PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 131. Data: 2004-11-15 13:36:56
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2004 14:27:55 +0100, Immona <n...@z...com.pl> napisał:

    > To niech zalozy dzialalnosc gospodarcza. O ile wytrzyma z ZUSem i
    > podatkami,
    > ktore sa, jakie sa, bo socjal jest przerosniety.

    W Wielkiej Brytanii przedsiebiorca moze podobno poprzestac na 4 funtach
    tygodniowo "ZUS-u", placonego przez siebie. Zalozono, ze jesli jego
    zabezpieczeniem jest np. inwestowanie w firme, to nie ma co go dorzynac
    zusami.

  • 132. Data: 2004-11-15 18:27:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cna9fa$m1m$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Czy masz może kontakty gdzie mógłbym większą grupę zainteresować moim
    > pomysłem.
    Obawiam się, że nie. Zwyczajnie jestem człowiekiem pracy najemnej, trochę
    też na własny rachunek, tyle że działam w zwiazku zawodowym.

    Jotte

  • 133. Data: 2004-11-15 19:39:05
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cnab87$74a$1@inews.gazeta.pl Piotr Kreglicki

    > No to logiczne, że jest wyższe bo odsetki rosną. A to że pozostałe rządy
    > powiększały zadłużenie to inna sprawa.

    "Powiększały" to w tym wypadku eufemizm. Zadłużenie zagraniczne Polski:
    - 1989 - na dzień dobry po 44 latach komuny III RP dziedziczy dług ~40 mld
    USD,
    - tzw. klub paryski umarza nam 50% należności
    - 1993 - ~47 mld
    - 1997 - ~51 mld
    - 2003 - po 14 latach "kapitalizmu" - ~81 mld (wzrost od '97 o 60%).
    Tak więc wolnorynkowa, kapitalistyczna Polska w 14 lat podwoiła zadłużenie,
    na jakie komuna pracowała 44 lata. Uwzględniając umorzenia: po 44 latach ~20
    mld, a po następnych 14 już ponad 80.
    To oczywiście bardzo uproszczone obliczenia, udział zadłużenia w różnych
    sektorach
    się zmieniał, nie uwzględnia cyklów i strategii spłat, nie zawsze zasadne
    jest porównywanie kwot brutto itp. itd.,
    ale pozwala skończyć z mitem ciągnącego się za nami i dławiącego naszą
    gospodarkę "długu gierkowskiego", choć bez wątpienia opóźnił on szanse
    rozwojowe Polski.

    Jotte

  • 134. Data: 2004-11-15 19:41:22
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zachod raczej rozumie, ze socjalizm nie dziala dobrze. Ameryka ze swoja
    > liberalna gospodarka rozwija sie, a obciazone socjalem panstwa UE maja
    > coraz
    > gorsza zadyszke i zaczynaja robic ciecia w tym socjalu, zeby im
    > gospodarka
    > nie popsula sie bardziej.

    > To niech zalozy dzialalnosc gospodarcza. O ile wytrzyma z ZUSem i
    > podatkami,
    > ktore sa, jakie sa, bo socjal jest przerosniety.
    >
    > I.

    Czy naprawdę nie dociera do Was, pomijając przyczyny, że społeczeństwo nie
    potrzebuje żadnych usług i produktu bo nie ma pieniędzy, że żadne obniżki
    podatków, ZUS, i innych obciążeń nie pomoże.
    Jak sobie wyobrażasz że milion ludzi otworzy DG i dla kogo będą działać.
    Bo jedynie możemy czekać że ktoś nie mając co zrobić z pieniędzmi i
    zatrudni milion ludzi albo będziemy się tu gnoić i wymyślać nie stworzone
    rzeczy.
    A czy wiesz że USA jest w stanie wojny od 1940 roku.
    I na koniec kto tworzy proletariat?

    Józek

  • 135. Data: 2004-11-15 20:09:40
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kreglicki" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości

    > No a może jednak jej nie ma? A może bardziej opłaca się inwestować w
    > obecnych pracowników niż zatrudniać nowych?

    Płacąc 400 - 500 zł uważasz za inwestowanie ?

    > Na pewno nie tych co obiecują większe zasiłki, więcej socjalu i
    > minimalną płacę 900 zl. Wystarczy chcieć się wczytać w programy
    > gospodarcze poszczególnych partii, żeby odsiać tych co o ekonomii
    > pojęcie maja blade. Żadna partia ideałem nie jest, ale niektóre są
    > bardziej PRLowskie niż inne.
    > Ile osób tak na dobrą sprawe przed dokonaniem wyboru usiłuje się
    > dowiedzieć czegokolwiek o kandydatach? A potem jest zdziwienie, że
    > poseł/posłanka zachowuje się w taki a nie inny sposób.

