PracaGrupypl.praca.dyskusje › Udzielanie odmowy zatrudnienia

  • 51. Data: 2005-09-08 06:59:02
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Thu, 8 Sep 2005 08:43:37 +0200]:

    > Mamy tutaj kolejną kwestię - tolerancji dla osób z zaburzeniami
    > psychicznymi.

    Nie, nie mamy tutaj kolejnej kwestii.

    Moim podstawowym i glownym zadaniem jako wlascicielki firmy jest
    dbac o jej funkcjonowanie i rozwoj. To sie robi takze, a czasami
    wrecz glownie, poprzez zatrudnianie odpowiednich ludzi.

    A odpowiedni czlowiek to taki, ktory z najwiekszym prawdopodobienstwem
    spelni zalozenia danego stanowiska, bedzie sie potrafil w nie wpasowac
    i tym samym bedzie przynosil zysk firmie. To sie z kolei wiaze scisle
    z ograniczaniem niepotrzebnego ryzyka i zatrudnianiem ludzi ktorzy "a
    moze potrafia tylko trzeba sprawdzic".

    Kazde stanowisko, poza wymaganiami merytorycznymi, ma tez wymagania
    predyspozycyjne tudziez charakterologiczne a nawet wrecz czasami te
    oparte na powszechnym postrzeganiu czegos przez spoleczenstwo. Juz
    kiedys przyklad podawalam: w przypadku PH w IT najlepiej sprawdzaly
    mi sie pary K + M co bylo oparte na powszechnym uprzedzeniu, ze facet
    "sie zna", ale jak kobieta tez sie zna to nie moze byc takie trudne.
    Czynnik idiotyczny i dykryminujacy, ale brac go pod uwage trzeba.

    I to, ze nie zatrudniam faceta na sekretarke, goscia o kulach jako
    gonca czy kogos z bardzo duzymi i widocznymi bliznami na twarzy i
    rekach na PH, nie ma najmniejszego zwiazku z tym, co ja sama o tych
    ludziach mysle. I tak samo to, ze ktos nie chce zatrudnic osoby po
    powaznym zalamaniu nerwowym na odpowiedzialne stanowisko, nie ma nic
    wspolnego z prywatna opinia na jego temat. Po prostu istnieje spore
    ryzyko, ktorego wcale nie trzeba podejmowac -- wiec wiekszosc ludzi
    go nie podejmie i tyle.

    A prywatnie dla odmiany: wkurza mnie -- dokladnie tak: wkurza --
    czesto ogladana przeze mnie postawa roszczeniowa niepelnosprawnych
    roznego stopnia i typu. Bo jak ja go nie zatrudnie to to jest od
    razu dyskryminacja, a to ze sie nie nadaje to go nie interesuje.
    I uczciwie Ci powiem, jak taka postawe u kogos widze, to ten ktos
    jest na starcie przegrany, niezaleznie od kwalifikacji. Nie jest
    to dyskryminacja niepelnosprawnych -- dyskryminuje za to ludzi,
    probujacych swoja niepelnosprawnoscia mnie szantazowac.

    Kira

  • 52. Data: 2005-09-08 08:11:54
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
    > Nie, nie mamy tutaj kolejnej kwestii.

    OK, zmieniam grupę. Zdarza się odsyłanie dyskutantów do grupy
    pl.soc.psychiatria, tyle, że takiej grupy nie ma... Są jedynie grupy
    zagraniczne, jedne poważne inne mniej... Rozumiem, w naszym kraju nie ma
    sensu poruszać takich tematów.

> [...]
    > "sie zna", ale jak kobieta tez sie zna to nie moze byc takie trudne.
    > Czynnik idiotyczny i dykryminujacy, ale brac go pod uwage trzeba.

    Rozumiem. Żeby sobie nie narobić bigosu, czasami trzeba brać pod uwagę
    krążące w społeczeństwie stereotypy. Po co się wychylać?

> [...]
    > wspolnego z prywatna opinia na jego temat. Po prostu istnieje spore
    > ryzyko, ktorego wcale nie trzeba podejmowac -- wiec wiekszosc ludzi

    Facet na sekretarkę - owszem, nie. Ale na sekretarza już można. Gościa o
    kulach na gońca nie zatrudnisz dlatego, że nie jest w stanie wykonywać
    określonych czynności i każda komisja lekarska obroni Twoje stanowisko. PH
    wymaga prezencji więc człowiek z bliznami nie powinien nawet myśleć o takim
    stanowisku, chyba, że miałby pracować dla kliniki chirurgii plastycznej
    (wpierw niech się sam zoperuje).

