PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ruch ciagly - zasadnicze pytanie

  • 21. Data: 2007-05-05 09:25:59
    Temat: Re: Ruch ciagly - zasadnicze pytanie
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 11:17:48 +0200, Baton napisał(a):

    > Art. 1511.

    Mea Culpa - przepraszam.

    Oczywiście chodzi o art 152^1

    § 1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, *nieprzerwanego*,
    płatnego urlopu wypoczynkowego, zwanego dalej "urlopem".

    No i korelacja do art 162
    Na *wniosek pracownika* urlop *może być* podzielony na części. W takim
    jednak przypadku *co najmniej* jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Jeszcze raz przepraszam za podwójne w sumie wprowadzenie w błąd z tym
    151<>152

  • 22. Data: 2007-05-05 09:30:12
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 11:12:19 +0200, Baton napisał(a):

    > § 4. W układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w umowie o
    > pracę, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie
    > jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy, jest dopuszczalne ustalenie
    > innej liczby godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym niż określona w § 3.

    No i zgadza się (IMHO).
    Z tym że co najmniej musi to być w UoP zawarte - jeżeli nie masz obowiązku
    ustalania regulaminu pracy, albo nie jesteś objęty UZP.

    Jednak coś mi gdzieś teraz kołacze się po głowie że mimo wszystko i tak
    jest jakieś ograniczenie w ilości tych nadgodzin - temat chyba się
    przewijał albo na p.s.p albo na p.s.p.p

  • 23. Data: 2007-05-05 09:51:03
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Mea Culpa - przepraszam.

    Zdarza sie nawet najlepszym :-)
    Nic sie nie stalo.

> [...]
    > jednak przypadku *co najmniej* jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    > mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Czy to jest oblig? Tzn. te 14 dni. Zapis: 'powinna' nie jest zbyt 'mocny'

    Czy zgodnie z prawem moge (w porozumieniu z pracownikami) zaplanowac czesc
    urlopu (tak aby wypoczynek trwal nie mniej niz 14 dni kalendarzowych), a
    pozostala czesc udzielac na biezaco (w porozumieniu z pracownikami i biorac
    pod uwage koniecznosc zapewnienia normalnego toku pracy)?

    Baton

  • 24. Data: 2007-05-05 11:11:33
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 11:51:03 +0200, Baton napisał(a):

    > Czy to jest oblig? Tzn. te 14 dni. Zapis: 'powinna' nie jest zbyt 'mocny'

    Moim zdaniem nie ma tutaj wymogu określenia "musi" ponieważ są różne
    sytuacje życiowe, np. długi okres choroby pracownika etc.

> [...]
    > pozostala czesc udzielac na biezaco (w porozumieniu z pracownikami i biorac
    > pod uwage koniecznosc zapewnienia normalnego toku pracy)?

    No właśnie to co napisałeś powyżej wygląda mi na dokładną interpretację
    zapisów artykułów z KP o których rozmawiamy (152^1, 162). Brakuje mi tylko
    "do pełni" szczęścia wniosku takiego pracownika o udzielenie "częściowego"
    urlopu. Słownie to na Twoim miejscu z pracownikiem umówiłbym się ale np. na
    kręgle, piwo - nie w sprawach w których podczas potencjalnego "konfliktu" z
    nim mogłyby się obrócić przeciwko Tobie.

    http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/03030007.htm
    Poz. 11 - pomimo braku obowiązku ustalania planu urlopu - lepiej mieć to
    uzgodnione z pracownikiem ... ;)

  • 25. Data: 2007-05-05 22:02:56
    Od: "Andy" <a...@r...nospamplease.com>

    A czy nie możesz ułożyć harmonogramu na cały rok?. Uwzględnić urlopy, urlopy
    na żądanie,normala prace bez wstawiania urlopu. Praca stanie się
    przyjemniejsza dla pracowników ktoży mogą sobie zaplanować czas wolny.Masz
    przecież 3 m-ce na rozliczenie. Wprowadź kalendzarz pracy.
    Pozdrawiam Andrzej.

  • 26. Data: 2007-05-06 06:28:58
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Czy mam obowiazek robic plan urlopow? Jakie przepisy o tym mowia?

    po pierwsze, artykuł 163 par 1 KP.

    Po drugie, KP nie precyzuje czasu w jakim ma być zrobiony plan urlopowy, jednek
    zdrowy rozsądek podpowiada że jezeli ktos chce wziąć urlop juz na poczatku stycznia,
    to okres ten musi być uwzgledniony w planie urlopowym. A trochę trudno jest planować
    cos wstecz. Co do wykładni to raczej odsyłam do odpowiednich opracowań. hasło "plan
    urlopowy" u wujka gugla daje ok. 151 tysięcy stron, z czego w pierwszych juz widać że
    staraja się odpowiedziec na pytanie co i jak z tym fantem począć

    na marginesie, to z pierwszym kwartałem mi sie pomyliło z wykorzystaniem urlopu za
    rok poprzedni.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 27. Data: 2007-05-06 08:23:45
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 6 May 2007 08:28:58 +0200, grom@x napisał(a):

    > po pierwsze, artykuł 163 par 1 KP.

    Zerknij trochę poniżej i zapoznaj się z §1^1

    > Po drugie, KP nie precyzuje czasu w jakim ma być zrobiony plan urlopowy,

    Ale już rozporządzenie to określa - do końca roku kalendarzowego roku
    poprzedzającego rok za który ma powstać plan urlopów.

  • 28. Data: 2007-05-06 19:36:02
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

> [...]
    > przyjemniejsza dla pracowników ktoży mogą sobie zaplanować czas wolny.Masz
    > przecież 3 m-ce na rozliczenie. Wprowadź kalendzarz pracy.

    Raczej trudne zadanie. Duza rotacja pracownikow. Umowy maja do konca roku.
    Firma ze zleceniodawca tez. Nie wiadomo co bedzie dalej. Staram sie dzialac
    w obszarze prawa pracy, ale to ciezkie zadanie... :-(

    Pozdrawiam

    Baton