PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Berger" - Czestochowa...

  • 1. Data: 2005-09-05 20:10:52
    Temat: "Berger" - Czestochowa...
    Od: "Stella" <s...@i...pl>

    Witam
    Czy ktos moze wie cos wiecej o firmie "Berger" Sp. z oo. 42-200 Czestochowa
    Legionów 202/210 ?
    Gdzie mozna skladac dokumenty odnosnie przyjecia do pracy w tej firmie...

    Z gory dzieki za informacje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-06 07:20:16
    Temat: Re: "Berger" - Czestochowa...
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Stella wrote:
> [...]
    > Czestochowa Legionów 202/210 ?
    > Gdzie mozna skladac dokumenty odnosnie przyjecia do pracy w tej

    Nie możesz po prostu zadzwonić do firmy ?
    Ja ubiegając się o staż w TRW zadzwoniłem i sobie pogadałem
    z miłą panią z kadr, czy jest w ogóle możliwość odbywania
    stażu, jakie dokumenty trzeba złożyć, kiedy i czy w ogóle
    odpowiedzą na moją aplikację, itd. Więcej się takim
    sposobem dowiesz.

  • 3. Data: 2005-09-06 08:28:36
    Od: "Robert" <robson254@_wytni_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "tukan" <t...@...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie możesz po prostu zadzwonić do firmy ?
    > Ja ubiegając się o staż w TRW zadzwoniłem i sobie pogadałem
    > z miłą panią z kadr, czy jest w ogóle możliwość odbywania
    > stażu, jakie dokumenty trzeba złożyć,
    Cześć,
    Tak na marginesie , orientujesz sie może jak przebiega rekrutrutacja
    w TRW , dość często ogłaszają się np w GW.
    Może orientujesz się również w innych aspektach jak np wysokość
    zarobków :-)
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-09-06 09:12:00
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Robert wrote:
> [...]
    > w TRW , dość często ogłaszają się np w GW.
    > Może orientujesz się również w innych aspektach jak np wysokość

    Zakładam, że pytasz się o normalną pracę, a nie staż.
    Najczęściej wysyłasz CV, LM po angielsku lub niemiecku
    do nich, a oni oddzwaniają i przeprowadzają z Tobą
    wywiad telefoniczny via telefon (sprawdzają znajomość
    j. obcego i pewnie kilka innych szczegółów się chcą
    dowiedzieć, dokładnie nie wiem, bo nie aplikowałem).
    Jeśli to przejdziesz to rozmowa w konkretnym dziale
    z jakimś fachowcem i pewnie panią od HR-u.

    Jeśli jesteś czymś zainteresowany to dzwoń do nich
    i proś dział rekrutacji pracowników, naprawdę da się
    rzeczowo z tymi paniami pogadać, a i też niemiłe nie
    są. Dużo nie powiem, bo się dopiero staram o staż.

  • 5. Data: 2005-09-06 09:25:47
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Robert" <robson254@_wytni_poczta.onet.pl> napisał :
> [...]
    > w TRW , dość często ogłaszają się np w GW.
    > Może orientujesz się również w innych aspektach jak np wysokość

    Ja byłem na rozmowie kwalifikacyjnej. Odbywała się po angielsku, rozmawiałem
    z Niemcem i przez telefon głośnomówiący z konsultantką w centrali w USA. Po
    rozmowie dostałem informację, że w ciągu 2-ch tygodni dadzą odpowiedź.
    Udzielili mi odpowiedzi na "nie". Lepiej już by milczeli...
    Zarobki są oczywiście tajne, ale jeden z dyrektorów ma zwyczaj przez telefon
    pytać o dotychczasowe zarobki, tak zrobił kiedy strzeliłem wysoką stawkę...
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-09-06 09:58:21
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Efendi napisał(a):
    > Udzielili mi odpowiedzi na "nie". Lepiej już by milczeli...
    Czemu lepiej juz by milczeli? IHMO to dobrze swiadczy o firmie ze mowi
    kandydatom ze zostali odrzuceni.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-09-06 11:07:25
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał :
    > Czemu lepiej juz by milczeli? IHMO to dobrze swiadczy o firmie ze mowi
    > kandydatom ze zostali odrzuceni.

    Pierwszy raz tak. Ale jeśli startuje się drugi raz i już zapraszają na
    rozmowę, to człowiek jest ciekaw dlaczego pada "nie". Tym bardziej skoro
    firma dalej się ogłasza...

  • 8. Data: 2005-09-07 08:25:40
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

> [...]
    > w TRW , dość często ogłaszają się np w GW.
    > Może orientujesz się również w innych aspektach jak np wysokość

    TRW to bardzo dobra firma. Zatrudnia w Polsce 3000 ludzi i taśma pracuje u
    nich na 4 zmiany. Tworzą biuro konstrukcyjne na 100-200 osób. Zwrócili mi
    koszty podróży na rozmowę kwalifikacyjną, nie sami z siebie co prawda, ale
    gdy się upomniałem o podanie powodów odmownej decyzji. Co do samej
    rekrutacji mógłbym mieć zastrzeżenia, ale są to obyczaje, które się
    kształtują dopiero, a i ja sam nie mam zbyt dużego doświadczenia.

  • 9. Data: 2005-09-11 11:22:38
    Od: SoR <d...@d...poczta.fm>

    Efendi napisał(a):

    > TRW to bardzo dobra firma. Zatrudnia w Polsce 3000 ludzi i taśma pracuje u
    > nich na 4 zmiany. Tworzą biuro konstrukcyjne na 100-200 osób.

    Kolega poszedl na praktyki do TRW, mial dosc spore doswiadczenie jesli
    chodzi o systemy uniksowe i sieci (m.in. opieka nad paroma uczelnianymi
    serwerami, administracja siecia w akademiku, dobra znajomosc jezyka
    angielskiego). Po skonczeniu praktyki zostal zatrudniony na stale.
    Oczywiscie osoby bez zadnej praktyki nie maja szans, dlatego w czasie
    studiow lepiej pachac sie do roznych projektow uczelnianych, pomagac
    przy obsludze labolatoriow itp.
    Druga sprawa to, ze wiekszosc firm chce zatrudniac osoby swiezo po
    studiach, najlepiej z min. 5-cio letnia praktyka. Nietety ciezko jest
    pogodzic prace z nauka na strudiach dziennych, ale po jakims czasie
    mozna sie usystematyzowac i pogodzic obie te czynnosci.

    Pozdrawiam
    Daniel