PracaGrupypl.praca.dyskusje › holandia - jak ominąć pozwolenie na pracę?

  • 1. Data: 2004-07-11 22:18:32
    Temat: holandia - jak ominąć pozwolenie na pracę?
    Od: Blazej <blazej@cut_this_out.iq.pl>

    Znalazłem pracodawcę w holandii, który chętnie by mnie zatrudnił jako
    programistę, ale przeraziła go procdura załatwiania pozwolenia o pracę,
    która w wariancie optymistycznym (wg. pani z CWI - holenderskiego
    pośredniaka) trwałaby min 10 tygodni.

    Pracodawca jest skłonny jakoś ominąć tą procedurę - sugerował stypendium,
    praktykę płatną (jestem studentem), ja szukam właśnie info nt.
    samozatrudnienia, itp. Firma w której miałbym pracować jest mała i nie
    zatrudnia prawnika - i oni "sami nie wiedzą" jak to zorganizować, ja też
    nt. prawa unijnego mam średnie pojęcia, dlatego proszę was o pomoc.

    Czy macie może jakieś doświadczenie w omijaniu przykrego wymogu posiadania
    pozwolenia na pracę? Jakie są możliwości, jak to wszystko najprościej i
    najszybciej zorganizować i jaką formę najlepiej wybrać?

    pozdrawiam
    Błażej

  • 2. Data: 2004-07-12 08:27:28
    Temat: Re: holandia - jak ominąć pozwolenie na pracę?
    Od: "Shane MacGowan" <m...@h...com>

    "Blazej" <blazej@cut_this_out.iq.pl> wrote in message
    (...)
> [...]
    > pozwolenia na pracę? Jakie są możliwości, jak to wszystko najprościej i
    > najszybciej zorganizować i jaką formę najlepiej wybrać?

    Jezeli jest problem z pozwoleniem na prace, to najprosciej jest zalozyc
    wlasna dzialalnosc gospodarcza i wykonywac zlecenia dla tej firmy, ktora cie
    w tej chwili chce zatrudnic.

    Pozdrawiam,

    Shane

  • 3. Data: 2004-07-12 15:25:02
    Od: Blazej <blazej@cut_this_out.iq.pl>

> [...]
    >
    > Jezeli jest problem z pozwoleniem na prace, to najprosciej jest zalozyc
    > wlasna dzialalnosc gospodarcza i wykonywac zlecenia dla tej firmy, ktora

    A jak jest dokładniej z tym samozatrudnieniem, bo znalazłem stronę
    http://www.wehhaga.nl/pol/rejestracja.html
    gdzie jest to mniej więcej opisane, ale dalej nie wiem np.:

    - ile czasu mniej więcej to wszystko trwa?
    - czy trzeba płacić co miesiąc jakieś składki na zus+kasę chorych czy coś
    w tym rodzaju tak jak to jest w polsce. Generalnie ile mniej więcej
    kosztuje miesięczne utrzymanie firmy ?
    - na tej stronie jest napisane że potrzebny jest lokal żeby zarajestrować
    działalność, może byc skromny pokój w mieszkaniu studenckim (pewnie nie),
    czy może to być np. kawalerka, czy musi być to lokal biurowy z
    przeznaczeniem na działalność gosp.?

    Shane, jak masz może całą tą procedurę za sobą to napisz proszę w skrócie
    jak to wygląda..

    .. strasznie zbiurokratyzowane to wszystko.

    a teraz znowu czytam na tej całej stronie abasady:

    "Rejestracja w Izbie Przemysłowo-Handlowej

    Każdą działalność gospodarczą należy zgłosić do rejestru handlowego w
    regionalnej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Rejestr handlowy jest
    ogólnodostępnym źródłem informacji.

    Wyjątki stanowią:

    (...)
    * przedstawiciele wolnych zawodów (na przykład lekarze, notariusze,
    artyści)
    (...)

    Więcej informacji na stronach właściwych izb przemysłowo-handlowych (Kamer
    van Koophandel).
    Potrzebne dokumenty
    "

    informatk też jest wolnym zawodem? no chyba tak.

    z kolei tutaj: http://www.wehhaga.nl/pol/businessplan.html czytam, że
    trzeba zrobić biznesplan i plan marketingowy - czyli co - marketing samego
    siebie - wydruk wizytówek 10 euro? wygląda to na dość skomplikowane...

    a może są jakieś firmy doradcze, które mogą za mnie zarejestrować tą firmę
    za drobną opłatą, bo ja już nie wiem nic...

    pozdrawiam
    Błażej

  • 4. Data: 2004-07-12 17:13:28
    Od: jelen <j...@s...org>

    Blazej piszac na pl.praca.dyskusje wymodzil(a) takiego oto niuuuwsa:

    > z kolei tutaj: http://www.wehhaga.nl/pol/businessplan.html czytam, że
    > trzeba zrobić biznesplan i plan marketingowy - czyli co - marketing samego
    > siebie - wydruk wizytówek 10 euro? wygląda to na dość skomplikowane...

    nie nie ;-)
    po prostu idziesz do urzedu gminy i rejestrujesz dzialalnosc placac 100 zl
    nazwa twojej firmy bedzie brzmiala abc uslugi informatyczne blazej
    blazejewski ( z imieniem i nazwizskiem)
    zalatwiasz euronip i wystawiasz gosciowi w holandii faktury
    jako student mozesz przez 12 miesiecy byc zwolnionym z zusu
    --
    pozdrawiam,
    jelen