PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 1. Data: 2004-04-21 08:07:59
    Temat: ZUS
    Od: "wojtek żurkowski" <w...@p...onet.pl>

    Szanowni grupowicze!
    Mam takie pytanie:

    Prowadze działalność gospodarcza i z tego tytułu płacę około 640 zł. ZUS-u
    miesięcznie
    Znajomy doradził,że może mnie zatrudnić w swojej firmie na etat ze stawką
    824 (najnizsza) i ja mu będę zwracał ten ZUS, bo to będzie dla mnie
    korzystniejsze.

    Pytanie moje jest takie: ile musiałbym mu zapłacić za ten ZUS i czy sa
    jakieś inne koszty?????

    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2004-04-21 08:34:56
    Temat: Re: ZUS
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "wojtek żurkowski" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c65a96$5gu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > korzystniejsze.
    >
    > Pytanie moje jest takie: ile musiałbym mu zapłacić za ten ZUS i czy sa
    Pierwsze co powinieneś zrobić to iść do ZUS-u i spytać o stawkę
    od najniższej krajowej. Bedziesz znał odpowiedź na swoje pytanie.
    Po drugie, jeśli już zdecydujesz się na takie rozwiązanie, musisz
    wyrejestrować się z ZUS-u, ponieważ dla tej instytucji liczy
    się pierwszeństwo umów. Przy kolejności DG--> etat,
    bedziesz płacił cały zus za DG a etat będzie obłożony stawką
    zdrowotną tylko. Tak więc musisz odwrócić zagadnienie.
    Po trzecie, żeby całe przedsięwzięcie się udało, Twoje obowiązki
    z tytułu pracy na etacie nie mogą się pokrywać z profilem DG.
    Poza tym pchanie się na najniższą krajową (etat) i DG (składka
    zdrowotna) nie da Ci wielkich oszczędności. Optymalnie jest zawrzeć
    długoterminową umowę zlecenie (powiedzmy na dwa lata za 100 PLN/mc).
    W ten sposób Twoje koszty zusowe zjadą do poziomu 250 PLN/mc,
    co da wymierne oszczędności. Jeśli jednak nie będziesz miał wielu
    kosztów z tytułu DG, to oszczędności z tytułu składek zapłacisz
    w formie zwiększonej zaliczki na podatek dochodowy.
    L.

    ---
    Virus Free by AVG Anti Virus System

  • 3. Data: 2004-04-21 09:40:46
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    libra wrote:
> [...]
    > kosztów z tytułu DG, to oszczędności z tytułu składek zapłacisz
    > w formie zwiększonej zaliczki na podatek dochodowy.

    Doskonały przykład na to jak ludzie w Polsce muszą kombinować
    z powodu kretynizmu polskiego prawodawstwa, nadmiaru biurokracji
    i braku kogokolwiek kto chciałby z tym coś wreszcie zrobić. Nie
    do pomyślenia są takie kombinacje w USA na przykład. Ale Polska
    zawsze była 100 lat za Murzynami.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 4. Data: 2004-04-21 10:20:32
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i braku kogokolwiek kto chciałby z tym coś wreszcie zrobić. Nie
    > do pomyślenia są takie kombinacje w USA na przykład. Ale Polska

    Odpowiedź jest krótka.
    Jak ktoś zarabia w miarę przyzwoicie, to koszty ZUS-u
    i podatku mało go absorbują. Płaci , choć zdaje sobie sprawę
    że sam lepiej by wykorzystał tą kasę.
    Jak ktoś się pcha w DG nie mając biznesplanu, zaplecza finansowego,
    pomysłu na działalność i strategicznego klienta, to po kilku miesiącach
    zaczyna szukać i kombinować.
    L.

    ---
    Virus Free by AVG Anti Virus System

  • 5. Data: 2004-04-21 11:02:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się pierwszeństwo umów. Przy kolejności DG--> etat,
    > bedziesz płacił cały zus za DG a etat będzie obłożony stawką

    Możesz podać podstwę prawną tych rewelacji?
    Pamiętaj, że sytuacja dotyczy DG i umowy o pracę
    a nie umowy zlecenia.

