PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4,ZUS,wyplata............

  • 1. Data: 2004-12-07 19:58:48
    Temat: L4,ZUS,wyplata............
    Od: "Rodezjan" <r...@n...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich!
    Mam pytanie: Od 2 miesiecy jestem na zwolnieniu L4 i wlasnie dostalem
    wyplate z ZUS-80% kwoty ostatniej wyplaty,tyle tylko ze bez premii.Czy
    srednia do wyplaty liczona jest bez premii,ktora dostawalem legalnie i ktora
    byla wykazywana na rozliczeniach miesiecznych? Sprawa jest dla mnie
    wazna,gdyz premia stanowila zawsze okolo 35% kwoty wyplaty miesiecznej.
    Prosze o podpowiedz.

    Dziekuje i pozdrawiam

    Rodezjan

  • 2. Data: 2004-12-07 23:26:55
    Temat: Re: L4,ZUS,wyplata............
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 07 gru 2004 w liście [news:cp522q$58e$1@atlantis.news.tpi.pl]
    Rodezjan [r...@n...gazeta.pl] napisał(a):

> [...]
    > miesiecznych? Sprawa jest dla mnie wazna,gdyz premia stanowila
    > zawsze okolo 35% kwoty wyplaty miesiecznej. Prosze o podpowiedz.

    Jezu, a za co masz dostać tą premię? Za to, że chorujesz? A że
    podpisałeś taką umowę...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2004-12-08 07:05:29
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Rodezjan napisał(a):
> [...]
    > byla wykazywana na rozliczeniach miesiecznych? Sprawa jest dla mnie
    > wazna,gdyz premia stanowila zawsze okolo 35% kwoty wyplaty miesiecznej.

    Premia w 99% przypadków jest pomniejszana proporcjonalnie za czas
    choroby, więc jeśli chorujesz cały miesiąc to wynosi ona 0% :-(
    Pozatym ZUS nie zapłaci za tzw składniki uznaniowe, ale może zapłacic za
    składniki które otrzymujesz np co pół roku lub rok (np "13 pensja")

  • 4. Data: 2004-12-08 08:39:11
    Od: "Rodezjan" <r...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> napisał w
    wiadomości news:cp5e8s$3cr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jezu, a za co masz dostać tą premię? Za to, że chorujesz? A że
    > podpisałeś taką umowę...

    Nie badz ironiczny-z tego co wiem to ZUS bierze srednia z wyplat z ostatnich
    6-miesiecy.A w tych miesiacach premie otrzymywalem i rowniez od niej byly
    odprowadzane skladki.Wiec....................???

    Rodezjan

  • 5. Data: 2004-12-09 23:19:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Z tego co mi wiadomo:
    W zakres zasiłku chorobowego wchodzą wszysktkie "ozusowane" składniki
    wynagrodzenia z okresu 6 miesiecy przed pierwszym zwolnieniem lekarskim w
    biezacym roku, a wiec premie jak najbardziej tez i powinny byc wyplacane w
    ramach zasilku chorobowego.
    do 32 dni L4 otrzymujesz 80% wynagrodzenia i wyplaca je pracodawca.
    Powyzej 32 dni otrzymujesz 100% kwoty i wyplaca ja ZUS.
    Jezeli byles w szpitalu to za kazdy dzien pobytu otrzymujesz 70% kwoty.

    Nie sa brane pod uwage przyobliczniu wysokosci zasilku chorobowego wyplaty z
    tytulu przeniesienia praw autorskich, wiec moze twoja "premia" to byly tzw
    prawa autorskie. pracodawca czesto wyplaca w ten sposob premie bo
    korzystniej sa liczone koszty uzyskania (50%).

    Byc moze cos jeszcze nie jest brane pod uwage, ale to co napisalem powyzej
    znam z autopsji- ostatnie 9 miesiecy spedzilem na L4
    --
    Jackare