podstawowe pytanie.

    No a może jednak jej nie ma? A może bardziej opłaca się inwestować w
    obecnych pracowników niż zatrudniać nowych?

    > Po pierwsze: pokaż mi kogo powinni wybrać, ja nie wiem.

    Na pewno nie tych co obiecują większe zasiłki, więcej socjalu i
    minimalną płacę 900 zl. Wystarczy chcieć się wczytać w programy
    gospodarcze poszczególnych partii, żeby odsiać tych co o ekonomii
    pojęcie maja blade. Żadna partia ideałem nie jest, ale niektóre są
    bardziej PRLowskie niż inne.
    Ile osób tak na dobrą sprawe przed dokonaniem wyboru usiłuje się
    dowiedzieć czegokolwiek o kandydatach? A potem jest zdziwienie, że
    poseł/posłanka zachowuje się w taki a nie inny sposób.

    > Po drugie: czy na pewno wiesz o czym piszesz, to porównaj zadłużenie
    > Gierka i dzisiejsze, dołóż jeszcze majątek jaki przejedliśmy w ostatnich
    > 15 latach.

    No to logiczne, że jest wyższe bo odsetki rosną. A to że pozostałe rządy
    powiększały zadłużenie to inna sprawa.

    > Przeczytaj co napisałeś. Brak pieniędzy na finansowanie mojego pomysłu a
    > jednocześnie są pieniądze na darmozjadów, więc jak są pieniądze czy ich
    > nie ma?

    A może nie umiesz dobrze sprzedac tego pomysłu? A może to nie jest
    wystarczająco dobry pomysł? Przyczyn może byc wiele i niekoniecznie musi
    to być brak pieniędzy.

    P. Kręglicki