PracaGrupypl.praca.dyskusje › [ROTFL] FW: Administrator Linux / Wroclaw / Etat ...

  • 31. Data: 2004-07-13 08:05:12
    Temat: Re: [ROTFL] FW: Administrator Linux / Wroclaw / Etat ...
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Jakub Turski <y...@c...plukwa.net> wrote:
    > ... a więc mianowicie chciałem Ci Marcinie pogratulować tak szybkiego
    > opanowania squida: od <4...@S...pl> do wykorzystania
    > zaawansowanych opcji które opisujesz powyżej.

    Ojej. Może ich testował. Zatrudnić chce albo co. :)

    a. co ostatnio zatrudnia adm. l. i po tym wątku wie dokładnie, jakich
    misiów się wystrzegać ;)

    --
    -------/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ asia#echelon.pl ] ---------
    <aki> sama jestes w pewnym sensie kobieta, wiec powinnas rozumiec

  • 32. Data: 2004-07-13 08:36:01
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    marcins wrote:

    > wiec po co zabierasz glos ?

    Koniecznie chciałem zaistnieć. :-)

    > ja sie nie wypowiadam na tematy ktorych nie znam.

    A czy ja mówiłem, że się nie znam ? Mówiłem tylko, że nie mam pojęcia o
    czym gadasz - patrz niżej.

    > jak bys wiedzial co nieco to slack wlasnie na serwer jest dobrym
    > rozwiazaniem ( aby rozwiazac twoje watpliwosci moj pierwszy slack to
    > 2.2.0 - RH i innnych nie bylo )

    A no widzisz ... "Jak bym wiedział conieco" ... A tak - musisz
    dyskutować z takim niewiedzącym baranem. :-D ROTFL Co do wątpliwości -
    ja ? Przecież napisałem z pełną szczerością, że szalejemy za Tobą,
    hardkorowy haksorze :-)

    > a tego to nie rozumiem..do czego pijesz ?

    Nawiązuję do posta z p.r.h.n.

    > czy ja ( specjalnie
    > zacytowalem ) pisalem o tym czy slack/whatever jest gorsze/lepsze ? bez
    > flame-wars ( bo to nie ta grupa ).

    Nie, o Slackware wprost nic nie pisałeś, natomiast zacząłeś siać jakieś
    głupoty : że nie umieją kompilować ze źródeł, że apt, że poldek i tak
    dalej. Na koniec obrzuciłeś per "kupa 'ynformatykow' ze biegla
    znajomoscia linuxa". Co to są w ogóle za brednie ? :-) Rozumiem, że
    administrator koorzystający z Red Hata czy PLD, który sam sobie
    kompiluje soft czy buduje / przebudowuje pakiety - przerasta Twoje
    wyobrażenia ? Alleossochozi ?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 33. Data: 2004-07-13 10:08:21
    Od: marcins <m...@c...pl>

    Piotr Hosowicz wrote:

    > Koniecznie chciałem zaistnieć. :-)

    eh mial byc eot..ale niech ci bedzie...

> [...]
    > dyskutować z takim niewiedzącym baranem. :-D ROTFL Co do wątpliwości -
    > ja ? Przecież napisałem z pełną szczerością, że szalejemy za Tobą,

    nie musze.chce ;)...co do 'hardcorowych haksorow' ..bardzo ci sie podoba
    to okreslenie..

    > Nie, o Slackware wprost nic nie pisałeś, natomiast zacząłeś siać jakieś
    > głupoty : że nie umieją kompilować ze źródeł, że apt, że poldek i tak
    > dalej.

    ano tak.odnosnie pracy. jesli ktos w CV mowi ze zna Linuxa i ze korzysta
    z jakiejs _jednej_ dystrybucji to wlasnie zasluguje na miano...

    > per "kupa 'ynformatykow' ze biegla znajomoscia linuxa".

