PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 11. Data: 2004-04-22 07:36:54
    Temat: Re: ZUS
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c66mpu$fcg$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Odpowiem Ci w sposób następujący.
    > Znajdź w swoim mieście dobre biuro rachunkowe.
    > Powiedz pracującej tam pani co Cię interesuje.
    > Pani będzie bardzo miła, poda Ci podstawę prawną
    > wydrukuje odpowiednie paragrafy i ustępy z ustaw które
    > wymieniłem, po czym skasuje 100 PLN netto. Jak trafisz
    > do tańszego biura to zapłacisz 50 PLN.
    > EOT
    > L.

    Ja znam ten artykuł. Przeczytałem
    go nawet do końca, czego Ty nie zrobiłeś.
    Nic nie rozumiesz, ale to już trudno.
    To w końcu grupa dyskusyjna,
    każdy ma prawo pisać głupoty.

  • 12. Data: 2004-04-22 09:40:13
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 21 Apr 2004 22:59:38 +0200, "libra" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
    >strategiczny klient, który zapewnia Twojej działalności płynność finansową,
    >ewentualne inne źródła finansowania (na początku).
    >Już to ktoś w którymś z wątków pisał. Założenie działalności to jeden,
    >góra dwa dni.Pierwsze opłaty są po miesiącu. Czyli masz 30 dni na
    >zarobienie pieniędzy. Jeśli Twój pomysł jest dobry to nie powinno być
    >problemów, jeśli tak nie jest, znaczy to że pomysł był średniej jakości.
    >Zakładanie DG w momencie gdy mamy wystawić jednorazowo rachunek
    >a widoków na kolejnego klienta nie ma, to poroniony pomysł od samego

    To dlaczego "panstwo" w istocie ustanowilo "zakaz" prowadzenia dzialalnosci
    gospodarczej, w ktorej osiagany przychod bylby mniejszy niz 700zl/mc, nawet
    jesli bylby absolutnie regularny?
    Przyklad: ktos ma sporo wolnego czasu wiec chce zalozyc dzialalnosc i sprzedawac
    wate cukrowa pod cmentarzem w lykendy. Moze wyciagnac z tego 500zl/mc, co byloby
    istotnym elementem domowego budzetu. Niestety, polskie przepisy mu na to nie
    pozwalaja...

    Moze mozna to gdzies zaskarzyc? :-)
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 13. Data: 2004-04-22 11:34:45
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    > Ja znam ten artykuł. Przeczytałem
    > go nawet do końca, czego Ty nie zrobiłeś.
    > Nic nie rozumiesz, ale to już trudno.
    > To w końcu grupa dyskusyjna,
    > każdy ma prawo pisać głupoty.

    Mylisz się grupa jest od dyskusji w tematach okołopracowych.
    Nie widzę powodu by komuś odpowiadać na podstawowe pytania.
    Nie ma w tej chwili kłopotu ze ściągnięciem ustaw z sieci. Nie ma
    problemu z udaniem się do radcy prawnego, nawet bezpłatnie.
    Nie ma problemu by w Sądzie Pracy zasięgnąć opinii. Bynajmniej
    ja nigdy nie miałem. A wiesz dlaczego? Bo chciało mi się ruszyć
    dupe i iść zapytać.
    Niestety większość bywalców tej grupy oczekuje bezpłatnej
    porady nie czyniąc prawie żadnego wysiłku by sprawy rozwiązywać
    we własnym zakresie. A czytanie setny raz postów typu:
    czy warto tu pracować?; poradzcie jak wypełnić? albo ostatni:
    jak zarobić trochę grosza? powoduje u mnie odruch wymiotny.
    I dlatego nie czuję się zobowiązany do szczegółowego odpowiadania
    na głupie pytania.
    pozdrawiam
    L.

  • 14. Data: 2004-04-22 12:20:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > problemu z udaniem się do radcy prawnego, nawet bezpłatnie.
    > Nie ma problemu by w Sądzie Pracy zasięgnąć opinii. Bynajmniej

    Powtarzam raz jeszcze. Znam te przepisy.

    > I dlatego nie czuję się zobowiązany do szczegółowego odpowiadania
    > na głupie pytania.
    > pozdrawiam
    > L.

    Czy Ty czytasz posty przed odpowiadaniem?
    Przeczytaj dyskusję od początku.
    Podałeś NIEPRAWDZIWĄ informację na temat ZUS
    i teraz idziesz w zaparte.
    Jak dla mnie możesz dalej błądzić.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-04-22 12:32:01
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    > Czy Ty czytasz posty przed odpowiadaniem?
    > Przeczytaj dyskusję od początku.
    > Podałeś NIEPRAWDZIWĄ informację na temat ZUS
    > i teraz idziesz w zaparte.
    > Jak dla mnie możesz dalej błądzić.

