PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wrażenia z rekrutacji

  • 131. Data: 2006-04-02 17:29:28
    Temat: Re: Wrażenia z rekrutacji
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Nixe napisał(a):
    > A czy telefon z pytaniem "Czy są już jakieś wstępne wyniki rekrutacji"
    > jest jakimś strasznym faux pas?
    Faux pas to nie jest. Dla wielu kandydatów jest to raczej wychylanie się.

    m.

  • 132. Data: 2006-04-02 17:43:38
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0p27f$qch$1@inews.gazeta.pl>
    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> pisze:

    > Faux pas to nie jest. Dla wielu kandydatów jest to raczej wychylanie
    > się.

    Masz na myśli to, że boją się sami zadzwonić, żeby nie podpaść?
    IHO trochę niepoważne podejście ;-)

    --
    Nixe

  • 133. Data: 2006-04-02 17:48:07
    Od: "Brodek" <G...@B...pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: Brodek [2 Apr 2006 06:05:56 -0700]:
    > W zasadzie, to ja akurat dokładnie tego oczekuję.
    > A co, coś nie tak?

    Eee..
    To ja już nie mam więcej pytań..

    Pzdr
    Brodek

  • 134. Data: 2006-04-02 17:50:30
    Od: "Brodek" <G...@B...pl>

    Nixe napisał(a):
    > A czy telefon z pytaniem "Czy są już jakieś wstępne wyniki rekrutacji" jest
    > jakimś strasznym faux pas?

    No to też jest nierealne.. Spławią w większości przypadków

    Pzdr
    Brodek

  • 135. Data: 2006-04-02 17:57:21
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Brodek [2 Apr 2006 10:48:07 -0700]:

    > Eee..
    > To ja już nie mam więcej pytań..

    No a co w tym nienormalnego? Albo traktujemy się poważnie,
    albo nie widzę sensu się bawić dalej.

    Kira

  • 136. Data: 2006-04-02 17:58:56
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Nixe [Sun, 2 Apr 2006 18:27:14 +0200]:

    > A czy telefon z pytaniem "Czy są już jakieś wstępne wyniki
    > rekrutacji" jest jakimś strasznym faux pas?

    Nie jest. Ale co ma jedno do drugiego...?

    Kira

  • 137. Data: 2006-04-02 18:05:47
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0p3cp$2h8$1@inews.gazeta.pl>

    Napisałaś:
    "Wiesz, nie każdy ma czas czekać 2 tygodnie z innymi sprawami,
    niektórzy mają dość napięty rozkład jazdy..."
    Chodzi o to, że jeśli ktoś nie ma czasu/możliwości czekać na odpowiedź, to
    może po prostu sam się o nią upomnieć dzwoniąc do ogłoszeniodawcy.

    --
    Nixe

  • 138. Data: 2006-04-02 18:06:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0p39p$24u$1@inews.gazeta.pl>
    Kira <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > No a co w tym nienormalnego? Albo traktujemy się poważnie,

    Otóż to. Kluczowe jest tu "traktujemy się poważnie".
    IMO wysyłanie nietrafionych cefałek nie jest poważnym traktowaniem
    ogłoszeniodawcy.

    > albo nie widzę sensu się bawić dalej.

    Ja nie widzę takiego sensu, więc nie odpowiadam na takowe :)

    --
    Nixe

  • 139. Data: 2006-04-02 18:13:49
    Temat: Re: Buractwo pracodawców
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Apr 2006 13:40:56 +0200, "Greg"
    <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> zakodował:

    >My o tym, że pierwszy podaje cenę
    >ten kto JUŻ jest na słabszej pozycji. Podawanie ceny nie jest przyczyną tej
    >słabości, ale jej efektem.

    A skad wiesz, kto jest na słabszej pozycji? Może pracodawcy projekt
    się sypnie jeżeli natychmiast nie zatrudni pracownika a jesteś jedynym
    sensownym kandydatem?

    >idziesz do wybranego (lub ktoś komu to zlecisz) i mówisz mu - dostaniesz 20%
    >więcej tego co dostajesz w tej chwili jeżeli podpiszesz ze mną umowę.

    A skąd wiesz, ile zarabia teraz? Sam Ci powie? W większości umów jest
    klauzula o poufności danych.

    >Oczywiście może zapytać jakie są jego oczekiwania finansowe, ale jeżeli
    >pracownikowi nie będzie zależeć to potencjalny pracodawca na pewno nie
    >będzie naciskać tylko szybko sam zaproponuje odpowiednią kwotę.

    Skąd pewność, że wszystkim chodzi tylko o kasę?

    Naprawdę popyt przewyższa ilość miejsc pracy? Na jakie stanowiska i w
    jakiej branży? Z moich (i znajomych mych) doświadczeń wynika, że
    bezrobocie to fikcja - no, może na stanowiska gdzie "nie wymagamy
    doświadczenia, nie wymagamy wykształcenia, nie wymagamy rozsądku,
    komunikatywności ani logicznego myślenia, nie potrzebujemy
    umiejętności uczenia się i płacimy minimalną" - ale znaleźć dobregro
    pracownika na jakiekolwiek stanowisko przekraczające te wymagania nie
    jest łątwo.

    >Mówimy o ogólnej sytuacji na rynku pracy, a nie o marginesie.

    Doprawdy nie mówisz o marginesie?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 140. Data: 2006-04-02 18:32:16
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Nixe napisał(a):
    > Masz na myśli to, że boją się sami zadzwonić, żeby nie podpaść?
    > IHO trochę niepoważne podejście ;-)
    Ale niestety częste. Na tyle, by stawało się czasami tematem dyskusji na
    tej grupie, obok innych tego typu wątków:czy wypada mi zadzwonić?, szef
    chce mi obniżyć pensję - jakie pismo mam napisać (czemu nie pogadać, co
    nie?), czy wypada na rozmowie kwalifikacyjnej mówić prawdę etc.

    Żyjemy w niezwykle samodzielnym społeczeństwie...

    pozdr.
    m.