    > Co to są w ogóle za brednie ? :-)

    jesli kiedykolwiek bedziesz przeprowadzal rekrutacje to sie dowiesz..
    ze czlowiek piszacy ze zna biegle nie potrafi wlasnie skompilowac.. to
    sa wlasnie BREDNIE.

    > Rozumiem, że
    > administrator koorzystający z Red Hata czy PLD, który sam sobie
    > kompiluje soft czy buduje / przebudowuje pakiety - przerasta Twoje
    > wyobrażenia ? Alleossochozi ?

    czy ty jestes ograniczony ? ja pisalem w odpowiedzi na :

    > IMHO Slackware nie jest dobrym rozwiazaniem na serwer z powodu braku
    > softu do zarzadzania pakietami jak apt czy poldek itp.

    do zarzadzania 20+ ( jak pisalem ) spokojnie wystarczy mi zrobic z
    lapki. skompilowac na jednym i sobie przeniesc ( bo z wygody mam
    identyczna konfiguracje ). jesli ktos nie wyrabia sie przy 2 maszynkach
    to gratuluje.

    rozumiesz juz ?

    podejrzewam ze niestety nie zrozumiesz. jesli chcesz kontynuowac nie
    zasmiecaj newsow i zapraszam na priv'a

    m.

  • 34. Data: 2004-07-13 11:42:58
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    marcins wrote:

    > eh mial byc eot..ale niech ci bedzie...

    > nie musze.chce ;)...co do 'hardcorowych haksorow' ..bardzo ci sie podoba
    > to okreslenie..

    Mi się też podoba. :-D

    > ano tak.odnosnie pracy. jesli ktos w CV mowi ze zna Linuxa i ze korzysta
    > z jakiejs _jednej_ dystrybucji to wlasnie zasluguje na miano...

    Hmmm ... No, ja korzystam z dwóch dystrybucji, niejako rozłącznie (ze
    względu na zastosowanie) i dobrze mi z tym. Stwierdzenie "znam Linua"
    jest tak pojemne - że ogłaszam niniejszym, że "znam Linuxa". ICMPTZ ?

    > jesli kiedykolwiek bedziesz przeprowadzal rekrutacje to sie dowiesz..
    > ze czlowiek piszacy ze zna biegle nie potrafi wlasnie skompilowac.. to
    > sa wlasnie BREDNIE.

    Ok, no ja się jak najbardziej zgadzam co do tego, że administrator musi
    umieć skompilować soft z którego korzysta i niech to raczej będzie coś
    więcej niż # ./configure ; make ; make install, to znaczy powinien
    rozumieć jak i po co konfiguruje soft albo go nie konfiguruje w żaden
    określony sposób, jak również powinien sobie radzić z gmeraniem w
    Makefile'ach, z czytaniem źródeł na tyle, żeby znaleźć rozwiązanie
    takiego czy innego problemu. Ale czy musi umiec dużo więcej ? Co więcej
    - to tym lepiej, ale najważniejsze są podstawy. I w czym przeszkadza
    instalowanie w wielu sytuacjach softu z paczek / pakietów ? Za pomocą
    tego strasznego apta i tego strasznego poldka ?

    Dochodzi jeszcze jedna sprawa : standaryzacja systemu. Z tym niestety
    pod Linuxem jest kłopot, co dystrybucja to inne wynalazki. Właśnie z
    tego względu producenci poważnego softu komercyjnego piszą jasno w
    requirements : Red Hat (przede wszystkim) i SuSE (w drugiej kolejności).
    Reszta się właściwie nie liczy. Co oczywiście nie oznacza, że się nie
    da. Oczywiście powstaje kwestia : jakim kosztem (od zerowego do
    nieograniczonego zapewne) i czy to jest wygodne.

