PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 121. Data: 2009-06-18 11:15:38
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwalewysokie bezrobocie ("GP")
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-18, mihau <m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Mnie płacili. :) Może nie minimalną krajową, ale zawsze coś tam było. :)

    Kto płacił?

  • 122. Data: 2009-06-18 11:18:26
    Od: r...@m...com

    > A jak mieszka, w mniejszej miejscowości, gdzie nie ma żadnej uczelni
    > wyższej? Jedyne wyjście, to pójść pracować za najniższą i aby go było
    > jeszcze stać na opłacanie studiów i dojazdy. Da radę tak?

    A kto tu mówi o najniższej, jak po podstawówce jest praca za ponad 5000 zł i
    to w dodatku netto.

    Bez problemu starczy na mieszkanie, czesne, wyżywienie i dojazdy ba, nawet
    własnym samochodem!

    To chyba lepiej niż w Anglii :D

  • 123. Data: 2009-06-18 11:19:40
    Od: r...@m...com

    > Kto płacił?

    Rodzice kieszonkowe chyba :D

  • 124. Data: 2009-06-18 11:20:40
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Za to na pewno stać ją będzie na utrzymywanie nieroba, który sam
    > otwarcie oznajmił, że woli zarejestrować się jako bezrobotny i żyć z
    > pomocą rodziny, niż iść pracować za minimalne wynagrodzenie. Bardzo
    > logiczne i sensowne :>

    Nie ja to napisałem, ale chodzi o to, że za najniższą krajową ciężko się
    usamodzielnić. Ja np. mam rodzinę i jakbym nie miał wyjścia, to bym
    wyjechał za pracą gdzieś za granicę.

  • 125. Data: 2009-06-18 11:22:03
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    r...@m...com pisze:

> [...]
    > to w dodatku netto.
    >
    > Bez problemu starczy na mieszkanie, czesne, wyżywienie i dojazdy ba, nawet

    To ja chętnie zmienię pracę i się nawet przekwalifikuję za taką pensję,
    o ile nie będę musiał się przeprowadzać.

  • 126. Data: 2009-06-18 11:29:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    [...]

    > Kto płacił?

    Politechnika Śląska w Gliwicach - stypendium za wyniki w nauce.
    A co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 127. Data: 2009-06-18 11:31:03
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Kto płacił?

    A o stypendiach słyszałeś?

  • 128. Data: 2009-06-18 11:32:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Ja np. mam rodzinę i jakbym nie miał wyjścia, to bym wyjechał za pracą
    > gdzieś za granicę.

    I to też jest jakieś wyjście.
    Wyjściem jest też nie zakładanie rodziny dopóki się człowiek nie dorobi na
    tyle, by móc żyć bez stresów na głowie.

  • 129. Data: 2009-06-18 11:33:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > To ja chętnie zmienię pracę i się nawet przekwalifikuję za taką pensję, o
    > ile nie będę musiał się przeprowadzać.

    Droga wolna. W ramach przekwalifikowania się zacznij od założenia własnej
    firmy.

  • 130. Data: 2009-06-18 11:34:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    [...]

    > A jak mieszka, w mniejszej miejscowości, gdzie nie ma żadnej uczelni
    > wyższej? Jedyne wyjście, to pójść pracować za najniższą i aby go było
    > jeszcze stać na opłacanie studiów i dojazdy. Da radę tak?

    O kredycie studenckim to masz już w innym wątku.

    Ale tak, wystaw sobie że da radę tak. Jak studiowałem w Gliwicach,
    to musiałem się sam wyżywić i opłacić rachunki, i miałem na to
    ok 1000 zł miesięcznie.

    Ja rozumiem, że niedojdy życiowe zawsze będą uważały że jak ktoś sobie
    dał radę w życiu, to albo miał farta, albo bogatych rodziców, albo
    był nieuczciwy, ale prawda jest taka że jak ktoś naprawdę chce, to
    poza wyjątkowymi przypadkami gdzie ktoś ma naprawdę pecha,
    sposób się znajdzie.

    I przez "ma naprawdę pecha" to ja rozumiem np. kataklizm, albo życiową
    tragedię, a nie podejście typu "ja jestem taki zajebisty że pracy poniżej
    2500 się nie podejmę".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl