PracaGrupypl.praca.dyskusje › Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno

  • 101. Data: 2005-01-25 23:11:27
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (futszaK, a któżby!) wyklepał:

    > wolny czas zamiast na rozrywki warto poświęcać na myślenie,
    > samokształcenie i inwestowanie w siebie

    ROTFL! No to dowaliłeś! Wiesz, ja się ogólnie zgadzam, ze jak komuś się
    nie podoba to co ma, to niech się kształci i coś zrobi, a jak mu sie nie
    chce robić, to niech nie marudzi. Ale sytuacja jest taka, że niełatwo
    rozwinąć skrzydła i chciałam, żebyś to właśnie zrozumiał. Ale nie
    przegnij w drugą stronę - pracujemy, żeby żyć, a nie odwrotnie! :-)

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 102. Data: 2005-01-26 07:51:27
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 26 Jan 2005 00:11:27 +0100, użyszkodnik Mo
    <l...@g...nie-smiec> napisał:

> [...]
    > rozwinąć skrzydła i chciałam, żebyś to właśnie zrozumiał. Ale nie
    > przegnij w drugą stronę - pracujemy, żeby żyć, a nie odwrotnie! :-)

    w pełni się zgadzam, ale póki co jestem w taki wieku że mam ochote
    zarówno na prace jak i na samokształcenie, moze dlatego że połaczyłem
    prace z predyspozycjami co uwazam za warunek dosyć ważny

    --
    futszaK
    601061867

  • 103. Data: 2005-01-26 11:55:38
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Mo [Tue, 25 Jan 2005 23:16:40 +0100]:

    > A poza tym, dlaczego do diaska wszyscy mają być przedsiębiorczy??
    > Czy to jakiś kult teraz??

    Aha. Niezbedny do przezycia wlasciwie.

    > A jak ktoś jest dobry w swoim fachu, ale brak mu przebojowości,
    > to do śmieci z nim??

    To nie znajdzie pracy i nie bedzie mial za co jesc.

    Brutalne, wiem. Ale taki fakt i mozna sie dowolnie nie zgadzac.

    Kira

  • 104. Data: 2005-01-26 12:38:10
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Kira, a któżby!) wyklepał:

    > To nie znajdzie pracy i nie bedzie mial za co jesc.
    >
    > Brutalne, wiem. Ale taki fakt i mozna sie dowolnie nie zgadzac.

    No to ja się nie zgadzam! ;-)

    Pozdrawiam
    M.

  • 105. Data: 2005-01-26 12:54:28
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Mo [Wed, 26 Jan 2005 13:38:10 +0100]:

    > No to ja się nie zgadzam! ;-)

    Alez prosze bardzo! ;) I co, Wszechswiat sie dostosowal? ;)

    Kira

  • 106. Data: 2005-01-26 18:13:21
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Kira, a któżby!) wyklepał:

    > Re to: Mo [Wed, 26 Jan 2005 13:38:10 +0100]:
    >

    > Alez prosze bardzo! ;) I co, Wszechswiat sie dostosowal? ;)

    Jeszcze nie, ale dam mu trochę czasu! ;-D

    Pozdrawiam
    M.

  • 107. Data: 2005-01-26 19:09:13
    Od: KornelO <r...@p...com>

    Dnia 2005-01-26 19:13, spoglądając w dolinę, Użytkownik Mo napisał:

    > Jeszcze nie, ale dam mu trochę czasu! ;-D

    Jestem z Tobą - również się nie zgadzam !
    Niestety, obawiam się że, wszechświat ma trochę (??) więcej czasu niż ja ;).

