PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o skuteczność...

  • 1. Data: 2005-03-23 00:11:31
    Temat: Pytanie o skuteczność...
    Od: mnuterking <mnuterking@[SPAM]wp.pl>

    Witam...
    Mam krótkie pytanie...
    Orientuję się może ktoś z szanownych grupowiczów, jaka jest skuteczność
    umieszczania własnego ogłoszenia na pl.praca.oferowana??
    Tak z ciekawości...:))

  • 2. Data: 2005-03-23 08:44:46
    Temat: Re: Pytanie o skuteczność...
    Od: Tomasz <i...@T...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2005 01:11:31 +0100, mnuterking napisał(a):

> [...]
    > Orientuję się może ktoś z szanownych grupowiczów, jaka jest skuteczność
    > umieszczania własnego ogłoszenia na pl.praca.oferowana??

    Proponuje zapoznać się ze skutecznością www.eskorta.com
    tam możesz zamieścić za darmo ogłoszenie !
    Dzienna oglądalność 2000 unikalnych wejść i 15 000 przeładowań !

    --
    pozdrawiam

    Tomasz
    http://www.eskorta.com

  • 3. Data: 2005-03-23 09:19:57
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "mnuterking" <mnuterking@[SPAM]wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Orientuję się może ktoś z szanownych grupowiczów, jaka jest skuteczność
    > umieszczania własnego ogłoszenia na pl.praca.oferowana??

    Praktycznie ZEROWA - choć cuda się zdarzają :)

  • 4. Data: 2005-03-23 10:21:30
    Od: "si" <n...@n...no>

    > Proponuje zapoznać się ze skutecznością www.eskorta.com
    > tam możesz zamieścić za darmo ogłoszenie !
    > Dzienna oglądalność 2000 unikalnych wejść i 15 000 przeładowań !

    A nie dałoby się tak posortować tych ogłoszeń od najnowszego do
    najstarszego - bo tak wchodzę na stronę i widzę tekst z lipca 2004.

    si

  • 5. Data: 2005-03-23 12:42:00
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    mnuterking napisał(a):

    > Orientuję się może ktoś z szanownych grupowiczów, jaka jest skuteczność
    > umieszczania własnego ogłoszenia na pl.praca.oferowana??
    > Tak z ciekawości...:))

    Pytanie jest deczko niedopracowane. :) Dużo zależy jednak od
    rodzaju ogłoszenia. Bo ogłoszenia o fascynujących tematach
    w rodzaju: 'britney spears unleashed', 'TYSIĄCE Z PRACY W DOMU!!!!',
    czy 'Właśnie tego szukasz!!!!' [1] mają dość niską skuteczność.
    Określiłbym wręcz jako zerową.

    Z kolei jest parę firm, których pracownicy po prostu wiedzą jak
    wysyłać ogłoszenia i ich skuteczność bywa bliska 100%.
    Wśród takich firm mogę wymienić Siemensa, Most Wanted, ABG S.A.,
    JCommerce, NetArt, IT Kontrakt itd.

    Gdzieś pośrodku lokują się firmy, które wiedzą że istnieje
    ppo#hell.pl i potrafią spytać 'czemu nie przeszło?' i ewentualne
    poprawione ogłoszenia wysłać ponownie.

    Jeżeli chodzi o statystykę, to tak "na oko" na grupę przechodzi
    około 50% przesłanych do zmoderowania postów.

    [1] To niektóre tematy z wczoraj.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 6. Data: 2005-03-23 13:12:20
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w rodzaju: 'britney spears unleashed', 'TYSIĄCE Z PRACY W DOMU!!!!',
    > czy 'Właśnie tego szukasz!!!!' [1] mają dość niską skuteczność.

    Jak zobaczylam w pierwszej chwili to pytanie, to je zrozumialam jako "ile
    jest zgloszen od spelniajacych warunki ludzi po ogloszeniu na ppo, czy ppo
    ma dostateczne czytelnictwo, zeby byc dobrym miejscem rekrutacji?". A
    tymczasem, jak widze, chodzi tu znowu o moderacje :)

> [...]
    > wysyłać ogłoszenia i ich skuteczność bywa bliska 100%.
    > Wśród takich firm mogę wymienić Siemensa, Most Wanted, ABG S.A.,

    A aplikanci powinni pisac w LM "Wybralem Wasza firme, bo poprawnie
    wyslaliscie ogloszenie na pl.praca.oferowana - w kompetentnym informatycznie
    otoczeniu moja wydajnosc wzrasta do poziomu czyniacego zatrudnienie mnie
    bardzo oplacalna inwestycja" ;)

> [...]
    >
    > Jeżeli chodzi o statystykę, to tak "na oko" na grupę przechodzi
    > około 50% przesłanych do zmoderowania postów.

