PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina

  • 1. Data: 2004-12-07 22:36:14
    Temat: Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina
    Od: "Michał" <k...@w...pl>

    Nie dawno otrzymalem do podpisania odświeżoną "uaktualniona" umowe o zakazie
    konkurencji w swojej firmie.

    To co zobaczylem .....szok...

    działalność konkurencyjna oznaczona numerami PKD jest ich kilkanaście

    czas trwania 2 lata kara umowna to 600.000,00 PLN tak nie pomylilem sie
    kwota dla mnie astronomiczna, dodam tylko ze nie zajmuje wysokiego
    stanowiska

    odszkodowanie to 1/4 mojej pensji

    i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    Szkoda ze nie wpisali 1.000.000 USD

    Paranoja

  • 2. Data: 2004-12-07 22:41:04
    Temat: Re: Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > działalność konkurencyjna oznaczona numerami PKD jest ich kilkanaście

    to jest niebezpieczne, trzeba by a) dokladnie sprawdzic te numery b) ustalic
    czy dzialalnosc konkurencyjna to taka gdy firma do ktorej przechodzisz ma te
    numery wpisane formalnie czy tez rzeczywiscie prowadzi taka dzialalnosc?

    > czas trwania 2 lata kara umowna to 600.000,00 PLN tak nie pomylilem sie
    > kwota dla mnie astronomiczna, dodam tylko ze nie zajmuje wysokiego
    > stanowiska
    >
    > odszkodowanie to 1/4 mojej pensji

    na poczatku zabrzmialo to tak, jakby te 600 tys. to byla 1/4 twojej pensji
    ;)

    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    rzeczywiscie przesada

    mozna z ciekawosci wiedziec co to za firma?

  • 3. Data: 2004-12-08 00:00:37
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    mój poprzedni szef nie dawał mi PKD,
    a jedynie zapis "konkurencyjnej dla pracodawcy",
    przy czym nikt nie wiedział jakie wpisy PKD posiada pracodawca.

    RM

  • 4. Data: 2004-12-08 07:46:21
    Od: "jatzeck" <jatzeck[tnij]@interia.pl>

    Użytkownik "Michał" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie dawno otrzymalem do podpisania odświeżoną "uaktualniona" umowe o
    zakazie
    > konkurencji w swojej firmie.
    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    To chyba jakiś nowy i modny trend wśród pracodawców (zwłaszcza tych, co mają
    na etacie prawników). Motyw weksla poruszałem w oddzielnym wątku. Z tego co
    zauważyłem, pracownicy nie mają pojęcia o naturze weksla, o tym, że
    zobowiązanie takie podlega automatycznej egzekucji, że weksel można zbyć
    itp.

    Do tego umowa o poufności zazwyczaj jest sformułowana tak ogólnikowo, że
    podpisując ją pracownik praktycznie jest uzależniony od widzimisię
    pracodawcy.

    Z tego co się zorientowałem, do tej pory weksel in blanco był stosowany w
    przypadku zabezpieczenia mienia np. w magazynie lub sklepie (a i to rzadko),
    natomiast weksel jako zabezpieczenie "poufności" to nowa fala. Może ktoś
    dotrze do źródeł, skąd się to wzięło....

    Pozdrawiam, Jatz.

  • 5. Data: 2004-12-08 09:05:44
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    > działalność konkurencyjna oznaczona numerami PKD jest ich kilkanaście

    Z gruntu prawa nieważne. Możesz robić co chcesz pod warunkiem, motywując, że
    nie masz innego sposobu zapewnienia sobie środków do życia :))

    > czas trwania 2 lata kara umowna to 600.000,00 PLN)
    > odszkodowanie to 1/4 mojej pensji

    Podpisz i olej to. Każdy sąd zasądzi nieważność takiej umowy w razie gdyby
    firma się chciała procesować. Kara umowna tego typu jest prawnie określana
    jako "niewspółmiernie wysoka", dodatkowo w prawie polskim nie można domagać
    się odszkodowania przekraczającego wartość UDOWODNIONYCH szkód...
    Poza tym jeśli pracujesz na podstawie Kodeksu Pracy to tak sformułowaną umową
    pracodawca może sobie co najwyżej wytapetować kawałek ściany......

    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    Tego nie podpisuj pod żadnym pozorem!!! Weksel taki może być przekazany innej
    instytucji, której nie będzie interesowało w jakich okolicznościach został
    stworzony... Komornika też nie będzie interesowało...

    Aluś

  • 6. Data: 2004-12-08 12:46:17
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    a moze ktos rzucilby nazwe firmy, ktora tak zagrywa proponujac takie umowy?

  • 7. Data: 2004-12-08 18:11:45
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    > Paranoja

    Stanowczo nie PODPISUJ TEGO, chyba ze twoj tata jest wlascicielem tej
    firmy....

    a tak na powaznie, to weksel in blanco to zabezpieczenie w bankach, i raczej
    powaznych instytucjach ktore chca sie mocno ubezpieczyc w rozne mozliwosci.
    pozdr
    nornik

  • 8. Data: 2004-12-12 18:03:39
    Od: "Qbar" <j...@o...pl>

    weksel in blanco ważny jest jedynie razem z deklaracją wekslową określającą
    zasady jego "użycia" tj, wysokosc kwot i tytuł z jakiego można taki weksel
    uruchmiać.
    W przypadku braku takiej deklaracji weksel ten będzie mógł służyć w jedynie
    słusznym sanitarnym celu ...

  • 9. Data: 2004-12-12 19:14:50
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2004 19:03:39 +0100, Qbar <j...@o...pl> napisał:

> [...]
    > można taki weksel uruchmiać.
    > W przypadku braku takiej deklaracji weksel ten będzie mógł służyć w

    Gratuluje "genialnej" rady
    http://www.pit.pl/pages/i/604.php

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2004-12-14 11:23:06
    Od: e...@v...pl

> [...]
    > stanowiska
    >
    > odszkodowanie to 1/4 mojej pensji
    >
    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    Ewelina