> [...]
    > lapki. skompilowac na jednym i sobie przeniesc ( bo z wygody mam
    > identyczna konfiguracje ). jesli ktos nie wyrabia sie przy 2 maszynkach

    No, to przecież już napisałem że Tyś jest hardkorowy haxor, a ja jak
    zwykle nic nie wiem, jestem gupi i mam fszy na pempku. :-D Widzę, że
    lubisz się onanizowac przekonaniem, że Twój rozmówca to kretyn. :-) To
    niezdrowe, daj spokój. :-)

    No, więc - Ty napisałeś na co odpowiadałeś, a ja Ci tu podam na co ja
    odpowiadam i skąd moje nabijanie się z Ciebie :

    <cycata>

    hehe no tak. niedlugo dojdzie do tego ze jesli spod GUI nie da sie
    zrobic czegos to system jest _do bani_. ludzie czy wy potraficie
    cokolwiek skompilowac ? znalesc problem czemu sie nie kompiluje ? nie po
    co ...skoro sa 'apty' i poldki ( co to za dziwo to nie wiem )
    ehh a potem kupa 'ynformatykow' ze biegla znajomoscia linuxa..

    </cycata>

    Skąd przekonanie, że jak ktoś "nie uważa" Slackware'a, to od razu musi
    robić wszystko spod GUI ? :-) Ja na przykład od zawsze korzystam z Red
    Hata, ale wszystko konfiguruję za pomocą edycji plików w vimie. Tak mi
    jest po prostu wygodniej, poza tym składnia większości plików
    konfiguracyjnych w Linuxie (czy w ogóle Unixach) jest taka, że te
    konfiguratory częściej kaszanią robotę, niż coś robią OK. Konfigurator
    jest niezły jak się chce szybko sklecić prototyp, ale potem i tak
    edytuje się konfigurację ręcznie, a konfiguratora nie uruchamia, bo
    jeszcze coś spieprzy.

    Dalej lecisz już hurtem - ustawiłeś sobie chłopca do bicia, niczym
    Gazeta Wyborcza i już jest jasne : nie umie skompilować softu, nie umie
    zaradzić problemom z kompilacją, wysługuje się aptem i poldkiem. I
    przezywają się ynformatykami z biegłą znajomością Linuxa. Jak jeden mąż
    i jedna żona. Pewnie też gwałcą chomiki prawdziwym informatykom z
    prawdziwą znajomością Linuxa. :-D

    Marcins, odwentyluj trochę, chłopie ... :-)

    > jesli chcesz kontynuowac nie
    > zasmiecaj newsow i zapraszam na priv'a

    Jak sobie wsytrugasz pociechę, to będziesz ją pouczał i strofował w
    sprawie rzekomego "zaśmiecania newsów". A do mnie sobie tak nie
    pozwalaj, bo zrobimy sobie małego flamewara, będzie z tego kupa smrodu,
    zwłaszcza że ja lubię zaniżyć poziom w takich sytuacjach aż do poziomu
    rynsztoka. A po co ?

    Drobna uwaga na przyszłość : postaraj się na wstępie nie zakładać, że
    Twój interlokutor to kretyn, który niczego nie rozumie. Niech będzie że
    tylko na poyrzeby rozmowy. To bardzo ułatwia dyskusje wbrew pozorom. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 35. Data: 2004-07-13 13:53:52
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [motto] - 2004-07-12 02:16:

    > nie potrafi wysłać posta z poprawnym delimeterem, bo i po co on w postach. O
    > dziwo post przeszedł bez poprawnego . delimetera i ze stapką dłuższą niż 4
    > linie etap moderacji. Zastanawiające, zastanawiające. A już najbardziej

    Witam,

    Gdzie Ty tam tak właściwie stopkę znalazłeś? A jak nie ma stopki to po
    co delimeter?

