PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wrażenia z rekrutacji

  • 171. Data: 2006-04-04 20:28:36
    Temat: Re: [OT] Re: Wrażenia z rekrutacji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e0ujct$30mr$1@news.mm.pl Nixe <n...@f...peel> pisze:

    > Ale to ja decyduję kogo/co i dlaczego można zredukować.

    Nixe, qrdę, bądźże doroślejsza - jajco decydujesz. Jak dziecko podjarałaś
    się swoją firemką i pozorną władzą nad zatrudnionymi ludźmi.
    To dowód prostactwa i głupoty. Na takich "byznesmenków" kiedyś się mówiło:
    "biznesmeni w białych skarpetach".
    Jeśli ci pracownicy to są szanujący się i sensowni ludzie, to rozszyfrują
    cię łatwo (przecież tak łatwo cię na tej grupie rozszyfrowano), zapoznają z
    prawem i nauczą pokory.
    Zostaniesz zredukowana do roli pracodawcy płacącego kary za naruszenia prawa
    i poszukującego pracowników aby przetrwać.

    --
    Jotte

    PS. Aha - powyższe to nie są złośliwości, więc się nie ekscytuj i nie
    nakręcaj niepotrzebnie. Pamiętaj - dystans i dojrzałość są kluczowo ważne.

  • 172. Data: 2006-04-04 21:22:42
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Ale to ja decyduję kogo/co i dlaczego można zredukować.

    I sadzisz, ze cokolwiek ambitny specjalista, ktory moze wybierac miedzy jedna a
    druga firma, bedzie chcial pracowac w firmie, w ktorej decyzje o zredukowaniu
    podejmuje dzial _logistyki_, ktory to dzial logistyki rowniez decyduje o
    zatrudnieniu i prowadzi najwyrazniej proces rekrutacyjny, a to wszystko
    dlatego, ze w owym dziale pracuje zona wlasciciela? Przeciez to niepowazna
    amatorszczyzna...

    A.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 173. Data: 2006-04-04 22:26:08
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:06040423224252@polnews.pl>
    Aleksander Galicki <n...@n...com> pisze:

    > I sadzisz, ze cokolwiek ambitny specjalista, ktory moze wybierac
    > miedzy jedna a druga firma, bedzie chcial pracowac w firmie, w ktorej
    > decyzje o zredukowaniu podejmuje dzial _logistyki_,

    Owszem, sądzę. A wręcz stwierdzam fakty :)
    Kilkunastoletnie doświadczenie współwłaścicieli, znajomości w branży,
    solidna baza klientów, przedstawicielstwo kilkunastu zachodnich firm
    produkcyjnych, rosnąca liczba zamówień, a w związku z tym wszystkim
    dynamiczny rozwój firmy, nienajgorsze zarobki i perspektywy to bardzo duży
    atut. Zwłaszcza, że konkurencja w tym rejonie (z małymi wyjątkami) może się
    w zamian pochwalić jedynie ... profesjonalnie funkcjonującym działem HR, a i
    to niekoniecznie ;-)

    > logistyki rowniez decyduje o zatrudnieniu i prowadzi najwyrazniej
    > proces rekrutacyjny, a to wszystko dlatego, ze w owym dziale pracuje
    > zona wlasciciela? Przeciez to niepowazna amatorszczyzna...

    Czy wg Ciebie wszystkie firmy, jakie istnieją na rynku, powinny posiadać
    wszystkie możliwe i wyodrębnione działy, by mogły zyskać miano "poważnych" i
    "nieamatorskich"? A co z jednoosobowymi DG? Też niepoważna amatorszczyzna,
    jeśli nie ma oddzielnego działu HR?
    Zajmuję się logistyką i to są moje główne obowiązki. Z kolei jako
    współwłaścicielka firmy zajmuję się też jej prowadzeniem (w tym m.in.
    rekrutacją, ale wcześniej także miliardem spraw, którymi w chwili obecnej
    zajmują się już inne, specjalnie w tym celu zatrudnione osoby lub firmy).
    Nie widzę jednak potrzeby, by do sporadycznych zadań, z którymi daję sobie
    radę sama (czy też z pomocą prawnika i księgowej) miała zatrudniać
    dodatkowych ludzi. Nie stać mnie teraz na to. Tak samo, jak 2-3 lata temu,
    gdy w trzy osoby rozkręcaliśmy interes, nie stać nas było na własną halę
    biurowo-produkcyjną, firmę ochroniarską, porządne serwery i sieć,
    outsourcingową księgowość, kilka samochodów, 15 pracowników, w miarę
    przyzwoity serwis www i wiele innych rzeczy.
    Wszystko robiliśmy sami - w 2 wynajmowanych pokojach, na starych PC'tach, z
    magazynem "za szafą" i pożyczonymi biurkami. To dopiero była niepoważna
    amatorszczyzna. A jednak z 3 osób zrobiło się nas 15 - niesamowite prawda?
    I zapewniam Cię, że nikt nie był brany na siłę z łapanki ;-)

    A wracając do tematu - jeśli taka potrzeba nastąpi - rozbudujemy dział HR do
    tego stopnia, że inni będą zajmować się rekrutacją. Pojawią się być może
    inne działy. Na razie nie jest to konieczne. Nie widzę też konieczności, bym
    miała rezygnować ze swoich zawodowych obowiązków i poświęcić się tylko i
    wyłącznie "kadrowaniu". I naprawdę nie rozumiem, co jest w tym wszystkim
    niepoważnego.

    Gwoli wyjaśnień - moja firma jest małym przedsiębiorstwem, nigdzie nie
    pisałam, że prowadzę Bóg wie co, więc nie rozumiem, dlaczego wypowiedzi
    odnoszące się do moich postów brzmią niemal tak, jakbym opisywała
    prowadzenie co najmniej koncernu paliwowego.

    A na sam koniec proszę - zaprezentuj mi swoją firmę i swoje osiągnięcia w
    dziedzinie.
    Chętnie poznam Twoje doświadczenia, jeśli zechcesz się nimi podzielić.

    --
    Nixe

  • 174. Data: 2006-04-05 16:37:29
    Temat: Re: Wrażenia z rekrutacji
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

    > Naprawdę sądzisz, że klient chcący skorzystać z usług danej firmy będzie
    > brał pod uwagę czyjeś wrażenia z rekrutacji?
    > Weź przestań ;-) W każdym razie mnie - jako klienta - kompletnie nie
    > interesują takie sprawy, jak, kto i dlaczego rekrutuje swoich pracowników.

    Kochana nixe,przestan patrzec pod katem biznesowym:-)
    Bardziej aneczce chodzilo o polecenie firmy jako pracodawcy niz
    uslugodawcy:-)

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 175. Data: 2006-04-06 18:53:27
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e10rrp$qs9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    exit <josh11(antyspam)@wp.pl> pisze:

    > Kochana nixe,przestan patrzec pod katem biznesowym:-)
    > Bardziej aneczce chodzilo o polecenie firmy jako pracodawcy niz
    > uslugodawcy:-)

    Nie jestem taka pewna. Swoją drugą część wypowiedzi zaczęła zdaniem:
    "A co do natychmiastowej i długofalowej utraty klientów... "
    Więc mniemam, że o to jej chodziło :)

    --
    Nixe