> [...]
    > to dyskryminacja niepelnosprawnych -- dyskryminuje za to ludzi,
    > probujacych swoja niepelnosprawnoscia mnie szantazowac.

    Ależ po co te nerwy? Nikt Ci nie każe zatrudniać niepełnosprawnych, nie
    wolno tylko tych ludzi obrażać. Może warto się zastanowić skąd bierze się ta
    postawa roszczeniowa? Może ci ludzie też mają ambicje, natomiast bariery,
    które blokują im rozwój są dużo większe niż w przypadku ludzi
    pełnosprawnych. Owszem, zdarza się szantażowanie swoją niepełnosprawością,
    ale to tylko objaw dzikich u nas jeszcze obyczajów po obu stronach barykady.
    Pracodawcy nie wiedzą wiele o zatrudnianiu niepełnosprawnych i zdarza się,
    że zachowują się po chamsku.
    Dyskryminacją nie jest samo odmówienie zatrudnienia niepełnosprawnemu,
    natomiast jest nią powoływanie się w uzasadnieniu tegoż na jego
    niepełnosprawność. W takich wypadkach bowiem pracodawca wkracza w
    kompetencje lekarza.
    Dla przykładu - jak to wygląda w USA:

    MEDICAL EXAMINATIONS AND INQUIRIES
    Employers may not ask job applicants about the existence, nature or severity
    of a disability. Applicants may be asked about their ability to perform
    specific job functions. A job offer may be conditioned on the results of a
    medical examination, but only if the examination is required for all
    entering employees in similar jobs. Medical examinations of employees must
    be job related and consistent with the employer's business needs.

    Czyli :

    Pracodawcy nie wolno pytać kandydata do pracy o istnienie, naturę i stopień
    niepełnosprawności. Kandydat może byc zapytany o zdolność wykonywania
    określonych czynności zawodowych. Oferta pracy może być uzależniona od
    wyników badań medycznych, ale tylko w przypadku gdy badanie jest wymagane
    dla wszystkich kandydatów na podobne stanowiska. Badania medyczne
    pracowników muszą być związane z konkretnym stanowiskiem pracy i mieć
    związek z wymaganiami zawodowymi pracodawcy.

    http://www.eeoc.gov/facts/fs-ada.html

  • 53. Data: 2005-09-08 08:23:29
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 08-09-2005 o 10:11:54 Efendi <f...@r...di> napisał:

    > Dyskryminacj? nie jest samo odmówienie zatrudnienia niepe?nosprawnemu,
    > natomiast jest ni? powo?ywanie si? w uzasadnieniu tego? na jego
    > niepe?nosprawno?ae. W takich wypadkach bowiem pracodawca wkracza w
    > kompetencje lekarza.

    A teraz pytanie - kto to napisał:

    "Wiesz, to jest tak: jesli masz przed nosem 5 CVek niemal idealnie
    odpowiadajacych wymaganiom, i 50 takich pi razy oko odpowiadajacych to sie
    nie bawisz w dawanie szansy wszystkim 50 tylko wybierasz kogos z tej 5...
    Wieksze prawdopodobienstwo trafienia i tyle, a sama rekrutacja, nie mowiac
    juz o okresie probnym, kosztuje."

    Przy obecnej stopie bezrobocia mozna sobie spokojnie odrzucac wszystkie CV
    odbiegające w 5% od ideału i nadal pozostaje wystarczający wybór, a przy
    zrównoważonym rynku pracy:

    - cena procenta jest wyższa
    - urealniają się oczekiwania
    - przychodzi 20 CV, a nie 200, jesli ogloszenie zostalo poprawnie
    przygotowane.

    (przy okazji: na krzaczki http://evil/pl/pip/OE.html jeśli już musisz
    używać Outlook Expressa)

  • 54. Data: 2005-09-08 08:53:25
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał :
> [...]
    > Wieksze prawdopodobienstwo trafienia i tyle, a sama rekrutacja, nie mowiac

    W tym watku ktos napisal. Nie bede szukac.

> [...]
    >
    > - cena procenta jest wyższa
    > - urealniają się oczekiwania
    > - przychodzi 20 CV, a nie 200, jesli ogloszenie zostalo poprawnie

    Naszym celem jest chyba zrownowazenie rynku pracy i urealnianie oczekiwan?
    Nie interesuje mnie ile CV przychodzi razem z moim, pracodawcy rzadko maja
    zwyczaj podawania takich informacji. Ale jesli bym wiedzial w jakiej grupie
    jestem - inaczej ocenialbym swoje szanse.