    Naprawdę polecam wizytę u specjalisty od tego typu
    zagadnień. Może dowiesz się czegoś więcej ponad to
    co wyczytałeś w przepisach bez zrozumienia.

    PRAWDZIWĄ JEST informacja, że w przypadku zatrudnienia
    na umowę o pracę przy zakładaniu DG ponosi się z tytułu opłat
    Zusowskich jedynie opłaty na składkę zdrowotną. Jest to możliwe
    na podstawie luki w przepisach, zauważonej na początku
    lutego, do tej pory jednak nie naprawionej.
    Dochodzi jeszcze kilka niedogodności z tą sytuacją związanych,
    ale nie mam ani czasu ani ochoty wszystkiego Ci tłumaczyć.
    L.

  • 16. Data: 2004-04-22 15:24:27
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 22 Apr 2004 14:32:01 +0200, "libra" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
    >na podstawie luki w przepisach, zauważonej na początku
    >lutego, do tej pory jednak nie naprawionej.

    Jaka luka w przepisach??? Kiedy zauwazonej???
    Przeciez tak bylo od wielu lat, wszyscy o tym wiedzieli i wykorzystywali!

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 17. Data: 2004-04-22 15:46:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > na umowę o pracę przy zakładaniu DG ponosi się z tytułu opłat
    > Zusowskich jedynie opłaty na składkę zdrowotną.

    Tego nie neguję. Akurat inna informacja jest błędna.
    Nawet nie wiesz która :-)
    Nieprawdziwa jest informacja z pierwszego zdania cytatu.
    Pierszeństwo tytułu ubezpieczenia nie ma formalnie znaczenia,
    bo tytuł można wybrać lub zmienić.
    Dlatego zagadnienia nie trzeba "odwracać"
    jak sugerowałeś.
    I tylko o to mi chodziło.
    Ze też potrzeba było do tego tyle kb...

  • 18. Data: 2004-04-22 16:07:58
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    > Ze też potrzeba było do tego tyle kb...

    może następnym razem zasada:
    "tnij cytaty, odpowiadaj pod postem" na coś
    Ci się przyda. Nie chce mi się wyjaśniać dlaczego.
    pozdrawiam
    L.

  • 19. Data: 2004-04-22 16:38:43
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/22/2004 2:32 PM, libra wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > na podstawie luki w przepisach, zauważonej na początku
    > lutego, do tej pory jednak nie naprawionej.

    Naprawić można rzecz/sytuację zepsutą - naprawa w sensie językowym
    mogłaby polegać co najwyżej na likwidacji kolejnych "tytułów" - trudno
    bowiem za stan prawidłowy uznać płacenie wielu składek zdrowotnych od
    wielu owych tzw. tytułów - nie istnieje dowiedziona relacja pomiędzy
    wzrostem zachorowalności a większą aktywnością zawodową - można nawet
    domniemywać, że osoby aktywne i lepiej zarabiające są zdrowsze - nie ma
    potrzeby by były "bardziej" ubezpieczone.

    Równie celowe i logiczne i bezprawne jest udostępnienie sąsiadowi
    alkoholikowi Twojego samochodu, bo on nie ma, a Ty np. masz dwa albo trzy.

    Pzdr: Catbert

  • 20. Data: 2004-04-22 16:50:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > może następnym razem zasada:
    > "tnij cytaty, odpowiadaj pod postem" na coś
    > Ci się przyda. Nie chce mi się wyjaśniać dlaczego.
    > pozdrawiam

    Ekspertem w zakresie ZUS
    dla mnie nie jesteś, ponieważ niezbyt szczęśliwie
    wypowiedziałeś się w sąsiednim wątku
    na temat równoległych ubezpieczeń z tytułu umowy o pracę.
    I dlatego w ogóle wytknąłem tę nieścisłość.
    Niedawno chyba na plbiz stwierdziłeś,
    że wszystkie zbędne dyskusje np w urzędach
    ucinasz żądaniem podstawy prawnej.
    Co myślisz o tych osobach, które
    nie potrafią Ci podać podstawy prawnej do swoich wymagań?
    Ja nie mogę powiedzieć o nich wiele dobrego :-)
    Mogłem na Twoją odpowiedź powyżej odpowiedzieć jedynie,
    że nie ta odpowiedź była błędna, a jak chcesz wiedzieć więcej-
    zapytaj prawnika. Dalej byś nie wiedział
    czego nie wiesz. Faktycznie zacytowałem jedno zdanie za dużo,
    ale gdybyś wykazał odrobinę dobrej woli dowiedziałbyś
    się szybciej o co chodzi.