    Pozdrawiam
    Kornel

  • 108. Data: 2005-01-26 19:21:59
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Mo" <l...@g...nie-smiec> napisał w wiadomości
    > Ktoś (Immona, a któżby!) wyklepał:

    > Wychodzi mi, że się czepiasz. Od
    > do "przedsiebiorczy sobie poradzi, jak ja sobie radze" jest jednak
    > kawałek. I jeśli nie widzisz tej niesubtelnej różnicy w tonie to ja Ci nie
    > będę tłumaczyć. Tym bardziej, ze ostatni akapit mojej wypowiedzi wyjaśnia
    > dlaczego ma pomyśleć i spojrzeć perspektywicznie zanim wypowie kolejną
    > "genialną w swej prostocie" radę. Ty tez chyba przejrzałaś watek po
    > łebkach!

    Czytalam szybko i nadrabiajac kilka dni nieobecnosci, ale uwazam, ze dobrze
    futszaKa
    strescilam: "przedsiebiorczy sobie poradzi". (Niech FutszaK sam oceni) To
    jednoczesnie jest prawda i wywoluje frustracje w tych, ktorzy nie sa lub nie
    czuja sie przedsiebiorczy, ale czy z tego wynika, ze nalezy komus zabraniac
    te teze pisac?

    > A poza tym, dlaczego do diaska wszyscy mają być przedsiębiorczy?? Czy to
    > jakiś kult teraz??

    Nie kult, tylko konkurencja. Ludzi jest duzo, dzieki postepowi
    technologicznemu prostych prac, ktore moze wykonywac kazdy, jest malo,
    wzglednie dobra dostepnosc edukacji sprawia, ze nawet czlowiek wyksztalcony
    ma duzo konkurujacych z nim rownie wyksztalconych, do konkurencji przyczynia
    sie tez mobilnosc, bo konkuruje z Toba o miejsca pracy nie tylko Twoje
    miasto, ale potencjalnie cala Polska i kraje sasiadujace. W takich nam
    przyszlo zyc czasach i jest to skutek procesow demograficznych i rozwoju
    technologii - rzeczy, ktorych zmienic sie nie da. A w kazdych czasach jest
    na co narzekac. Jak nasi przodkowie polowali na mamuty, to przezycie
    zalezalo od zdrowia i sprawnosci fizycznej, ktore w wiekszym stopniu niz
    "przebojowosc" sa uwarunkowane genetycznie.

    I.

  • 109. Data: 2005-01-26 21:54:09
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2005-01-26 20:21,Użytkownik Immona w pocie czoła napisał:

> [...]
    > wzglednie dobra dostepnosc edukacji sprawia, ze nawet czlowiek wyksztalcony
    > ma duzo konkurujacych z nim rownie wyksztalconych,

    ...heh.....ze tak zapytam..co ty mowisz? ..wiesz - ostatnio widzialem
    ogloszenie - ze ktos poszukuje operatora koparki.. proponowana stawka -
    to 3000 pln (nie wiem - brutto czy netto). Zyczylbym wszystkim ludziom po
    studiach - by mogli tyle zarabiac! ..odnosze wrazenie - ze wlasnie jest
    odwrotnie! ..i obecnie mamy ZA DUZO ludzi wyksztalconych - a za malo
    ludzi po zawodowce (o ile jeszcze takowe sa).. i sadze - ze tu jest
    wlasnie problem

    pozdrawiam
    A.

  • 110. Data: 2005-01-26 22:07:33
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 22:54:09 +0100, złoty <m...@o...wytnij_to.pl>
    napisał:

> [...]
    > jest odwrotnie! ..i obecnie mamy ZA DUZO ludzi wyksztalconych - a za
    > malo ludzi po zawodowce (o ile jeszcze takowe sa).. i sadze - ze tu jest

    Oczywiscie.
    Brak dobrych fachowcow w zawodach wymagajacych praktyki zaczyna juz sie
    ujawniac, pomimo, ze nie zwieksza sie liczba krajowych miejsc pracy
    (odchodza na emeryture i emigruja).
    Jednoczesnie praca fizyczna niewymagajaca studiow traktowana jest jako cos
    lekko wstydliwego (jesli jest praca docelowa a nie przejsciowa)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##