PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 41. Data: 2009-06-17 17:43:32
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwalewysokie bezrobocie ("GP")
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    dla

    > Nie wystarczy miejsca dla wszystkich zwolnionych.
    > Co więc odpowiesz tym zwolnionym?

    W ogóle nie wierzę w masowe zwolnienia.

    Często jest tak że pracownik zarabia dla firmy ~10.000 zł a otrzymuje 1276
    brutto.

  • 42. Data: 2009-06-17 17:43:42
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Nie chodzi o to że nie chcę mieć udokumentowanej wiedzy, ale o to że nie można
    > tego dokumentu zdobyć tylko za pomocą samej wiedzy, bez _wydawania_pieniędzy_
    > na kurs i egzamin.

    ok, więc jaką masz sugestię? żeby zdobyc specjalistyczne uprawnienia ma
    za to płacić np. cech zawodowy, każda osoba posiadająca uprawnienia ma
    byc zobowiązana do pokrywania kosztów takich egzaminów dla świeżego
    narybku? cos mi tu nie pasuje.
    Jeżeli chcesz pracowac np. jako elektryk to musisz mieć świadomość ze sa
    odpowiednie uprawnienia SEP-owe, budowlane itd. Nie ma lekko, chcesz je
    mieć to je zdobądź. Skoro wiesz gdzie, jak i za ile to tylko wystarczy
    zarobic (albo wziąc kredyt jak wolisz), zapłacić i cieszyć się większymi
    mozliwościami zarobkowymi.
    tak na oko to jestes młodym człowiekiem któremu sie wydawało że nauka
    (czyli też i egzaminy) kończy sie na szkole. realny swiat wyglada
    troszke inaczej, a jak ochłoniesz po (najwyraźniej) doznanym szoku, to
    zauważysz ze ma to swoje ręce i nogi.

  • 43. Data: 2009-06-17 17:45:41
    Od: r...@m...com

> [...]
    > (czyli też i egzaminy) kończy sie na szkole. realny swiat wyglada
    > troszke inaczej, a jak ochłoniesz po (najwyraźniej) doznanym szoku, to

    Ktoś tu nieco wyżej wspominał o darmowości nauki i zdobywania kwalifikacji...

  • 44. Data: 2009-06-17 17:46:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > W ogóle nie wierzę w masowe zwolnienia.

    Nie pytam o Twoją wiarę.
    Co powiesz tym którzy stracą pracę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2009-06-17 17:46:53
    Od: r...@m...com

> [...]
    > (czyli też i egzaminy) kończy sie na szkole. realny swiat wyglada
    > troszke inaczej, a jak ochłoniesz po (najwyraźniej) doznanym szoku, to

    Takie rzeczy powinny być dla chętnych finansowane z budżetu państwa podobnie
    jak szkolnictwo.

  • 46. Data: 2009-06-17 17:48:02
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie pytam o Twoją wiarę.
    > Co powiesz tym którzy stracą pracę?

    Sami zrozumieją że pracowali u zachłannych wyzyskiwaczy.

  • 47. Data: 2009-06-17 17:51:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Sami zrozumieją że pracowali u zachłannych wyzyskiwaczy.

    I teraz nie będą mieli nic. Co im powiesz?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2009-06-17 17:57:01
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Ktoś tu nieco wyżej wspominał o darmowości nauki i zdobywania kwalifikacji...

    na poziomie specjalistycznym czy podstawowym? jest pewna roznica
    pomiedzy nauczeniem kogos czytać/pisać/dodawać i odejmować (co stanowi
    jakies minimum dla przekroju społeczeństwa) a wiedzą specjalistyczną.

    ergo ja nie widzę jakoś logicznego uzasadnienia dla finansowania z
    budzetu panstwa specjalistycznych kursów (!) i egzaminów (to jeszcze by
    było w miare do zaakceptowania branżowo, mianowicie ze dana branza by
    się zrzucała na osrodek egzaminacyjny)

    Nie wiem jak ty sobie wyobrazasz funkcjonowanie państwa, ale podatki by
    musialy być na jakims skandynawskim poziomie żeby miec az takie
    rozdawnictwo.
    Skoro masz wymagania inzynierskie to i (prawie) na pewno nie masz
    problemu z myśleniem algorytmisznym. Coś musi wynikać z poprzednika i
    nic nie ma za darmo. A w jaka ideologie to ubierzesz... twoja sprawa

  • 49. Data: 2009-06-17 17:57:27
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I teraz nie będą mieli nic. Co im powiesz?

    Rynek pracy nie upadnie.

    Przykładowo swieżo przyjęty robotnik na tasmie montażowej w fabryce VW
    dostaje miesięcznie około 1800 Euro, a cena końcowa samochodu jest i tak
    niższa niż u nas w Polsce.

    O czymś to chyba świadczy.

  • 50. Data: 2009-06-17 17:59:27
    Od: r...@m...com

    > na poziomie specjalistycznym czy podstawowym? jest pewna roznica
    > pomiedzy nauczeniem kogos czytać/pisać/dodawać i odejmować (co stanowi
    > jakies minimum dla przekroju społeczeństwa) a wiedzą specjalistyczną.

    Jeśli dana wiedza i dokument jest niezbędny, aby móc zdobyć pracę pozwalającą
    na minimum godnego życia, samodzielne utrzymanie się, to napewno zalicza się
    to do poziomu podstawowego.