PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 1. Data: 2009-06-17 13:22:45
    Temat: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: r...@m...com

    "Wzrost płacy minimalnej to błąd"
    (Gazeta Prawna/17.06.2009, godz. 06:00)

    Rozmowa z Wiktorem Wojciechowskim - Stopa bezrobocia w przyszłym roku będzie
    wyższa, niż zakłada rząd. To skutek m.in. planowanego wzrostu płacy minimalnej.

    Rząd proponuje, aby płaca minimalna wzrosła w przyszłym roku do 1317 zł.
    Przewiduje też, że wskaźnik bezrobocia nie wzrośnie zbyt dużo i wyniesie 13,8
    proc. Czy jest to realne?

    Więcej na:

    http://biznes.onet.pl/5,1561722,prasa.html

    P.S. Ciekawe czy autor tego artykułu zarabia gołe 955 zł netto i sie z tego
    utrzymuje, że tak broni się przed 29 zł podwyżką w rocznej skali...

    Co do bezrobocia to 100 razy wolę być bezrobotnym niż dawać się wykorzystywać
    pracodawcy za jałmużnę w wysokości 955 czy 985 zł/mc.

  • 2. Data: 2009-06-17 14:43:46
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 3:22 pm, r...@m...com wrote:

    > P.S. Ciekawe czy autor tego artykułu zarabia gołe 955 zł netto i sie z tego
    > utrzymuje, że tak broni się przed 29 zł podwyżką w rocznej skali...

    Nie wiem jak dziennikarz, który przeprowadzał wywiad, ale pan Wiktor
    Wojciechowski na pewno nie zarabia gołych 955 PLN. A to dlatego, że ma
    dość oleju w głowie, by wiedzieć, że wzrost płacy minimalnej pomaga
    rosnąć bezrobociu. Tacy ludzie zarabiają więcej.

    > Co do bezrobocia to 100 razy wolę być bezrobotnym niż dawać się wykorzystywać
    > pracodawcy za jałmużnę w wysokości 955 czy 985 zł/mc.

    Niejeden bezrobotny też się z tym zgadza. Wniosek z tego prosty, że
    zasiłki są za wysokie.

    --
    mihau

  • 3. Data: 2009-06-17 14:53:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Co do bezrobocia to 100 razy wolę być bezrobotnym niż dawać się
    > wykorzystywać
    > pracodawcy za jałmużnę w wysokości 955 czy 985 zł/mc.

    No i idź już wreszcie, zwolnij się z tej beznadziejnej pracy i nie zawracaj
    ludziom d...y.
    Tylko jak znam życie, na bezrobotnym będziesz postulował o wyższy zasiłek
    :>

  • 4. Data: 2009-06-17 15:05:01
    Od: r...@m...com

> [...]
    > rosnąć bezrobociu. Tacy ludzie zarabiają więcej.

    > Niejeden bezrobotny też się z tym zgadza. Wniosek z tego prosty, że

    Mam na myśli bezrobotnych bez prawa do zasiłku i bez żadnego innego źródła
    dochodu.

  • 5. Data: 2009-06-17 15:33:29
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 5:05 pm, r...@m...com wrote:

    > Mam na myśli bezrobotnych bez prawa do zasiłku i bez żadnego innego źródła
    > dochodu.

    Chciałeś napisać "innego LEGALNEGO źródła dochodu"?

    --
    mihau

  • 6. Data: 2009-06-17 15:38:11
    Od: r...@m...com

    > Chciałeś napisać "innego LEGALNEGO źródła dochodu"?

    Nie.

    Chciałem napisać innego JAKIEGOKOLWIEK źródła dochodu.

  • 7. Data: 2009-06-17 15:41:42
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    r...@m...com pisze:
    > Co do bezrobocia to 100 razy wolę być bezrobotnym niż dawać się wykorzystywać
    > pracodawcy za jałmużnę w wysokości 955 czy 985 zł/mc.

    Czemu widzisz tylko dwie możliwości? Przecież nie ma zakazu zarabiania
    więcej niż minimalna.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2009-06-17 15:49:25
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 5:38 pm, r...@m...com wrote:

    > Chciałem napisać innego JAKIEGOKOLWIEK źródła dochodu.

    Chyba nie wiesz, o czym mówisz. Głodny człowiek pójdzie pracować i za
    400 zł.

    --
    mihau

  • 9. Data: 2009-06-17 16:04:35
    Od: s...@m...com

    > Chyba nie wiesz, o czym mówisz. Głodny człowiek pójdzie pracować i za
    > 400 zł.

    Głodny nie, na utrzymaniu rodziny.

    Zasiłek, płaca minimalna czy płaca nieznacznie wyższa od minimalnej - też nie
    pozwoli utrzymać się samodzielnie bez pomocy rodziny lub przyjaciół.

  • 10. Data: 2009-06-17 16:08:33
    Od: s...@m...com

    > Czemu widzisz tylko dwie możliwości? Przecież nie ma zakazu zarabiania
    > więcej niż minimalna.

    Temu, że większość ofert pracy opiewa na minimalną lub zbliżoną do minimalnej.