PracaGrupypl.praca.dyskusje › Udzielanie odmowy zatrudnienia

  • 41. Data: 2005-09-07 10:32:03
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "macko42" <m...@N...gazeta.pl> napisał :
> [...]
    > od tego terminu. Sa zapewnienia, ze jestem bardzo interesujacym
    > kadydatem dla firmy, ale ciagle potrzebna jest decyzja jakiegos prezesa.
    > W miedzyczasie mam inna propozycje i nie moge za bardzo przeciagac
    > odpowiedzi. Oprocz tego juz dawno przestalem odpowiadac na inne, ciekawe
    > oferty, bo nie chce byc niepowaznym i zaczynac kolejnych rozmow bedac (wg
    > zapewnien) bardzo blisko finalu we wspomnianej firmie.
    >
    > Nie wiem o co chodzi. Ale takie traktowanie jest dla mnie nie do
    przyjecia.
    > Z kazdym dniem zwloki mam coraz mniejsza chec na podjecie tam pracy.

    Jesteś w innej sytuacji niż ja. Masz inne oferty i możesz zwyczajnie wycofać
    swoją kandydaturę z tej firmy, jeśli chcesz im zakomunikować w jakiś sposób,
    że takie przeciąganie sprawy ci nie odpowiada i żeby na ciebie nie liczyli.
    Uważam, że wyznaczanie terminu ma sens jeśli decyzja ma być na "tak".
    Nieudzielenie odpowiedzi na "tak" jest odpowiedzią na "nie", czyli z jednej
    strony zwalnia z kandydata z obowiązku dalszego oczekiwania na decyzję
    (jeśli ma inny wybór), z drugiej strony nie padło ostateczne "nie", więc
    daje nadzieję człowiekowi, który ma czas czekać.

  • 42. Data: 2005-09-07 10:39:08
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
    > A to jest watek, ktory kawalek nizej z Krzyskiem poruszylam:
    > czasami na dane stanowisko nie idzie znalezc odpowiedniego
    > kandydata, z przyczyn roznych. I wtedy rownolegle szuka sie
    > go poprzez ogloszenia, poprzez wlasnych pracownikow, ale w tym
    > samym czasie probuje sie wyszkolic ktoregos z obecnych tak,
    > zeby mogl przejac zadania na nieobsadzonym stanowisku.

    Można też zatrudnić np. kogoś z Portugalii...

    > Chociaz rzecz jasna nie musi tak byc, moze to po prostu dla
    > tej firmy taka forma reklamy jest. Nie zgadniesz raczej.

    Jeśli firma się reklamuje, to znaczy, że ja też mogę jeszcze raz się jej
    przypominać, np. uzupełniając informację o sobie, jeśli coś zostało
    pominięte. Nie da się zrobić drugi raz "pierwszego wrażenia", ale firma to
    nie jeden specjalista od rekrutacji, który jest carem i bogiem, który daje
    życie lub śmierć. Dokumenty mogą przeglądać różni ludzie i nie należy się
    sugerować czyjąś niechęcią, jeśli wcześniej zaistniała.

    > Ale tez wlasnie dlatego firmy raczej nie wdaja sie w wyjasnianie
    > powodow nieprzyjecia do pracy. Po prostu, mniejsze ryzyko ze sie
    > "cos palnie", co po drugiej stronie sluchawki zabrzmi zupelnie
    > inaczej, niz bylo to w intencjach wyjasniajacego.

    Dlatego napisałem już kilka razy w tym wątku - lepiej milczeć niż powiedzieć
    coś, co może mieć przykre konsekwencje. A jeśli ktoś wdaje się w wyjaśnienia
    to musi byc ostrożny. Kandydat do pracy też człowiek i ma prawo mieć swój
    honor.

  • 43. Data: 2005-09-07 10:54:51
    Od: "KALMAR" <y...@i...pl>

    Ja otrzymałem kiedyś taką informację:
    "na w/wym stanowisku będą rozpatrywane inne kandydatury."
    I w związku z tym, ponieważ spełniałem wymagania w ofercie zatrudnienia,
    wydaje mi się, że zostałem "zdyskryminowany"
    Bo zostałem skierowany z UP, zgodnie z wymogami. Tymczasem, nie
    przeprowadzając żadnej procedury rekrutacyjnej, dwa dni po zostawieniu
    dokumentacji w firmie, otrzymałem dokumenty z powyższą adnotacją.
    Wydaje mi się, że powinienem znać powody.....

