PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o zakazie KONKURENCJI kpina › Re: Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina
    From: "jatzeck" <jatzeck[tnij]@interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o zakazie KONKURENCJI kpina
    Date: Wed, 8 Dec 2004 08:46:21 +0100

    Użytkownik "Michał" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cp59ec$fg2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie dawno otrzymalem do podpisania odświeżoną "uaktualniona" umowe o
    zakazie
    > konkurencji w swojej firmie.
    > i dodatkowo przedstawiono mi do podpisu weksel in blanco

    To chyba jakiś nowy i modny trend wśród pracodawców (zwłaszcza tych, co mają
    na etacie prawników). Motyw weksla poruszałem w oddzielnym wątku. Z tego co
    zauważyłem, pracownicy nie mają pojęcia o naturze weksla, o tym, że
    zobowiązanie takie podlega automatycznej egzekucji, że weksel można zbyć
    itp.

    Do tego umowa o poufności zazwyczaj jest sformułowana tak ogólnikowo, że
    podpisując ją pracownik praktycznie jest uzależniony od widzimisię
    pracodawcy.

    Z tego co się zorientowałem, do tej pory weksel in blanco był stosowany w
    przypadku zabezpieczenia mienia np. w magazynie lub sklepie (a i to rzadko),
    natomiast weksel jako zabezpieczenie "poufności" to nowa fala. Może ktoś
    dotrze do źródeł, skąd się to wzięło....

    Pozdrawiam, Jatz.