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 36. Data: 2004-07-13 14:04:03
    Od: "motto" <m...@w...pl>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message
    > Gdzie Ty tam tak właściwie stopkę znalazłeś? A jak nie ma stopki to po
    > co delimeter?
    A to gdzie powinno iść?\
    "Akron
    ul. Olszewskiego 23b
    51-642 Wroclaw
    (71)-348-37-10
    www.akron.wroc.pl"

    Ewidentnie stopka :)

    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623

  • 37. Data: 2004-07-13 16:29:57
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [motto] - 2004-07-13 16:04:

    > A to gdzie powinno iść?\
    > "Akron
    > (...)
    > Ewidentnie stopka :)

    E tam ;) Dla mnie stopka ( ta newsowa po delimeterze ) to miejsce na
    sygnaturkę czyli podpis wysyłającego. Tu mamy do czynienia z jednym z
    elementów ogłoszenia opisanym w FAQ (adres firmy).
    Ewidentnie niestopka :)

    BTW: jak napisali "dzień dobry" to mogli się też podpisać ;)

  • 38. Data: 2004-07-13 16:56:01
    Od: marcins <m...@c...pl>

    Piotr Hosowicz wrote:

    > Mi się też podoba. :-D

    zauwazylem...

> [...]

    > instalowanie w wielu sytuacjach softu z paczek / pakietów ? Za pomocą
    > tego strasznego apta i tego strasznego poldka ?

    hmm no chodzi o wyglaszanie _opinii_ nie popartych faktami ze cos sie
    nie nadaja na server. na server nadaje sie ta dystrybucja ktora admin
    zna najlepiej.
    co do pakietow..w fbsd sa fajne porty ktore zaadoaptowali do paru innych
    systemow i jest calkiem mile. dziala w cli ;)

> [...]
    > zwykle nic nie wiem, jestem gupi i mam fszy na pempku. :-D Widzę, że
    > lubisz się onanizowac przekonaniem, że Twój rozmówca to kretyn. :-) To

    jesli ktos wyglasza opinie ze slack sie nie nadaje na serwer to wlasnie
    mam takie przekonanie. ty nic nie mowiles o ile pamietam..

    > Dalej lecisz już hurtem - ustawiłeś sobie chłopca do bicia,

    jejku..nie..otoz newsy sa forum wymiany pogladow. ja na popracie swojej
    tezy( o ile ktos chce ) przytocze argumenty za...

    > niczym
    > Gazeta Wyborcza

    a co ona ma wspolnego z tematem ? lepsza GW niz NIE...

    > pozwalaj, bo zrobimy sobie małego flamewara, będzie z tego kupa smrodu,

    ehh przeciez to bez sensu. ja juz za stary jestem ...

    > Drobna uwaga na przyszłość : postaraj się na wstępie nie zakładać, że
    > Twój interlokutor to kretyn, który niczego nie rozumie. Niech będzie że
    > tylko na poyrzeby rozmowy. To bardzo ułatwia dyskusje wbrew pozorom. :-D

    niestety ale wiele sytuacji potwierdza te opinie...chodz _czasem_
    zdarzaja sie wyjatki.

    dobra.pozdro. peace. i eot

  • 39. Data: 2004-07-13 17:27:44
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Asia Jedrychowska write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of wto, 13 lip 2004 at 08:05 GMT

    >Ojej. Może ich testował. Zatrudnić chce albo co. :)

    Nooo, i właśnie dlatego gratuluję. [1]

    >a. co ostatnio zatrudnia adm. l. i po tym wątku wie dokładnie, jakich
    >misiów się wystrzegać ;)

    Przyznaj mi rację, najlepsi są świeżo upieczeni absolwenci z idealistycznym
    podejściem do życia, prawda? :)

    A tak na serio, to jak to wygląda?

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------

  • 40. Data: 2004-07-14 09:20:58
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Jakub Turski <y...@c...plukwa.net> wrote:
    > Przyznaj mi rację, najlepsi są świeżo upieczeni absolwenci z idealistycznym
    > podejściem do życia, prawda? :)

    O tak. Nic tak nie rozgrzewa atmosfery w zespole jak advocacy wars.

    > A tak na serio, to jak to wygląda?

    Tak na serio, to -> wiadomogdzie ;->

    a.