PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Mon, 15 Nov 2004 11:00:57 +0100
    <cmo5st$j09$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmoetf$s5b$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cmohdq$4aq$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmouro$4lj$1@amigo.idg.com.pl>
    <cmq38i$clk$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmq9b4$p5m$1@amigo.idg.com.pl>
    <cmqd46$q0k$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmqe52$s3i$1@news.onet.pl>
    <cmqg6j$l2q$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmqper$jta$1@news.onet.pl>
    <cmqql3$3v1$1@atlantis.news.tpi.pl> <cmqt4r$2qu$1@news.onet.pl>
    <cmr076$5b2$1@nemesis.news.tpi.pl> <cmrct0$nue$1@news.onet.pl>
    <cmu7m8$9s8$1@nemesis.news.tpi.pl> <cn0ici$nd8$1@news.onet.pl>
    <cn5ja0$l0n$1@nemesis.news.tpi.pl> <cn8f5a$68e$1@news.onet.pl>
    <cn8fo7$5f2$1@inews.gazeta.pl> <cn8j0t$mer$1@news.onet.pl>
    <cn8ot2$cvh$1@inews.gazeta.pl> <cn8r1r$k1m$1@news.onet.pl>

    Józek napisał(a):

    > Żartujesz, pracy nie ma, rozejrzyj się dookoła, pracy jest w multum żeby
    > tylko siły wystarczyło i chęci.

    No to skoro tyle jej jest czemu jest takie bezrobocie?

    > Państwo, rządy się zmieniają, i jakie warunki wytworzono w ciągu tych 15
    > lat?

    Zapytaj tych co wybierają, kogo sobie wybrali i czego oczekują od
    rządzących. Wiekszość oczekuje powrotu do czasów Gierka. I tegoż Gierka
    uznaje za wielkiego dobrodzieja "bo wszyscy mieli prace i pieniądze".
    To, że teraz Polska spłaca długi zaciągniete i przejedzone w tym okresie
    jakoś trudniej przebija się do ludzkiej świadomości.

    > To powiedz jak te 8 milionów żyje w najbogatszym kraju świata, ja im nie
    > zazdroszczę, ja już wole siedzieć na bezrobociu w Polsce.

    No ale jaki jest sens tego porównania? Ty się najwyraźniej domagasz,
    żeby państwo zapewniło bezrobotnemu taki sam standard życia jak ludziom
    pracującym. A będziesz łaskaw podać jakieś źródło finansowania tego
    pomysłu? Polska i tak jest bardzo hojna w szafowaniu pomocą społeczną
    mimo że jest krajem relatywnie biednym. Tyle że, pomoc trafia często nie
    tam gdzie trzeba i ci najbardziej poszkodowani na tym tracą. Liczba osób
    pracujących jest mniejsza od liczby osób otrzymujących świadczenia
    socjalne. Jaki budżet to wytrzyma? A ilu mamy rencistów... jakieś
    straszliwe wojny i epidemie musiały nawiedzić Polske w ciągu ostatnich
    15 lat. A potem jest nagle zdziwienie, że zasiłki czy zapomogi dla
    naprawde potrzebujących są takie niskie. Złe państwo nie chce dać więcej.
    W USA czas szukania pracy jest dużo krótszy niż w Polsce. Przecież te 8
    milionów to nie są ciągle ci sami ludzie. Ktoś pracę traci, ktoś inny
    pracę znajduje. Normalna kolej rzeczy.
    Poza tym, USA akurat najbogatszym krajem świata nie są, gwoli ścisłości.

    P. Kręglicki