PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na cały etat a składki na 1/4?

  • 1. Data: 2007-04-28 07:16:37
    Temat: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Od: m...@y...com

    czy mogę jakoś sprawdzić/zabezpieczyć się przed teoretycznie
    nieuczciwym przyszłym pracodawcą jeśli zatrudni mnie na cały etat czy
    składki na zus nie będę miał płacone jakbym pracował na np. 1/4 etatu?

    Chyba że taka sytuacja jest możliwa i zgodna z prawem jeśli tak to w
    jakich przypadkach?

  • 2. Data: 2007-04-28 08:32:39
    Temat: Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

    1. Wystąp do niego o wydawanie co miesiąc druku ZUS RMUA, który jest
    dokumentem stwierdzającym przekazywanie składek do ZUS.
    2. Wystąp o wydawanie tzw "pasków" z wyszczeglnieniem składników
    wynagrodzenia
    3. Idź na L4 na kilka dni i zobacz jaką stawkę wypłaci Ci ZUS, chociaż to
    może nie być do końca miarodajne.
    4. Pogadaj z pracodawcą ?

    Dokumenty z pkt 1 i 2 pracodawca musi Ci na żądanie wydać, przynajmniej
    jeden z nich- najlepiej RMUA

    --
    Jackare

    ps.com...

  • 3. Data: 2007-04-28 09:48:12
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 28 Apr 2007 10:32:39 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > dokumentem stwierdzającym przekazywanie składek do ZUS.
    > 2. Wystąp o wydawanie tzw "pasków" z wyszczeglnieniem składników

    To jest obowiązek pracodawcy - tak samo jak podpisywanie listy płac przez
    pracowników, ewidencja przepracowanego czasu itd.
    Co do RMUA to nie jest *potwierdzenie przekazania* składek przez płatnika!
    To jest tylko i wyłącznie *informacja* o *potrąconych* składkach przez
    płatnika.

    > 3. Idź na L4 na kilka dni i zobacz jaką stawkę wypłaci Ci ZUS, chociaż to
    > może nie być do końca miarodajne.

    Co masz na myśli mówiąc: "idź na L4" ???

  • 4. Data: 2007-04-28 19:14:11
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > To jest obowiązek pracodawcy - tak samo jak podpisywanie listy płac przez
    > pracowników, ewidencja przepracowanego czasu itd.

    Z jakich przepisow wynika podpisywanie listy plac? Jesli wynagrodzenie
    przelewane jest na konto bankowe (zgoda pracownika), to tez musi jeszcze cos
    podpisywac?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2007-04-28 19:24:25
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    Jackare napisał(a):

    > 3. Idź na L4 na kilka dni i zobacz jaką stawkę wypłaci Ci ZUS, chociaż to
    > może nie być do końca miarodajne.

    No, do końca miarodajne to nie będzie zważywszy na fakt że
    za pierwsze 33 dni płaci pracodawca.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 6. Data: 2007-04-28 19:26:32
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > No, do końca miarodajne to nie będzie zważywszy na fakt że za pierwsze 33
    > dni płaci pracodawca.

    i jezzcze 80% ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2007-04-28 19:28:46
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    > To jest obowiązek pracodawcy - tak samo jak podpisywanie listy płac przez
    > pracowników

    Jest jakaś podstawa prawna na to, czy tak sobie strzeliłeś?

    > Co do RMUA to nie jest *potwierdzenie przekazania* składek przez płatnika!
    > To jest tylko i wyłącznie *informacja* o *potrąconych* składkach przez
    > płatnika.

    O ile dobrze pamiętam (zastrzegam: dawno tego sam nie
    robiłem) to wydruk RMUA można zrobić dopiero po wysłaniu
    deklaracji do ZUS. Z tego wynika że siłą rzeczy na RMUA
    muszą być te same kwoty co faktycznie wysłane.
    Chyba że ktoś nie płaci a tylko wysyła formularze.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 8. Data: 2007-04-28 19:40:35
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Larsoden nabazgrolił na ekranie:
    > O ile dobrze pamiętam (zastrzegam: dawno tego sam nie
    > robiłem) to wydruk RMUA można zrobić dopiero po wysłaniu
    > deklaracji do ZUS. Z tego wynika że siłą rzeczy na RMUA
    > muszą być te same kwoty co faktycznie wysłane.

    Teoretycznie. Praktycznie może to wyglądać nieco inaczej, czyt. wydruk
    papierowy. Jak przestawisz z wysyłania elektronicznie na wydruk to da się
    to zrobić. Robisz zestaw, 'wysyłasz', masz go jeszcze nie
    potwierdzony /ręcznie się zatwierdza/, robisz wydruki rmua /drze sie ze
    zestaw wysłany ale jeszcze nie potwierdzony -> ale to ignorujesz/, i
    następnie anulujesz wysłanie zestawu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2007-04-29 18:19:52
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 28 Apr 2007 21:28:46 +0200, Larsoden napisał(a):

    > Jest jakaś podstawa prawna na to, czy tak sobie strzeliłeś?

    Pierwsza z brzegu kontrola z PIPu albo ZUSu - jak nie będziesz miał
    podpisanych list płac przez pracowników - to Ci podadzą podstawę prawną ;)

> [...]
    > muszą być te same kwoty co faktycznie wysłane.
    > Chyba że ktoś nie płaci a tylko wysyła formularze.

    Wysłanie deklaracji, raportów imiennych to jedna strona medalu. Dokonanie
    samej płatności - to inna czynność. Nie wszyscy płatnicy w terminie
    odprowadzają składki do ZUSu.

  • 10. Data: 2007-04-29 18:47:51
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

> [...]
    >

    > Pierwsza z brzegu kontrola z PIPu albo ZUSu - jak nie będziesz miał
    > podpisanych list płac przez pracowników - to Ci podadzą podstawę prawną ;)

    Jesli mam, powiedzmy 100 pracownikow, wszyscy otrzymuja wynagrodzenia
    przelewm na konto bankowe, to tez maja podpiywac liste plac?
    Znam kilka duzych urzedow panstwowych gdzie nie jest to praktykowane...

    Baton