PracaGrupypl.praca.dyskusje › Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno

  • 131. Data: 2005-01-27 14:56:49
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 27.01.2005 Immona <c...@W...com.pl> napisał/a:
    > W tej chwili sa dwie najwazniejsze metody obliczania procentu bezrobocia.
    > Pierwszy opiera sie na ilosci ludzi zarejestrowanych jako bezrobotni i
    > zatrudnionych legalnie na umowy o prace lub prowadzacych dzialalnosc
    > gospodarcza. Jest to wskaznik niedoskonaly, bo:
    Ok, to jest jasne :)

    > trzeci bezrobotny pracuje na czarno), alternatywne dane podaja Badania
    > Aktywnosci Ekonomicznej Ludnosci (BAEL), ktore mierza bezrobocie ankietowo,
    > zadajac ludziom z proby pytania. Opis tych ankiet i stosowanej metodologii
    > znajdziesz bez problemu w Sieci w Googlu; bezrobocie w BAEL wychodzi o dziwo
    Ok, dzieki. Poszukam...

    > To bardzo znany problem, ale co to ma do rzeczy do statystyk? Ze ci ludzie
    > nie powinni byc zaliczeni do bezrobotnych?

    Powinni. Pokazuje to tylko absurd przejmowania się "bezrobociem".

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Wow. Menu.

  • 132. Data: 2005-01-27 16:36:36
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Immona [Thu, 27 Jan 2005 15:34:43 +0100]:

    > Dlaczego zakladam? Znam srodowisko kosmetyczno-fryzjerskie,

    Przerwe Ci. A co w przypadku po prostu studentek ktore dobrze
    tna i modeluja i w ten sposob dorabiaja? Sa takie, tez znam.
    Dzialaja dokladnie tak samo jak korepetytorki czy nianie.

    Nie, nie upieram sie ze wszystkie fryzjerki w Polsce maja etat ;)
    Tyle ze czesc byc moze wcale go nie chce a inne bynajmniej nie sa
    fryzjerkami "z zawodu". Dlatego spytalam skad to zalozenie...

    (Co do reszty sie zgadzam)

    Kira

  • 133. Data: 2005-01-27 22:22:56
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2005-01-27 09:14,Użytkownik Immona w pocie czoła napisał:

    > Moj czytnik nie wyroznia automatycznie Twoich cytatow - poniewaz z innymi
    > postami nie mam tego problemu, to jesli cos z tym mozesz zrobic ze swojej
    > strony, to grzecznie prosze :)

    ooo! dziwne.. Nie ma sprawy - ale...hmmm...nie wiem doprawdy jak.
    Jak czytam siebie przepuszczony przez Twojego OE ...to tez dziwnie wyglada.
    ...jakies sugestie?

    > A skad ta pogarda dla PH? Dobry PH moze zarobic znacznie wiecej niz te 3000
    > spawacza.
    >
    > Roznica polega na tym, ze spawacz, spawajac, nie zarobi wiecej niz pewne
    > okreslone sumy. Moga to byc przyjemne sumy, ale jest granica zaplaty za
    > spawanie. Natomiast ludzie poruszajacy sie w zawodach, w ktorych wyzsze
    > wyksztalcenie jest z reguly konieczne maja znacznie wieksze potencjalne
    > mozliwosci zwiekszania zarobku, do znacznie wyzszych kwot. I nie mowie tu
    > juz o PH.

    ..generalnie z tym sie zgadzam...ale ciezko zaplacic rachunki tymi
    "potencjalnymi mozliwosciami" ;)

    > Idealizuje? W lutym jade spedzic dwa tygodnie w takiej instytucji w DE i
    > ogladac, jak pracuja, bo chce sie to wprowadzac rowniez w Polsce. A na
    > Dolnym Slasku rusza wlasnie projekt finansowany w calosci z unijnych
    > pieniedzy, ktorego celem jest rozpoznanie potrzeb przemyslu na okreslone
    > kwalifikacje w skali najblizszych lat, tak, zeby szkolnictwo moglo wyciagnac
    > z tego wnioski i wprowadzic w zycie odpowiednie rozwiazania.

    noooo... to optymistyczny akcent. Choc z drugiej strony - jesli to ma
    niby wygladac tak jak w Niemczech - to szykuje sie kolejna porazka..
    Spedzilem tam kilka lat - i z tego co zauwazylem - to ich "rozpoznawanie"
    lezy i kwiczy ;) ..przyklady? ..alezzz - prosze bardzo! ...informatykow
    - brak (import cudzoziemcow), lekarzy - niedobor, pielegniarek -
    niedobor, zbrojarzy - brak (import cudzoziemcow), kelnerow - brak
    (import), fryzjerek (jak ktos w innym watku zauwazyl) - tez brak (tez
    import).. etc, etc...
    Znajomy hodowca koni stwierdzil nawet kiedys - ze nie moze znalezc nawet
    nikogo do pracy przy koniach.. bo obecna (niemiecka) mlodziez nie ma o
    tym pojecia..
    Jesli tak maja wygladac i u nas te projekty "rozpoznawania potrzeb" -
    to...ja dziekuje ;) ..ot - znowu ktos "przewali" unijne pieniazki..
    powstanie kilka komisji/instytucji/projektow, tony niczego nie
    zalatwiajacych papierow..
    ..OBYM sie mylil! ..i jesli bedziesz miala jakikolwiek na to wplyw -
    prosze - spraw bym sie mylil! ;) ...powodzenia w ogladaniu

    pozdr.
    A.

  • 134. Data: 2005-02-04 18:55:41
    Od: "East" <t...@e...com>

    . Z tego co sie
    > orientuje, to u nas na etacie zostaja obecnie glownie byle uczennice,
    > ktore przyuczaly sie do zawodu jako uczen rzemieslnika w danym zakladzie
    .. i dobrze - czas na nowe trendy