PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ruch ciagly - zasadnicze pytanie

  • 11. Data: 2007-05-04 07:17:36
    Temat: Re: Ruch ciagly - zasadnicze pytanie
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Nie w ten sposób. Sprawdź w KP.

    Jaki przepis KP dokladnie naruszam? Wydaje mi sie ze mam prawo planowac
    urlop wypoczynkowy pracownikom...

    Baton

  • 12. Data: 2007-05-05 03:45:04
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Wydaje mi sie ze mam prawo planowac
    > urlop wypoczynkowy pracownikom...

    ok, wyobraź sobie sytuację że przychodzi do ciebie pracownik i mówi - urlop nie w tym
    terminie, mi pasuje inaczej. i co zrobisz (oczywiście w ramach planów urlopowych z
    pierwszego kwartału itp)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 13. Data: 2007-05-05 06:08:13
    Od: "Andy" <a...@r...nospamplease.com>

    Użytkownik "Baton" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki przepis KP dokladnie naruszam? Wydaje mi sie ze mam prawo planowac
    > urlop wypoczynkowy pracownikom...
    >
    > Baton
    Art.162 , Art. 163. KP

  • 14. Data: 2007-05-05 07:37:56
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > ok, wyobraź sobie sytuację że przychodzi do ciebie pracownik i mówi -
    > urlop nie w tym terminie, mi pasuje inaczej. i co zrobisz (oczywiście w
    > ramach planów urlopowych z pierwszego kwartału itp)

    Czy mam obowiazek robic plan urlopow? Jakie przepisy o tym mowia?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 15. Data: 2007-05-05 07:50:42
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Art. 163

    § 11. Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także pracodawcy, u którego nie
    działa zakładowa organizacja związkowa. W takich przypadkach pracodawca
    ustala termin urlopu po porozumieniu z pracownikiem. Przepis § 1 zdanie
    drugie i trzecie stosuje się odpowiednio.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy.

    Wg. mnie daje to duza dowolnosc w ustalaniu urlopow pracownikom. Co niby
    znaczy "...po porozumieniu z pracownikiem..."? Jesli nie protestuje, to
    uwazam ze akceptuje... Nie jest sprecyzowane w jaki sposob ma wygladac
    "porozumienie"...

    Do wiadomosci podaje w formie comiesiecznych harmonogramow pracy.

    Baton

  • 16. Data: 2007-05-05 08:42:39
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 09:50:42 +0200, Baton napisał(a):

> [...]
    > znaczy "...po porozumieniu z pracownikiem..."? Jesli nie protestuje, to
    > uwazam ze akceptuje... Nie jest sprecyzowane w jaki sposob ma wygladac

    Ja pozwolę sobie na zwrócenie Ci uwagi w nawiązaniu do art 151^1 KP w
    korelacji do art 162 KP

  • 17. Data: 2007-05-05 08:55:37
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Ja pozwolę sobie na zwrócenie Ci uwagi w nawiązaniu do art 151^1 KP w
    > korelacji do art 162 KP

    Nie bardzo wiem o co chodzi... O maksimum 120h nadliczbowych w ciagu roku
    wiem i tego pilnuje jak oka w glowie, ale co to ma do urlopu wypoczynkowego
    i jego planowania...?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 18. Data: 2007-05-05 09:01:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 10:55:37 +0200, Baton napisał(a):

    > Nie bardzo wiem o co chodzi...

    No to zerknij do KP - się dowiesz ;)

    > O maksimum 120h nadliczbowych w ciagu roku wiem

    Natomiast tym to mnie zagiąłeś ... mnie się zawsze wydawało że ten "limit"
    wynosił ~150h ... ;)

    > ale co to ma do urlopu wypoczynkowego i jego planowania...?

    Otwórz sobie KP i stanie się to jasne dla Ciebie.

  • 19. Data: 2007-05-05 09:12:19
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Natomiast tym to mnie zagiąłeś ... mnie się zawsze wydawało że ten "limit"
    > wynosił ~150h ... ;)

    Oczywiscie moj blad. Przy okazji znalazlem:

    § 4. W układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w umowie o
    pracę, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie
    jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy, jest dopuszczalne ustalenie
    innej liczby godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym niż określona w § 3.

    Baton

  • 20. Data: 2007-05-05 09:17:48
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Ja pozwolę sobie na zwrócenie Ci uwagi w nawiązaniu do art 151^1 KP w
    > korelacji do art 162 KP

    Art. 1511.
    § 1. Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
    przysługuje dodatek w wysokości:

    Art. 162

    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    kolejnych dni kalendarzowych.

    Probowalem, ale nie moge doszukac sie korelacji :-(

    Baton