PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 111. Data: 2009-06-18 09:27:00
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
    news:4a39e83d@news.home.net.pl...

    > Właściwie, czemu nie? Dostać kredyt na poczet przyszłych zarobków i
    > później państwo by pobierało sobie jakiś procent zarobków.

    A czemu panstwo? W wielu krajach, chocby USA czy NZ, zajmuja sie tym
    komercyjne banki, zarowno w przypadku studiow wyzszych (w tych krajach
    platnych), jak i kursow zawodowych. Edukacja jest jedna z mniej ryzykownych
    inwestycji, zakladajac, ze na rynku jest popyt na dane wyksztalcenie i ze
    kandydat swoimi dotychczasowymi ocenami i innymi liczacymi sie osiagnieciami
    czy cechami daje dostatecznie duze prawdopodobienstwo ukonczenia danych
    studiow czy kursu. Na krotsze od studiow, zawodowe kursy dajace konieczne
    uprawnienia kredyt dostaje sie latwo, bo to mniejsza kwota i krotszy czas (a
    wiec mniejsze ryzyko zmiany sytuacji na rynku pracy w czasie trwania kursu)
    i mozna wziac go na kwote pokrywajaca rowniez koszty zycia w czasie edukacji
    (lub ich czesc). Dla banku jest to dobry interes. Nie mam pojecia, jak
    dostepnosc takich kredytow wyglada obecnie w Polsce, ale jesli nie sa
    dostepne, to moze to oznaczac wylacznie za duze ryzyko (znalezienie pracy po
    danym kursie nie jest pewne lub zarobki nie beda dostatecznie wysokie).

    I.
    --
    http://blog.pasnik.pl
    http://nz.pasnik.pl

  • 112. Data: 2009-06-18 09:47:28
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Cze, 11:27, "Immona" <c...@n...gmailu> wrote:

> [...]
    > danym kursie nie jest pewne lub zarobki nie beda dostatecznie wysokie).

    Jest tylko krdyt panstwowy udzielany przez PKO. Z tego co pamietam
    przy tej sprawie bankom prywatnym zabroniono udzielania takiego
    kredytu miedzy innymi dlatego ze korzystajacy z tych kredytow mogliby
    studiowac za nie na panstwowych platnych studiach.

    Bo kazdemu bankowi oplaca sie udzielic kredytu na niska kwote (5
    letnie platne studia to maks 30 tysiecy) ale z dlugim terminem splaty.

  • 113. Data: 2009-06-18 09:58:08
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > Za to na pewno stać ją będzie na utrzymywanie nieroba, który sam otwarcie
    > oznajmił, że woli zarejestrować się jako bezrobotny i żyć z pomocą
    > rodziny, niż iść pracować za minimalne wynagrodzenie. Bardzo logiczne i
    > sensowne :>

    skąd ty kuźwa takie anegdoty wyczytujesz?
    kiedyś już była o tym mowa żeby pracować za minimalne wynagrodzenie to kogoś
    niestety musi na to śtać!:O(
    czyli taka pracka jest najcześciej dla żon bogatych mężusiuf, albo bogatych
    rodzinek, bo koszta pracy za minimalne wynagrodzenie są wyższe niż
    bezrobocia (i przestań pleść o tych wydumanych zasiłkach, bo żeby je dostać
    to trzeba pracować najpierw)

  • 114. Data: 2009-06-18 10:00:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Gość mieszka w Warszawie. Dobrych uczelni "pod nosem" ma od groma.
    > Jak jest faktycznie tak dobry jak twierdzi, to spokojnie dostanie
    > stypendium za wyniki w nauce.

    ile, złotufke?:O)
    odezwał sie kolejny teoretyk po zawodufce, albo synalek bogatego tatusia:O(

  • 115. Data: 2009-06-18 10:06:26
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > Fakt, zapomniałem, że za egzaminy poprawkowe się płaci :> Mnie to ominęło.

    po pierwsze to tylko niekture egzaminy poprawkowe są płatne!:O(
    od razu widać że zielonego pojęcia o studiowaniu nie masz, pewnie dyplom to
    na stadionie zakupiłeś?:O)

    p.s. nie odpowiadaj, bo to było pytanie retoryczne:O)

    > A ad meritum - jeśli dla Ciebie odpłatność za państwowe studia to groszowe
    > sprawy typu ksero, biblioteka, opłaty administracyjne i inne tego typu
    > pierdoły (bo doprawdy nie wiem, za co jeszcze pobierano opłaty), to nie
    > mamy o czym rozmawiać. Idź na jakąkolwiek_płatną_uczelnię, to szybko
    > docenisz to, co miałeś.

    dobrze wiem ile kosztuje semestr na prywatnych uczelniach (zresztą semestr
    na uczelni państwowej kosztuje podobnie)
    tylko są to naprawdę śmieszne grosze w poruwnaniu do kosztów jakie ponosi
    studiujący, czyli koszta utrzymania, pomocy dydaktycznych i samej pracy
    włożonej w studia, oraz zarobkową wykonywaną po to żeby było go stać na tą
    "darmochę":O)

  • 116. Data: 2009-06-18 10:36:03
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 18, 8:57 am, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    > Oczywiście do nich można dojechać za darmo, przy nich można mieszkać za
    > darmo i dostać wszelkie pomoce naukowe w tym książki i sprzęt za darmo?

    Jasne, najlepiej żeby za studiowanie jeszcze płacili. Średnią krajową,
    niezależnie od wyników.

    --
    mihau

  • 117. Data: 2009-06-18 10:40:50
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 18, 5:56 am, r...@m...com wrote:

    > Wybacz, ale nie widziałem ogłoszenia o pracę za płacę powyżej średniej
    > krajowej w którym pracodawca na liście sztywnych wymagań nie wymienił by
    > minimum średniego wykształcenia.

    A ja widziałem takich setki. Ogłoszenia, w których były wymienione
    odpowiednie _umiejętności_ a nie papiery do przedłożenia.
    Przez takie ogłoszenia znalazłem obie prace, w których byłem na etat.
    A dyplom dalej leży na uczelni i pokrywa się kurzem.

    --
    mihau

  • 118. Data: 2009-06-18 11:02:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, SzalonyKapelusznik <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Bo kazdemu bankowi oplaca sie udzielic kredytu na niska kwote (5
    > letnie platne studia to maks 30 tysiecy) ale z dlugim terminem splaty.

    E tam "tylko".

    Na szybko, Multibank:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/kredyty/kredyt_na
    _nauke
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/kredyty/kredyt_po
    dyplomowy

    Pekao S.A.:
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/pex/studencki/

    Ale i tak najlepsze informacje uzyska się na uczelniach, które
    z jakimiś bankami pewnie już współpracują.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 119. Data: 2009-06-18 11:04:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Jasne, najlepiej żeby za studiowanie jeszcze płacili. Średnią krajową,
    > niezależnie od wyników.

    Mnie płacili. :) Może nie minimalną krajową, ale zawsze coś tam było. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 120. Data: 2009-06-18 11:15:01
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Gość mieszka w Warszawie. Dobrych uczelni "pod nosem" ma od groma.
    > Jak jest faktycznie tak dobry jak twierdzi, to spokojnie dostanie
    > stypendium za wyniki w nauce.

    A jak mieszka, w mniejszej miejscowości, gdzie nie ma żadnej uczelni
    wyższej? Jedyne wyjście, to pójść pracować za najniższą i aby go było
    jeszcze stać na opłacanie studiów i dojazdy. Da radę tak?