    > (przy okazji: na krzaczki http://evil/pl/pip/OE.html jeśli już musisz
    > używać Outlook Expressa)

    Ten adres nie dziala. Mam ustawione kodowanie ISO, Ty - UTF.

  • 55. Data: 2005-09-08 08:59:28
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia [OT]
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Przepraszam, pomyłka, sądziłem, że odpowiadam Kirze. To ona napisała :)

> [...]
    > grupie
    > jestem - inaczej ocenialbym swoje szanse.

    > Ten adres nie dziala. Mam ustawione kodowanie ISO, Ty - UTF.

    Poprawka. http://evil.pl/pip/OE.html - chodzi o to, że kodowanie powinno
    być widoczne w nagłówkach i ustawienie OE jest tam opisane. (A UTF jest
    dopuszczony, dopuszczallny, lepszy i w ogóle błogosławiony ;) )

  • 56. Data: 2005-09-08 09:14:55
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Thu, 8 Sep 2005 10:11:54 +0200]:

    > OK, zmieniam grupę. Zdarza się odsyłanie dyskutantów do grupy
    > pl.soc.psychiatria, tyle, że takiej grupy nie ma...

    Jest .psychologia jesli faktycznie Ci potrzeba ;)

    > Rozumiem, w naszym kraju nie ma sensu poruszać takich tematów.

    Poruszac -- tak, ale z sensem i tam, gdzie faktycznie wystepuje
    problem, a nie defaultowo zawsze jak tylko pojawi sie jakikolwiek
    niezadowolony niepelnosprawny.

    > Rozumiem. Żeby sobie nie narobić bigosu, czasami trzeba brać
    > pod uwagę krążące w społeczeństwie stereotypy. Po co się wychylać?

    Nie rozumiesz, nie? No to Ci wyjasnie: te 6 lat temu nie mialo
    wiekszego sensu wymagac od ludzi natychmiastowej zmiany podejscia
    bo oni by go nie zmienili. Natomiast spotykajac sie z nowym dla
    siebie zjawiskiem "baby-informatyka" oswoili sie z tym widokiem,
    dotarlo do nich ze to jednak tak tez bywa, i w tej chwili nie
    trzeba juz takich szopek odstawiac. Kwestia jak mowie 6 lat.

    Gdybym natomiast sie wtedy uparla jak osiol, to efektem byloby
    tylko i wylacznie to, ze kupowaliby od tych firm, ktore wysla
    do nich faceta. I tyle. Efekt zaden.

    Jak juz chcesz o cos walczyc, to z glowa to rob a nie za pomoca
    zadan, fochow i sadow. To wzbudza agresje a nie tolerancje.

    > Gościa o kulach na gońca nie zatrudnisz dlatego, że nie jest
    > w stanie wykonywać określonych czynności

    Ale wez mu to przetlumacz, jak ten sie upiera ze przeciez ma
    czym sie poruszac, a nawet jak wejscie po schodach chwile mu
    dluzej zajmie to co z tego, przeciez sie wdrapie. BO ON CHCE.
    I koniec, dyskusji nie ma.

    > Nikt Ci nie każe zatrudniać niepełnosprawnych, nie wolno tylko
    > tych ludzi obrażać.

    Sek w tym, ze oni sie czesto czuja obrazeni rzeczami, ktore sa
    dla wiekszosci ludzi calkowicie normalne. Przewrazliwienie to
    bardzo charakterystyczna cecha tej grupy osob. I ja tam sie nie
    podejmuje zgadywac, co ktoremu sie akurat wyda obrazliwe.

    Dlatego owszem, kulture zachowac, ale tez nie wdawac sie w zadne
    dyskusje -- wygodniej tak jest i tyle.

    > Może warto się zastanowić skąd bierze się ta postawa roszczeniowa?
    > Może ci ludzie też mają ambicje, natomiast bariery, które blokują
    > im rozwój są dużo większe niż w przypadku ludzi pełnosprawnych.

    Ale sluchaj, teraz mylisz dwie rozne rzeczy. Prywatnie rozumiem,
    skad sie to przewrazliwienie moze brac, i prywatnie moge ignorowac
    niepelnosprawnosc. Natomiast jesli ona w jakims stopniu zagraza
    funkcjonalnosci firmy, to ja ja juz musze wziac pod uwage. Tak samo
    jak brak doswiadczenia czy nieznajomosc jezyka polskiego ;) I to
    naprawde nie ma zwiazku z samym zjawiskiem niepelnosprawnosci ale
    z wynikajacymi z tego ograniczeniami. Rozumiesz?

    > Dyskryminacją nie jest samo odmówienie zatrudnienia niepełnosprawnemu

    No toz wlasnie o tym mowie: sporo spotkalam takich, ktorzy wlasnie
    tak traktuja odmowe przyjecia do pracy -- wrzask DYSKRYMINACJA i
    od reki grozby "a ja Was pozwe!" leca. I jakos zadnemu nie wpadlo
    do glowy, ze wlasnie dlatego pracy znalezc nie moze. A malo tego,
    wyrabia tez okreslona opinie innym niepelnosprawnym, dzialajac
    tym de facto na ich niekorzysc.

    I tak, po paru takich mozna miec dosc i omijac wszystkich jak leci
    szerokim lukiem...

    Kira

  • 57. Data: 2005-09-08 10:24:21
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

> [...]

    > czym sie poruszac, a nawet jak wejscie po schodach chwile mu
    > dluzej zajmie to co z tego, przeciez sie wdrapie. BO ON CHCE.

    To, ze on chce to nic nie znaczy. Musi miec badania lekarskie, ktore o tym
    swiadcza. Moja historia nauczyla mnie tego, ze sam musze sobie zalatwic
    jakies zaswiadczenia lekarskie rozwiewajace watpliwosci ewentualnych
    pracodawcow w przyszlosci.

> [...]
    > bardzo charakterystyczna cecha tej grupy osob. I ja tam sie nie
    > podejmuje zgadywac, co ktoremu sie akurat wyda obrazliwe.

    Maja prawo byc przewrazliwieni. Pracodawca zas nie powinien musiec zgadywac
    jak sie zachowac wobec takiej osoby. Niestety, nie wykszalcilismy jeszcze
    kultury zachowan. Potrzebne sa np. programy, ktore uswiadamiac beda
    pracodawcom wlasciwe podejscie do osob niepelnosprawnych (sa takie), ale i
    uswiadamiajace ON co do ich praw, tak by zadna ze stron nie ulegala emocjom.
    Osob niepelnosprawnych w spoleczenstwie przybywa i przybywac bedzie ich
    takze w grupie zatrudnionych.

    > Dlatego owszem, kulture zachowac, ale tez nie wdawac sie w zadne
    > dyskusje -- wygodniej tak jest i tyle.

    Dyskusje biora sie stad, ze panstwo nie zadbalo o odpowiednie rozwiazania.

> [...]
    > naprawde nie ma zwiazku z samym zjawiskiem niepelnosprawnosci ale
    > z wynikajacymi z tego ograniczeniami. Rozumiesz?

    Prawo jest tak skonstruowane, ze jesli pracodawca zatrudnia 25 osob i nie
    osiaga wskaznika zatrudnienia 6% to placi skladke na PFRON. Zatrudniajac
    osobe niepelnosprawna uzyskuje sie ulge w wysokosci aktualnie 940 zl a nawet
    2 czy 3-krotna jej wielokrotnosc. Mozna wiec zatrudnic nawet gonca o kulach,
    zeby sobie chodzil po schodach tam i spowrotem i niczego nie roznosil.
    Wazne, zeby taki czlowiek NIE SZKODZIL firmie. Nie musi przynosic pozytku,
    jak ktos go nie chce. Ludzie niepelnosprawni czesto po prostu chca byc wsrod
    ludzi, a jesli do tego chca sie czegos uczyc to dlaczego im tego zabronic?
    Taka a nie inna konstrukcja przepisow sprawia, ze niektorzy niepelnosprawni
    dziwia sie, dlaczego nikt nawet nie rozwazy ich zatrudnienia, skoro to
    zatrudnienie moze go NIC NIE KOSZTOWAC. Wiec bywa, ze sie narzucaja...

> [...]
    > do glowy, ze wlasnie dlatego pracy znalezc nie moze. A malo tego,
    > wyrabia tez okreslona opinie innym niepelnosprawnym, dzialajac

    Czyli ja sam moglem stac sie ofiara istniejacego stereotypu i dalej ten
    stereotyp potwierdzilem. Ale skoro tylu niepelnosprawnych niemalze wrzeszczy
    o dyskryminacji i grozi procesami - przydalby sie jeden proces (nie wiem czy
    jakikolwiek mial miejsce), zeby zobaczyc jak wypadnie... Grozenie procesem
    nie rozwiazuje problemu, zwieksza tylko agresje.

    > I tak, po paru takich mozna miec dosc i omijac wszystkich jak leci
    > szerokim lukiem...

    Dlatego bardzo potrzebne jest wyjasnianie spornych spraw, bo nie ma nic
    gorszego jak mur milczenia...

  • 58. Data: 2005-09-08 10:46:34
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Thu, 8 Sep 2005 12:24:21 +0200]:

    > To, ze on chce to nic nie znaczy. Musi miec badania lekarskie,
    > ktore o tym swiadcza.

    Tzn co, ze moze chodzic po schodach? No przeciez moze chodzic
    po schodach, o kulach tez sie da. Sek w tym, ze nie bedzie mogl
    pracowac rownie efektywnie, jak osoba w pelni sprawna i tego
    nie przeskoczy zadnym zaswiadczeniem...

    > Maja prawo byc przewrazliwieni.

    Oczywiscie ze maja. A ja nie mam takiego prawa? Bo po kilkunastu
    takich mozna sie przewrazliwienia nabawic. W obie strony to dziala.

    > Niestety, nie wykszalcilismy jeszcze kultury zachowan.

    I to jest faktyczny problem, nad ktorym trzeba popracowac. Ale ta
    praca musi sie osbywac po OBU stronach. Czyli:

    > Potrzebne sa np. programy, ktore uswiadamiac beda pracodawcom
    > wlasciwe podejscie do osob niepelnosprawnych (sa takie), ale i
    > uswiadamiajace ON co do ich praw

    -- jak najbardziej. Z drugiej strony, uswiadomic tez pracodawcow
    co do ICH praw, zeby w razie krzykacza po prostu machneli reka
    zamiast sie zastanawiac kiedy pozew przyjdzie. A niepelnosprawnych
    z gatunku tych krzykaczy trzebaby tez nauczyc jakie jest wlasciwe
    podejscie do innych ludzi, w tym pracodawcow.

    To nie jest tak, ze tylko jedna strona zawala sprawe.

    > Dyskusje biora sie stad, ze panstwo nie zadbalo o odpowiednie
    > rozwiazania.

    Panstwo o to nie zadba, bo niby jak regulacjami zmienic cos tak
    nieuchwytnego, jak spoleczne nastawienie?

    > Prawo jest tak skonstruowane, ze jesli pracodawca zatrudnia 25
    > osob i nie osiaga wskaznika zatrudnienia 6% to placi skladke
    > na PFRON.

    Ano. I jest to swoisty przymus zatrudniania niepelnosprawnego
    pracownika, niezaleznie od tego czy akurat jest to osoba ktorej
    kwalifikacje sa potrzebne, czy nie. Nie widzisz w tym drobnego
    problemu? Jak sie ludzi do czegos zmusza, to automatycznie sie
    do tego czegos negatywnie nastawiaja.

    To troche tak, jak z kobietami w ciazy: szczytna idea pomocy dla
    nich i porobienie roznych okresow ochronnych i ulg, w rezultacie
    zaowocowalo niechecia do ich zatrudniania na umowe o prace. I to
    tez nie wynika z niecheci do kobiet w ciazy, tylko z dosc prostej
    kalkulacji przeprowadzanej przez pracodawce. A ze potem te kobity
    zaczely naduzywac swoich przywilejow, to i niechec sie pojawila.

    I podobnie sie dzieje z niepelnosprawnymi.

    > Wazne, zeby taki czlowiek NIE SZKODZIL firmie. Nie musi przynosic
    > pozytku, jak ktos go nie chce.

    Naprawde chcialbys, zebym Cie zatrudnila z nastawieniem "no dobra,
    pal go licho, przydatny nie jest do niczego, ale dzieki temu mi
    w kieszeni troche forsy zostaje"? Ja bym w zyciu sie na taki uklad
    nie zgodzila bo TO faktycznie by mnie obrazalo.

    > Ludzie niepelnosprawni czesto po prostu chca byc wsrod ludzi,
    > a jesli do tego chca sie czegos uczyc to dlaczego im tego zabronic?

    Im nikt tego nie zabrania zauwaz. Wymaga sie tylko od nich zeby poza
    papierkiem o niepelnosprawnosci posiadali tez potrzebne umiejetnosci,
    wiedze i kompetencje. Tak jak kazdy inny, sprawny czlowiek.

    Zle sie czujesz, ze nie dostales stanowiska z powodu zalamania
    nerwowego kiedystam? Wez pod uwage, ze na tym samym stanowisku
    nie zostanie zatrudniony tez ktos bez papierka, ale prezentujacy
    niepodobajace sie pracodawcy cechy charakteru. I teraz pytanie:
    czemu Ty mialbys miec taryfe ulgowa?

    > Wiec bywa, ze sie narzucaja...

    No bywa. Czesto bywa. I dlatego stosunek do nich jest taki a nie inny.

    > Czyli ja sam moglem stac sie ofiara istniejacego stereotypu
    > i dalej ten stereotyp potwierdzilem.

    Mniej wiecej. Ja wiem, ze to jest nieprzyjemne jak ktos Cie ocenia
    na podstawie stereotypow, w koncu jestem baba ktora sie wepchala
    w IT w czasie, jak siedzieli tam niemal sami faceci ;) Ale nie tedy
    droga, zeby wygrazac procesami, tylko poprzez zastanowienie sie jak
    ten stereotyp wykorzystac dla... zmiany tego wlasnie stereotypu.

    > Ale skoro tylu niepelnosprawnych niemalze wrzeszczy o dyskryminacji
    > i grozi procesami - przydalby sie jeden proces (nie wiem czy
    > jakikolwiek mial miejsce), zeby zobaczyc jak wypadnie...

    W zasadzie jestem za. Prawdopodobnie, sadzac po "argumentach" tych
    krzykaczy (nie myl prosze z normalnymi ludzmi, krzykacze pelnosprawni
    tez wystepuja w duzych ilosciach), proces pokazalby w koncu, ze sam
    fakt niepelnosprawnosci nie zwalnia od bycia uzytecznym pracownikiem.

    Chociaz jak znam zycie, to szopka by sie z tego zrobila... :/

    > Grozenie procesem nie rozwiazuje problemu, zwieksza tylko agresje.

    Dokladnie. A teraz to krzykaczom przetlumacz ;)

    > Dlatego bardzo potrzebne jest wyjasnianie spornych spraw, bo
    > nie ma nic gorszego jak mur milczenia...

    Tylko ze tego sie nie da zrobic wzajemnymi grozbami ani nawet
    odgornymi regulacjami.

    Kira

  • 59. Data: 2005-09-08 14:27:53
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik Efendi napisał:

    > To nie jest grupa pl.praca.humor i dziwi mnie, że ktoś chce sobie żartować z
    > przepisów... Bez obrazy, ale nie skomentuję tego.

    Pytanie mimo humorystycznej formy jest całkiem poważne.
    Myślę że taki pozornie drobiazg, dla odrzuconego kandydata jest
    dyskryminacją, a dla potencjalnego pracodawcy może być dost istotnym
    wymogiem.
    Akurat muzyka wydaje się dobrym przykładem. Jakoś nie wyobrażam sobie
    np. zatrudnienia programisty metala razem z dotartym już zespołem który
    umila sobie pracę słuchając hiphopu. Przewidywane tarcia międzyludzkie
    są chyba dość istotnym powodem do odrzucenia czyjejś kandydatury.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 60. Data: 2005-09-09 06:54:41
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

> [...]
    > umila sobie pracę słuchając hiphopu. Przewidywane tarcia międzyludzkie
    > są chyba dość istotnym powodem do odrzucenia czyjejś kandydatury.

    Pytanie nie jest nawet humorystyczne, lecz absurdalne. Pracodawca nie może
    stawiać takich wymogów, chyba, że jest w jakiś sposób związany z branżą
    muzyczną i pracownicy mają na codzień do czynienia z muzyką, ale w ramach
    obowiązków służbowych. Może się zdarzyć sytuacja, że zespół pracowników ma
    takie wpływy, że może decydować o tym jakiego wzrostu ma być kandydat, ale
    odmawianie przyjęcia kandadatowi na tej podstawie jest czystą głupotą.
    Rzeczywiście może być interpretowane jako dyskryminacja. Trudno jednak sobie
    wyobrazić, by jakikolwiek pracodawca był na tyle durny, by podać taki powód
    odmowy.
    Tarcia międzyludzkie w pracy a dyskryminacja to zupełnie różne sprawy.
    Tarcia mogą przerodzić się w mobbing, jeśli ktoś wykorzystuje swoje
    stanowisko do znęcania się nad podwładnym.