PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o pracę

  • 1. Data: 2005-09-25 18:51:18
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Witam.
    Chcę odejść z firmy (pierwsza w życiu umowa o pracę). W umowie mam 2
    tygodnie wypowiedzenia. Pracuję od lutego (wcześniej ciule przez 6
    miesięcy trzymali mnie na umowie-zlecenie). Wykorzystałem 5 dni urlopu
    (przysługuje mi 20 w roku).
    Czy niepełny miesiąc (jutro będzie 26 września - planuję złożyć
    wypowiedzenie) liczy się do urlopu?
    Czyli czy mam 8,3(3) dnia (20/12*8-5) czy 6,6(6) (20/12*7-5) dnia
    Czy mogę zawrzeć w wypowiedzeniu takie coś:
    "Wnoszę o wliczenie zaległego urlopu w wymiarze ... dni w okres
    wypowiedzenia."?
    Albo inaczej: jak najszybciej odejść z firmy?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-09-25 20:15:37
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prac
    Od: "KASIA" <k...@v...pl>

    1) Niepełny miesiąc pracy należy ując wyliczając urlop wypoczynkowy
    proporcjonalnie (nawet jeśli byłby to np. 10 dzień danego miesiąca. Ma to
    odniesienie zarówno do miesiąca w którym powstał stosunek pracy, jak i się
    zakończył).

    2) Proponuję złożyc owo wypowiedzenie prosząc o urlop wypoczynkowy w okresie
    wypowiedzenia. Pracodawca może na to jednak nie wyrazić zgody i wypłacić z
    ustaniem stosunku pracy ekwiwalent.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-25 21:24:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 25 Sep 2005 22:15:37 +0200, "KASIA" <k...@v...pl>
    zakodował:

> [...]
    >odniesienie zarówno do miesiąca w którym powstał stosunek pracy, jak i się

    Możesz podać podstawę prawną? Bo Rozporzadzenie w sprawie
    szczegolowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego
    za urlop mówi, że każdy niepełny miesiąc pracy, przy urlopie
    proporcjonalnym, zaokrągla się w górę. A w przypadku roku
    kalendarzowego, w którym pracownik podjął pierwszą pracę dopiero po
    skończonym miesiącu pracy (art. 153KP) - w żadnym przypadku nie liczy
    się niepełnego miesiąca pracy proporcjonalnie.

    >2) Proponuję złożyc owo wypowiedzenie prosząc o urlop wypoczynkowy w okresie
    >wypowiedzenia.

    Co ma wypowiedzenie od urlopu? Wniosek urlopowy to jedno, a
    wypowiedzenie to drugie.

    Skoro w tym roku rozpocząłeś pierwszą pracę i przepracujesz 9 miesięcy
    (liczę od początku lutego do 15 października - bo jeżeli jutro złożysz
    wypowiedzeni, to będziesz pracował do 15 października) to należy Ci
    się w sumie 8/12 (po pełnych przepracowanych miesięcy masz 8) x 20 dni
    = 13,(3), zgodnie ze wspomnianym rozporządzeniem zaokrągla się w górę,
    więc masz 14-5=9 dni urlopu do wykorzystania (w naturze lub
    ekwiwalent).

    Możesz, ale to nie ma najmniejszego znaczenia - urlopów udziela się na
    podstawie planu urlopów uwzględniając wnioski pracowników i potrzeby
    firmy. Cztery dni możesz wziąc na żadanie (pracodawca nie ma nic do
    powiedzenia) ale reszta - zgodnie z planem i na podstawie wniosków
    urlopowych.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-09-25 21:38:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 25 Sep 2005 23:24:50 +0200, Kaizen
    <x...@c...sz> zakodował:

    >Skoro w tym roku rozpocząłeś pierwszą pracę i przepracujesz 9 miesięcy

    Sorki za przeklawiaturzenie - miało tu być oczywiście 8 miesięcy (i w
    dalszych obliczeniach tak jest)

  • 5. Data: 2005-09-25 23:24:28
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@N...org>

    > tygodnie wypowiedzenia. Pracuję od lutego (wcześniej ciule przez 6
    > miesięcy trzymali mnie na umowie-zlecenie). Wykorzystałem 5 dni urlopu

    Ciule... no fajnie... No comment.

    Wojtek