    Ja Ci się nie pytałem o programy, tylko ludzi, partie!
    A powiedz ile masz czasu na poznanie kandydatów, tydzień, miesiąc, wybory
    w maju a my nie wiemy czy w maju czy może w październiku, a co się możesz
    dowiedzieć o kandydatach ile ma lat dzieci i wykształcenie a i profil.
    A jaki będzie system jedno mandatowy czy obecny, a może inny a prezydent
    nie za vetuje? zostało 5 miesięcy a co Ty wiesz o wyborach...

    > No to logiczne, że jest wyższe bo odsetki rosną. A to że pozostałe rządy
    > powiększały zadłużenie to inna sprawa.

    A ile urosły trzy krotnie pięcio krotnie?

    > A może nie umiesz dobrze sprzedac tego pomysłu? A może to nie jest
    > wystarczająco dobry pomysł? Przyczyn może byc wiele i niekoniecznie musi
    > to być brak pieniędzy.
    >
    > P. Kręglicki
    Tak tu się całkowicie z Tobą zgadzam, nie potrafię, nie umiem sprzedać
    swojego pomysłu. Jest tak wielu i tak silny przeciwnik ze właściwie nie
    mam szans.
    Główny zarzut to socjalizm!

    Józek

  • 136. Data: 2004-11-15 20:13:44
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > trochę
    > też na własny rachunek, tyle że działam w zwiazku zawodowym.

    Zadam pytanie inaczej, czy chciałbyś i mógłbyś mi pomóc?

    Pozdrawiam
    Józek

  • 137. Data: 2004-11-15 20:22:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cnb2k6$6nv$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Zadam pytanie inaczej, czy chciałbyś i mógłbyś mi pomóc?
    Chodzi Ci o te prace porządkowe?
    Napisz na priva, albo załóż nowy topic, bo ten jest już mało czytelny.
    Pogadać zawsze warto.

    Jotte

    Odpisuję tu, bo już się chyba serwer burzy o szerokość wątku.

  • 138. Data: 2004-11-15 21:42:25
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

> [...]
    > Bo jedynie możemy czekać że ktoś nie mając co zrobić z pieniędzmi i
    > zatrudni milion ludzi albo będziemy się tu gnoić i wymyślać nie stworzone

    Moment moment, mniejsze podatki i mniejszy ZUS to wiecej pieniedzy w
    rękach ludzi. Oni coś z tymi pieniędzmi zrobią. Jedni zainwestują,
    drudzy przejedzą napędzają konsumpcję i dając zarobić innym. Naprawde
    nie dociera?
    Ty liczysz na co? Że państwo dodrukuje pieniędzy i rozda ludziom i
    będzie lepiej? Że zadekretuje w ustawie "stworzenie nowych miejsc pracy"
    i one natychmiast czarodziejsko przybędą?

    > A czy wiesz że USA jest w stanie wojny od 1940 roku.

    A co ty z ta wojna znowu? Jaki to ma związek z tematem?

    P. Kręglicki

  • 139. Data: 2004-11-15 21:48:14
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > ale pozwala skończyć z mitem ciągnącego się za nami i dławiącego naszą
    > gospodarkę "długu gierkowskiego", choć bez wątpienia opóźnił on szanse

    Tyle że, on to zadlużanie zaczął i "dzięki" temu na starcie już mieliśmy
    garb. Pal licho gdyby jeszcze te pieniądze chociaż w połowie zostały
    sensownie zainwestowane. Tymczasem Gierek kupował technologie, które już
    wtedy były przestarzałe. Reszta poszła na "tankowce z cytrusami".
    Do 1989 roku zdążyło narosnąć należności tyle, że stały się poważnym
    obciążeniem dla budżetu. Spłacać trzeba i tych pieniędzy brakuje teraz
    na co innego.
    Następne rządy dołożyły swoje - zwłaszcza Millera, który przebił
    wszystkie pozostałe razem wzięte.

    P. Kręglicki

  • 140. Data: 2004-11-15 22:04:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 15 Nov 2004 22:42:25 +0100, Piotr Kreglicki

    >Moment moment, mniejsze podatki i mniejszy ZUS to wiecej pieniedzy w
    >rękach ludzi. Oni co? z tymi pieniędzmi zrobi?.

    I co z tego, że więcej w rękach ludzi, jak na rynku tyle samo.
    Przecież te pieniądze, które płacisz ZUSowi i fiskusowi nie idą do
    niszczarki. Też generują popyt i trafiają w końcu do ludzi (emerytów,
    budowlańcom, co stawiają pałacyki ZUSowi itd.).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded