PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzybkie pytanie :-) › Re: Szybkie pytanie :-)
  • Data: 2006-12-05 12:11:40
    Temat: Re: Szybkie pytanie :-)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1165293738.683031.322260@l12g2000cwl.googlegrou
    ps.com
    u...@g...pl <u...@g...pl> pisze:

    > Fakt że podpisanie umowy ze wsteczną datą jest niezgodne chyba za
    > bardzo prawem, ale nie nazwał bym tego wielkim przestępstwem
    No, w każdym razie zgodne z prawem to to nie jest.

    > (porównaj "napadanie na staruszki").
    To tylko celowo przerysowany przykład - dla wyrazistości sądziłem, że to
    czytelne.

    > Zakłądasz że facet na kolanch
    > prosi o jakąkolwiek umowę. A może pracodawca mu dobrze płaci (kilka
    > tys/msc)
    Taaa, a może kilkanaście tysięcy.
    Trzymajmy się tego, co autor sam napisał, bez domysłów. A napisał, że
    proponują mu mu zniszczenie dokumentu i podłożenie na jego miejsce innego,
    ze sfałszowaną treścią i datą. Dokumentu, który pozbawia go kodeksowego
    uprawnienia (oraz prawdopodobnie innych korzyści), będącego pracodawcy nie
    na rękę. Krótko mówiąc pracodawca go jawnie dyma i to jest jedyne, co wiemy
    na pewno.
    Tu się nie ma nad czym specjalnie zastanawiać, tylko z szacunku do siebie
    (trudny termin, trudny, szczególnie jak go trzeba zastosować ;)) odesłać go
    na drzewo ew. jak tu już pisano - wyciągnąć konsekwencje natury prawnej.
    BTW - zdroworozsądkowo patrząc, to takie działanie nie bardzo wskazuje na
    pracownika z uposażeniem kilku tys./miesiąc, nieprawdaż?

    > i porównując do zasiłku, nawet praca przez następny rok to
    > dobry interes,
    Niekoniecznie - dlatego pisałem o granicy.

    > a chyba za to go potępiasz, a nie za oszustwo z
    > podpisem.
    Nie potępiam, przedstawiam swój ogląd sytuacji.

    > PS. Jakby ktoś zaproponował mi umowę na następny rok za 100000/msc,
    > to jestem gotow porwać obecną natychmiast. Czy straciłbym honor?
    > Chyba nie, raczej zrobił dobry interes.
    To ile ten twój honor kosztuje?

    Jotte