  • 44. Data: 2005-09-07 11:07:23
    Od: "macko42" <m...@N...gazeta.pl>

    Efendi <f...@r...di> napisał(a):

> [...]
    [...]
> [...]
    > że takie przeciąganie sprawy ci nie odpowiada i żeby na ciebie nie liczyli.

    nie w tym rzecz, zeby sie obrazic i trzasnac drzwiami.
    ta oferta z kilku wzgledow mi odpowiada i (chyba) jestem nia ciagle
    zainteresowany.

> [...]
    > (jeśli ma inny wybór), z drugiej strony nie padło ostateczne "nie", więc
    > daje nadzieję człowiekowi, który ma czas czekać.

    no wlasnie, ze np. w moim przypadku tak nie jest.
    czas minal, odpowiedzi nie ma. Na "nie" tez.

    W ogole zyczylbym sobie zawsze dostawac jakas odpowiedz, nawet jesli ma
    byc ona "nie". Wiem na czym stoje, po co sie zastanawiac "a moze jeszcze
    odpowiedza", "a moze moja oferta gdzies przepadla" itd.
    Nie bardzo rozumiem Twoje podejscie: zadajesz firmie pytanie "czy jestescie
    zainteresowani moja oferta pracy?" i nie chcesz odpowiedzi?
    Ze odmowa jest przykra? e tam, ich strata :)

  • 45. Data: 2005-09-07 11:20:50
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "KALMAR" <y...@i...pl> napisał :
> [...]
    > dokumentacji w firmie, otrzymałem dokumenty z powyższą adnotacją.
    > Wydaje mi się, że powinienem znać powody.....

    Masz prawo czuć się zlekceważony, ale z nazywaniem tego dyskryminacją bym
    się nie zgodził. Podany powód odmowy wydaje się być obiektywny i nie do
    podważenia. Innymi słowy - trudno z nim dyskutować. Nie podpada też pod
    paragrafy Kodeksu Pracy.
    Chcesz znać powody? Napisz do firmy, niech ci je poda. Ja tak zrobiłem i mi
    je podano. Co prawda byłem na rozmowie kwalifikacyjnej...

  • 46. Data: 2005-09-07 11:21:31
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    07.09.2005 # 11:28:32, Kira napisał:

    > No, mi akurat nie przeszkadza :)))

    Mi w zasadzie też nie, ale jest jeszcze kwestia tego, jaka to muzyka.
    --
    pozdrawiam

  • 47. Data: 2005-09-07 14:15:04
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Przez 7 lat na rencie miałem górę forsy, tyle co zasiłek dla bezrobotnych.
    > Co 3 lata komisja w ZUS-ie, gdzie mówili "no to zabierzemy panu rentę" i
    > pytali tylko jeszcze "pracuje pan?". I nie zabierali.

    Nie jestem lekarzem i nie wiem jak ciężką chorobą jest załamanie nerwowe, trudno też
    od pracodawcy oczekiwać, że bedzie podejmował jakiekolwiek znane sobie ryzyko bez
    potrzeby. Jeśli to była odpowiedzialna praca - ryzyko nawrotu choroby może być dla
    Pracodawcy za duze, i decyduje sie zatrudnić osobe pełnosprawną.
    Mając tyle danych ile sam tu przekazujesz - nie zatrudniłbm Cie również, bo masz
    charakterystyczną dla niepełnostawnych postawe, że coś Ci sie "należy" , a nawet
    wiećej niż innym.

    Wojtek

  • 48. Data: 2005-09-07 15:14:18
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 12:39:08 +0200]:

    > Można też zatrudnić np. kogoś z Portugalii...

    No nie, tam akurat nieszczegolnie :)

    > Jeśli firma się reklamuje, to znaczy, że ja też mogę jeszcze
    > raz się jej przypominać, np. uzupełniając informację o sobie,
    > jeśli coś zostało pominięte.