  • 6. Data: 2004-04-21 12:16:53
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz podać podstwę prawną tych rewelacji?
    > Pamiętaj, że sytuacja dotyczy DG i umowy o pracę
    > a nie umowy zlecenia.

    us. o ubezpieczeniach społecznych, ust. o ubezpieczeniach
    zdrowotnych, ust. o działalności gosp.
    Nie chce mi się szukać konkretnych przepisów w tej chwili.
    Jeśli czytałeś sam sobie poradzisz ze znalezieniem.
    L.

  • 7. Data: 2004-04-21 12:39:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Nie chce mi się szukać konkretnych przepisów w tej chwili.
    > Jeśli czytałeś sam sobie poradzisz ze znalezieniem.

    W jakiej ustawie jest to zapisane, wiem bez
    Twojej podpowiedzi.
    Jak Ci się nie chce szukać, to nie pleć trzy po trzy,
    bo to co podajesz nie jest prawdą.
    Poczytaj lepiej te przepisy, albo podaj
    konkretny artykuł, bo może wczoraj coś zmienili.

  • 8. Data: 2004-04-21 18:27:32
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    > Jak ktoś się pcha w DG nie mając biznesplanu, zaplecza finansowego,
    > pomysłu na działalność i strategicznego klienta, to po kilku miesiącach
    > zaczyna szukać i kombinować.
    Ale to chyba nie jego wina? Nie wymagaj od drobnych przedsiębiorców
    aby sobie tworzyli biznesplany. Oni po prostu mają pomysł, często dobry,
    i chcą go realizować - z korzyścią dla siebie i dla innych. Niestety,
    państwo
    im to utrudnia, tracąc podwójnie. Pomyśl jak niewyobrażalną kwotą
    jest dla bezrobotnego 700zł miesięcznie oddawane do ZUSu. Jego to przeraża
    i nigdy nie założy legalnie swojego biznesu.

    pozdr
    Adam

  • 9. Data: 2004-04-21 20:49:16
    Od: "libra" <l...@o...pl>

> [...]
    > bo to co podajesz nie jest prawdą.
    > Poczytaj lepiej te przepisy, albo podaj
    > konkretny artykuł, bo może wczoraj coś zmienili.

    Odpowiem Ci w sposób następujący.
    Znajdź w swoim mieście dobre biuro rachunkowe.
    Powiedz pracującej tam pani co Cię interesuje.
    Pani będzie bardzo miła, poda Ci podstawę prawną
    wydrukuje odpowiednie paragrafy i ustępy z ustaw które
    wymieniłem, po czym skasuje 100 PLN netto. Jak trafisz
    do tańszego biura to zapłacisz 50 PLN.
    EOT
    L.

  • 10. Data: 2004-04-21 20:59:38
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest dla bezrobotnego 700zł miesięcznie oddawane do ZUSu. Jego to przeraża
    > i nigdy nie założy legalnie swojego biznesu.

    Ja nie wątpię, że wielu ludzi ma dobre pomysły. Nie wątpię także,
    że chcą je realizować- nawet korzyścią dla innych. Ale to chyba nie
    wystarczy. Ale może się mylę.
    Opis produktu (usługi), segment rynku do którego jest adresowany,
    strategiczny klient, który zapewnia Twojej działalności płynność finansową,
    ewentualne inne źródła finansowania (na początku).
    Już to ktoś w którymś z wątków pisał. Założenie działalności to jeden,
    góra dwa dni.Pierwsze opłaty są po miesiącu. Czyli masz 30 dni na
    zarobienie pieniędzy. Jeśli Twój pomysł jest dobry to nie powinno być
    problemów, jeśli tak nie jest, znaczy to że pomysł był średniej jakości.
    Zakładanie DG w momencie gdy mamy wystawić jednorazowo rachunek
    a widoków na kolejnego klienta nie ma, to poroniony pomysł od samego
    początku. I Państwo nie ma nic do tego.
    L.