PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Date: Wed, 26 Jan 2005 20:21:59 +0100

    Użytkownik "Mo" <l...@g...nie-smiec> napisał w wiadomości
    news:ct6ghj$n15$1@inews.gazeta.pl...
    > Ktoś (Immona, a któżby!) wyklepał:

    > Wychodzi mi, że się czepiasz. Od
    > do "przedsiebiorczy sobie poradzi, jak ja sobie radze" jest jednak
    > kawałek. I jeśli nie widzisz tej niesubtelnej różnicy w tonie to ja Ci nie
    > będę tłumaczyć. Tym bardziej, ze ostatni akapit mojej wypowiedzi wyjaśnia
    > dlaczego ma pomyśleć i spojrzeć perspektywicznie zanim wypowie kolejną
    > "genialną w swej prostocie" radę. Ty tez chyba przejrzałaś watek po
    > łebkach!

    Czytalam szybko i nadrabiajac kilka dni nieobecnosci, ale uwazam, ze dobrze
    futszaKa
    strescilam: "przedsiebiorczy sobie poradzi". (Niech FutszaK sam oceni) To
    jednoczesnie jest prawda i wywoluje frustracje w tych, ktorzy nie sa lub nie
    czuja sie przedsiebiorczy, ale czy z tego wynika, ze nalezy komus zabraniac
    te teze pisac?

    > A poza tym, dlaczego do diaska wszyscy mają być przedsiębiorczy?? Czy to
    > jakiś kult teraz??

    Nie kult, tylko konkurencja. Ludzi jest duzo, dzieki postepowi
    technologicznemu prostych prac, ktore moze wykonywac kazdy, jest malo,
    wzglednie dobra dostepnosc edukacji sprawia, ze nawet czlowiek wyksztalcony
    ma duzo konkurujacych z nim rownie wyksztalconych, do konkurencji przyczynia
    sie tez mobilnosc, bo konkuruje z Toba o miejsca pracy nie tylko Twoje
    miasto, ale potencjalnie cala Polska i kraje sasiadujace. W takich nam
    przyszlo zyc czasach i jest to skutek procesow demograficznych i rozwoju
    technologii - rzeczy, ktorych zmienic sie nie da. A w kazdych czasach jest
    na co narzekac. Jak nasi przodkowie polowali na mamuty, to przezycie
    zalezalo od zdrowia i sprawnosci fizycznej, ktore w wiekszym stopniu niz
    "przebojowosc" sa uwarunkowane genetycznie.

    I.