    Alez oczywiscie ze mozesz. Dlaczego nie?

    > Dlatego napisałem już kilka razy w tym wątku - lepiej milczeć
    > niż powiedzieć coś, co może mieć przykre konsekwencje.

    Owszem, z tym sie zgadzam. Nie zgadzam sie tylko z tym, ze nie
    nalezy w ogole informowac ze "przykro nam, ale nie".

    Kira

  • 49. Data: 2005-09-07 15:31:24
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Efendi w news:dfm80j$a09$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Tak może robić ktoś, kto przebiera w ofertach jak w ulęgałkach,

    Nie przebierałem, ale znam (przynajmniej w części) swoje ograniczenia. Są
    takie prace, do których absolutnie się nie nadaję lub moja przydatność
    byłaby niewielka. Po co mam taką łapać?
    Są też takie prace, w których sobie radę dam. Przykładowo mogę machać łopatą
    lub myć kible w jakimś McDonaldzie. Stać mnie jednak było na to, aby
    odrzucać również tego typu prace.

    Dlaczego firmy mają robić inaczej? U nich jest to jeszcze bardziej
    uzasadnione. Tych totalnie nie spełniających wymagań odrzucić. Jeśli są
    tacy, którzy tak z grubsza mogliby być... ale właśnie - z grubsza. Jeśli
    firma nie ma noża na gardle to taniej wyjdzie powtórzyć rekrutacje nawet
    parokrotnie, aż trafi się na kogoś kto pasuje do profilu. Albo też
    ewentualnie decyduje się na takiego, który niby spełnia oczekiwania, ale
    bardzo szybko okazuje się, że to jednak nie ta osoba i trzeba rekrutację
    powtórzyć. Takie sytuacje są jak najbardziej możliwe.

    > Co to znaczy "nieodpowiedni pracownik"? Jak można stwierdzić,
    > że ktoś jest nieodpowiedni, jeśli nie daje mu się szansy wykazania,

    Naprawdę nigdy nie jesteś w stanie już w pierwszej chwili ocenić, że ktoś
    zdecydowanie się nie nadaje do danej pracy? Część odpada, bo chociaż
    posiadają odpowiednie umiejętności to nie potrafili innych co do tego
    przekonać. Niestety tak już jest, że nie wszystkich można sprawdzać.

    pozdrawiam
    Greg

  • 50. Data: 2005-09-08 06:43:37
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał :
> [...]
    sobie ryzyko bez potrzeby. Jeśli to była odpowiedzialna praca - ryzyko
    nawrotu choroby może być >dla Pracodawcy za duze, i decyduje sie zatrudnić

    Mamy tutaj kolejną kwestię - tolerancji dla osób z zaburzeniami
    psychicznymi. W naszym kraju obowiązuje zasada - jeśli ktoś miał
    kiedykolwiek do czynienia z psychiatrą, a nie daj Boże z takim szpitalem, to
    choćby nie wiem ile lat upłynęło od epizodu chorobowego i niezależnie jak
    dobrze radzi sobie taka osoba - jest ona NAZNACZONA. Ma szczęście, że może
    chodzić po ulicy.
    Ja pracuję i mój aktualny pracodawca podjął to ryzyko. Uważam to za
    precedens w mojej osobistej sytuacji zmniejszający ryzyko. 6 lat to mało?

    >Mając tyle danych ile sam tu przekazujesz - nie zatrudniłbm Cie również, bo
    masz charakterystyczną dla niepełnostawnych postawe, >że coś Ci sie "należy"
    , a nawet wiećej niż innym.

    Na pl.soc.inwalidzi ktoś napisał, że stosunek do niepełnosprawanych w naszym
    kraju jest taki, że niewiele różni się od postawy, która zaleca trzymać ich
    w piwnicy, żeby nie psuli obrazu społeczeństwa.
    Nie zatrudniłbyś mnie, ale gdybym się starał o pracę u Ciebie i udzieliłbyś
    mi takiego komentarza spotkalibyśmy się w sądzie.