PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwrot kosztów dojazdu do urzędu pracy

  • 21. Data: 2010-10-14 14:06:36
    Temat: Re: Zwrot kosztów dojazdu do urzędu pracy
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:i971g6$6op$1@inews.gazeta.pl...

    > Co nie zmienia faktu, ze mozliwosc istnieje.
    Istnieje, owszem.
    Istnieje też możliwość odmowy.
    Ciekawym która możliwość działa częściej.

    (...)
    > Nie rozumiem tylko swietego oburzenia kilku osob.
    Nie martw się tym.
    Moze ich wcale nie warto próbowac zrozumieć, ani nawet brać pod uwagę?

    > Facet placil podatki, stracil prace (na kazdego moze trafic), to i szuka
    > wsparcia od strony panstwa, na ktore wczesniej lozyl grube pieniadze.
    A jak nie stracił pracy tylko w ogóle nie pracował (przecież tam mowa o
    odbywaniu stażu - pytałem czy czytałeś dokładnie)?
    Jest i będzie jednak zawsze kwestią dyskusyjną co konkretnie należy się
    obywatelowi za haracz państwu płacony.
    Kiedyś wczasowicze płacili tzw. opłatę klimatyczną, np. w górach, nad
    morzem. Czyli za wyoddychiwanie miejscowym ich leszego niż gdzie indziej
    powietrza. To i inne bzdury są przecież możliwe.

    > Moze od razu urzadzic pikiete pod szpitalem, bo skoro ja place i nic mi
    > nie jest, to bezrobotny u lekarza tez "sie z chujem pozamienial"?
    Oraz pikiety pod siedzibami i oddziałami TU jeśli wypadków nie powodujesz a
    OC płacisz.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2010-10-14 14:07:13
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote in message
    > "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > No i ma takie wsparcie* - zasiłek przez bodaj pół roku.
    > Fakt, niewielka suma, ale chyba masz świadomość, że dostając ten zasiłek
    > NIC nie robi.
    > Jakby zasiłek był wypłacany pod warunkiem wykonania jakichś prac
    > społecznych (sprzątanie liści itp.), to jak znam życie nikt by się na to
    > nie połasił.
    >
    > * do tego UP często gęsto szuka mu posady, organizuje targi pracy,
    > szkolenia, kursy - wszystko to też za darmo

    Przy tym zwrot kilku zlotych za PKS to naprawde pikus..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-10-14 14:15:57
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote in message

    > Przynajmniej jakos motywuje, lepsze to niz placic bezrobotnemu bez
    > kwalifikacji do konca zycia..

    No i sam sobie odpowiedziałeś.

    K.

  • 24. Data: 2010-10-14 14:18:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Przy tym zwrot kilku zlotych za PKS to naprawde pikus..

    Pan Pikuś! ;-)
    A poważnie - tu kilka złotych, tam kilka złotych i znów dziura w budżecie.
    Poza tym opłata za dojazd jak sam zauważyłeś nie stanowi w tym przypadku
    żadnej motywacji.
    Wręcz przeciwnie - rozleniwia na zasadzie "skoro płacą, to po kij mi się
    wysilać"

    K.

  • 25. Data: 2010-10-14 14:25:13
    Od: s...@v...pl

> [...]
    > żadnej motywacji.
    > Wręcz przeciwnie - rozleniwia na zasadzie "skoro płacą, to po kij mi się

    Owszem stanowi.

    Od szukania pracy jest urząd, i to on przekazuje oferty pracy bezrobotnemu.
    Motywacją do aktywnego działania dla bezrobotnego będzie, jeśli nie będzie
    musiał ponosić kosztów za dojazd do urzędu ani miejsc pracy do których został
    skierowany przez urząd celem odbycia rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym
    przyszłym pracodawcą.

  • 26. Data: 2010-10-14 15:31:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > No i sam sobie odpowiedziałeś.

    To bylo pytanie retoryczne.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-10-14 15:32:50
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    <s...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > został
    > skierowany przez urząd celem odbycia rozmowy kwalifikacyjnej z

    Nie przesadzalbym tylko z tym "od tego jest urzad", bo to moze prowadzic do
    wniosku, ze po co cokolwiek ma bezrobotny robic, urzad niech znajdzie
    oferty, przysle do domu i jeszcze taksowke na rozpowe doprowadzi.

    Od szukania pracy jest akurat bezrobotny. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-10-14 16:33:53
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    <s...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > został
    > skierowany przez urząd celem odbycia rozmowy kwalifikacyjnej z

    Sorki, ale coś Ci się zdrowo pozajączkowało.
    Bezrobotny nikomu łaski nie robi, że zgłasza się po oferty pracy czy na
    rozmowę kwalifikacyjną. Robi to dla siebie. Co więcej - on nawet nie musi
    się rejestrować, jeśli nie chce.
    Więc brak jest jakiegokolwiek powodu, by w jakiś szczególny sposób zachęcać
    go do takich przyjazdów, ponieważ leży to tylko i wyłącznie w jego
    interesie, a nie w interesie UPu.

    K.

  • 29. Data: 2010-10-14 16:34:48
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]
    > oferty, przysle do domu i jeszcze taksowke na rozpowe doprowadzi.
    > Od szukania pracy jest akurat bezrobotny. ;)

    Dokładnie tak.

    K.

  • 30. Data: 2010-10-14 17:54:48
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

> [...]

    > oferty, przysle do domu i jeszcze taksowke na rozpowe doprowadzi.
    > Od szukania pracy jest akurat bezrobotny. ;)

    Przede wszystkim bezrobotny, ale w takim razie komu i do czego potrzebny urząd
    pracy, którego skuteczność jest znikoma, a urzędnicy marnotrawią środki.