PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt]wezwanie z sadu a dzien wolny od pracy

  • 1. Data: 2009-06-18 06:28:34
    Temat: [pyt]wezwanie z sadu a dzien wolny od pracy
    Od: janik <j...@p...fm>

    Witam
    otrzymalem z sadu (wydzial cywilny) pismo w ktorym wzywaja mnie na
    przesluchanie. Na dole widnieje dopiska - obecnosc obowiazkowa. Czy
    przyslugyuje mi wtedy dzien wolny od pracy? Jesli tak to jaki paragraf
    o tym
    mowi.
    dzieki za info i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-18 08:03:57
    Temat: Re: [pyt]wezwanie z sadu a dzien wolny od pracy
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > otrzymalem z sadu (wydzial cywilny) pismo w ktorym wzywaja mnie na
    > przesluchanie. Na dole widnieje dopiska - obecnosc obowiazkowa. Czy
    > przyslugyuje mi wtedy dzien wolny od pracy? Jesli tak to jaki paragraf

    pracodawca musi cie zwolnic na wezwanie uprawnionych organów - jest o tym w
    KP nie pamietam paragrafu
    masz prawo domagac sie od sadu zwrotu utraconego dochodu. Potrzebna jest na
    to (o ile pamietam) bumaga od pracodawcy
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-06-18 08:53:43
    Od: "dana" <d...@g...pl>

    > otrzymalem z sadu (wydzial cywilny) pismo w ktorym wzywaja mnie na
    > przesluchanie. Na dole widnieje dopiska - obecnosc obowiazkowa. Czy
    > przyslugyuje mi wtedy dzien wolny od pracy? Jesli tak to jaki paragraf

    Rozporzadzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996r.
    (Dz. U. z dnia 30 maja 1996r.)
    par.6 i 16.2

  • 4. Data: 2009-06-18 12:18:56
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > masz prawo domagac sie od sadu zwrotu utraconego dochodu. Potrzebna jest
    > na to (o ile pamietam) bumaga od pracodawcy
    A jesli ktos ma DG?

  • 5. Data: 2009-06-18 17:39:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Marcin pisze:
    > A jesli ktos ma DG?

    Ustawo o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    <cyt>
    Art. 85. 1. Świadkowi przysługuje zwrot kosztów podróży, kosztów noclegu
    i utraconych zarobków lub dochodów, związanych ze stawiennictwem w sądzie.
    2. Wynagrodzenie za utracony zarobek lub dochód za każdy dzień udziału w
    czynnościach sądowych na wezwanie sądu przyznaje się świadkowi *w
    wysokości jego przeciętnego dziennego zarobku lub dochodu*. W przypadku
    świadka pozostającego w stosunku pracy przeciętny dzienny utracony
    zarobek oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu należnego
    pracownikowi ekwiwalentu pieniężnego za urlop. W każdym jednak przypadku
    *górną granicę należności za utracony dzienny zarobek lub dochód stanowi
    równowartość 4,6 % kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze
    stanowiska państwowe*, której wysokość, ustaloną według odrębnych zasad,
    określa ustawa budżetowa.
    </cyt>

    Pozdrawiam
    Piotr