PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o zakazie KONKURENCJI kpina › Re: Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina
    From: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina
    Date: Wed, 8 Dec 2004 09:05:44 +0000 (UTC)

    > działalność konkurencyjna oznaczona numerami PKD jest ich kilkanaście

    Z gruntu prawa nieważne. Możesz robić co chcesz pod warunkiem, motywując, że
    nie masz innego sposobu zapewnienia sobie środków do życia :))

    > czas trwania 2 lata kara umowna to 600.000,00 PLN)
    > odszkodowanie to 1/4 mojej pensji

    Podpisz i olej to. Każdy sąd zasądzi nieważność takiej umowy w razie gdyby
    firma się chciała procesować. Kara umowna tego typu jest prawnie określana
    jako "niewspółmiernie wysoka", dodatkowo w prawie polskim nie można domagać
    się odszkodowania przekraczającego wartość UDOWODNIONYCH szkód...
    Poza tym jeśli pracujesz na podstawie Kodeksu Pracy to tak sformułowaną umową
    pracodawca może sobie co najwyżej wytapetować kawałek ściany......

    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    Tego nie podpisuj pod żadnym pozorem!!! Weksel taki może być przekazany innej
    instytucji, której nie będzie interesowało w jakich okolicznościach został
    stworzony... Komornika też nie będzie interesowało...

    Aluś