PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 191. Data: 2009-06-19 09:28:24
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Przepraszam, to mówimy o takich ludziach którzy chcą zaistnieć i "otwierają
    > DG bo to jest trendy"?

    Nie. i widzisz, tutaj wychodzi Twój stereotym o DG, jakoby DG mogli
    zakładać tylko ci o dużych dochodach. A tak nie jest. Mały wiejski sklep
    dużych dochodów nie przynosi, a po pierwsze - jest potrzebny, po
    drugie - wymaga płacenia ZUSu.

    > Czy tez o ludziach którzy chcą coś osiągnąć, do czegoś dojść i przed
    > uzyskaniem wpisu robią coś w rodzaju 'biznesplanu' który na oko uwzględniał
    > będzie przychody, koszty, dochód?

    No i robią - i wychodzi im, że opłacać się to będzie tylko przy
    niskim ZUSie.

    > Chcesz powiedzieć że te przykłady nie korzystają z wody, energii, śmieci
    > mogą wyrzucać do lasu lub zostawiać przy drogach?

    Chcę powiedzieć, że skoro osoba A zakładająć DG dała sobie radę z
    podpisaniem tych umów, to tym łatwiej po 2 latach umowy te zawrze się
    ponownie na męża A.

    > Nie sugeruję że potrzebują biuro z kadrowcami, księgowymi itp.

    Jasne, bo nie potrzeują.

    > No wiesz....nie uwzględniłem że za tą przysługę miałbym coś płacić. Po
    > prostu ten który by wyświadczał przysługę sam by opłacał należne składki i
    > podatek. Jeszcze by na tym wyszedł do przodu - prawda/ Wszak ma pełną
    > minimalną w 'kosztach', oraz część składek odprowadzanych przez pracodawcę
    > także w kosztach - więc ~1500 ma w KUP.

    To sobie przelicz, oszczędności na KUPie nie zrównoważą wydatków.

    --
    Liwiusz

  • 192. Data: 2009-06-19 09:50:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > zakładać tylko ci o dużych dochodach. A tak nie jest. Mały wiejski sklep
    > dużych dochodów nie przynosi, a po pierwsze - jest potrzebny, po

    Pani w małym wiejskim sklepiku to pewnie KRUS opłaca.

    > Jasne, bo nie potrzeują.

    A co po 4 latach?

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 193. Data: 2009-06-19 09:53:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pani w małym wiejskim sklepiku to pewnie KRUS opłaca.

    Być może. Też jest to jakaś forma "ulgowego ZUSu" sprawiająca, że
    komuś się w ogóle chce taki sklepik prowadzić.

    > A co po 4 latach?

    Syn? Dalsza rodzina? A może zakończenie działalności.

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2009-06-19 10:11:12
    Temat: Re: Wyższapłaca_minimalna_da__nam_t
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 19, 8:43 am, "Malko" <lindeczek@WYTNIJ_TOgazeta.pl> wrote:

    > Dodam, że dla kogoś kto zarabia więcej generalnie nie zrobi to różnicy,
    > natomiast dla kogoś kto prowadzi dowolny interes zrobi wielką różnicę.
    > Podwyżka płacy zwykle jest psychologicznym \"kopniakiem\", który
    > motywuje ludzi do wydawania pieniędzy.

    Otóż to. Dla prowadzących interes i zatrudniających za minimalną
    krajową, to jest różnica.
    Dostaną "kopniaka psychologicznego" by... zredukować zatrudnienie albo
    podnieść ceny.

    > Dodam tylko, że jeśli 2mln. ludzi będzie miało o 20 zł więcej w portfelu co miesiąc
    > daje nam to 20 mln zł miesięcznie. Pamiętajmy, że te pieniądze zostaną wydane,
    czyli wejdą w obieg.

    Ta, jasne. Może jeszcze zostaną w tym celu wydrukowane?

    --
    mihau

  • 195. Data: 2009-06-19 11:14:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 11:53:04 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Być może. Też jest to jakaś forma "ulgowego ZUSu" sprawiająca, że
    > komuś się w ogóle chce taki sklepik prowadzić.

    Czekaj, czekaj ... czy to nie Ty Liwiusz psioczysz i życzysz ZUSowi
    szybkiej padaki i bankructwa?
    A tutaj preferujesz teraz tym bardziej stronniczy i kurewski KRUS????

    Lobby rolnicze to jest jedna wielka obłuda i zakłamanie. Jak grupa górników
    walczyła o jakieś tam utrzymanie przywilejów to m.in. rolnicy się burzyli.
    Tymczasem oni, rolnicy płacą w porównaniu z takim górnikiem który odszedł z
    kopalni i wziął te ~38tys otwarł na osiedlu sklepik - parę złotych
    miesięcznie tego kurewskiego KRUSu!!!!!
    Tego nie widzą , ale innym grupom zawodowym chętnie by odebrali wszystko.
    Zresztą, pokaż mi biednego rolnika.
    Hehehe - pokaz mi jego garaż a powiem ci ... :))))

  • 196. Data: 2009-06-19 11:16:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 13:14:59 +0200, Herald napisał(a):

    > Zresztą, pokaż mi biednego rolnika.

    Bynajmniej mam na myśli ROLNIKA a nie osoby mieszkające na terenach wsi :)

  • 197. Data: 2009-06-19 11:18:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Czekaj, czekaj ... czy to nie Ty Liwiusz psioczysz i życzysz ZUSowi
    > szybkiej padaki i bankructwa?
    > A tutaj preferujesz teraz tym bardziej stronniczy i kurewski KRUS????

    Co w tym dziwnego? Patrzę od strony okradanych obywateli. Jak mam do
    wyboru dwóch złodziei (ściślej: rabusiów), to wolę wybrać tego, który mi
    mniej zabierze pod przymusem.

> [...]
    > Zresztą, pokaż mi biednego rolnika.
    > Hehehe - pokaz mi jego garaż a powiem ci ... :))))

    Rozwiązaniem nie jest narzucanie każdemu tak samo wysokich składek,
    tylko w ogóle likwidacja ich przymusu.

    --
    Liwiusz

  • 198. Data: 2009-06-19 11:20:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Bynajmniej mam na myśli ROLNIKA a nie osoby mieszkające na terenach wsi :)

    Ja się cieszę jak ludzie się bogacą, a nie myślę, co by zrobić, aby
    mieli mniej. Bogaty rolnik to duma podwójna - raz, że bogaty, a dwa, że
    pokazał, że można być bogatym z rolnictwa. Wszelkie dopłaty do rolnictwa
    szkodzą rolnikom, ponieważ konserwują biedę.

    --
    Liwiusz

  • 199. Data: 2009-06-19 11:24:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 13:18:19 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Co w tym dziwnego? Patrzę od strony okradanych obywateli. Jak mam do
    > wyboru dwóch złodziei (ściślej: rabusiów), to wolę wybrać tego, który mi
    > mniej zabierze pod przymusem.

    To wytłumacz mi jak ma się do skłądek które ja płacę na NFZ a skłądek które
    płąci rolnik na NFZ.
    Oboje lądujemy u lekarza z ta samą choroba.
    Szpital musi (heheh) nas leczyć. Dla kogo będą większe dopłaty do leczenia
    i skąd te dopłaty będą finansowane?

  • 200. Data: 2009-06-19 11:27:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > Oboje lądujemy u lekarza z ta samą choroba.
    > Szpital musi (heheh) nas leczyć. Dla kogo będą większe dopłaty do leczenia

    A dlaczego do mnie to pytanie? Według mnie nie powinno być
    obowiązkowych składek zdrowotnych.

    --
    Liwiusz