    Ciekawa bylaby statystyka z dluzszego okresu - ile odpowiedzi na ogloszenia
    wysylanych na grupe przez niekumatych kandydatow, ile raportow i innych
    mlmow, ile spamow nie zwiazanych w zaden sposob z tematem, ile ogloszen o
    szukaniu pracy, ile bluzgow na moderatora. Zbierasz odrzucone posty czy je
    wywalasz? :)

    A teraz powazniej: czy nie sadzisz, ze wysylanie co jakis czas
    FAQ/instrukcji na samo ppo zmniejszyloby ilosc postow nie przechodzacych
    przez moderacje? Te instrukcje gdzies sa na Sieci, ale nie wszyscy o nich
    wiedza. Tymczasem czlowiek zwykle oglada grupe, zanim na nia cos napisze i
    gdyby FAQ bylo dostepne zawsze w kilkudziesieciu najnowszych postach na ppo,
    moze by dotarlo do wiekszej ilosci ludzi przed tym, zanim sprobuja cos
    wyslac. Nie wiem, czy teraz jest wysylane na grupe, ale jesli tak, to za
    rzadko, skoro go stamtad nie pamietam.

    I.

  • 7. Data: 2005-03-23 16:01:25
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > ma dostateczne czytelnictwo, zeby byc dobrym miejscem rekrutacji?".
    > A tymczasem, jak widze, chodzi tu znowu o moderacje :)

    Popularny temat. Nie mówię, że mnie to dziwi. :)

> [...]
    > szukaniu pracy, ile bluzgow na moderatora. Zbierasz odrzucone posty czy je

    Zbieram wszystko. Tyle, że jest to wszystko w jednym pliku, bez podziału
    na odrzucone, nie odrzucone. Także robienie statystyk na podstawie takiego
    pliku to tragedia by była. Niestety.

    A bluzgów to dużo nie ma. :)

    > A teraz powazniej: czy nie sadzisz, ze wysylanie co jakis czas
    > FAQ/instrukcji na samo ppo zmniejszyloby ilosc postow nie przechodzacych
    > przez moderacje?

    Nie mówię, że nie. Nawet się uśmiechałem do kogo trzeba by mi FAQ-bota
    postawił na koncie. Ale jak widać na razie bez efektu. :)

> [...]
    > moze by dotarlo do wiekszej ilosci ludzi przed tym, zanim sprobuja cos

    Tak prywatnie, to uważam FAQ za dość dobry dokument, gdy chodzi o rozpisanie
    zasad, gorzej jednak - jeżeli mówimy o dokładnym wytłumaczeniu co i jak
    trzeba zrobić, żeby było dobrze. Mówię o takim łopatologicznym tłumaczeniu,
    tak by osoba bez obycia informatycznego zrozumiała to co jest potrzebne.

    Nosze się z zamiarem rozpisania odpowiedniego dokumentu z omówionymi
    rozmaitymi kwestiami w tym temacie, ale sprawa się rozbija o dość niewielkie
    rezerwy czasowe jakie mam. Może przez święta mi się uda coś napisać. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 8. Data: 2005-03-23 16:51:35
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Nie mówię, że nie. Nawet się uśmiechałem do kogo trzeba by mi FAQ-bota
    > postawił na koncie. Ale jak widać na razie bez efektu. :)

    To wielki problem z kazda transza postow wysylac je na razie recznie?

> [...]
    > niewielkie
    > rezerwy czasowe jakie mam. Może przez święta mi się uda coś napisać. :)

    Aj, a bo to tyle roboty? Ja proponuje na szybko takie poprawki majace zrobic
    to bardziej user friendly - jak ci sie podobaja, to wstaw:

    [obecna wersja]
    8. musi mieć poprawnie zakodowane polskie litery zgodnie z normą
    ISO-8859-2 (o ile ogłoszenie zawiera polskie litery) - dopuszczalne jest
    ustawienie kodowania ISO-8859-1 lub US-ASCII w przypadku braku polskich
    liter w ogłoszeniu

    [proponowane]
    8. jesli w ofercie sa uzywane polskie litery, to musza byc zakodowane
    zgodnie z norma ISO-8859-2. W Outlook Expressie i wiekszosci programow
    pocztowych przed wyslaniem postu nalezy sprawdzic w poscie w menu: "Format"
    ustawienie "Kodowanie" ("Character set") i upewnic sie, ze jest wlaczone
    "Srodkowoeuropejskie (ISO)"("Central European (ISO)") lub ISO-8859-2. W
    razie braku calkowitej pewnosci co do prawidlowego ustawienia kodowania
    najlepiej jest wyslac ogloszenie w wersji bez polskich liter.

    [obecna wersja]
    10. nie może być napisany w HTML-u.

    [proponowane]
    10. nie moze byc napisany w HTMLu. Zeby sie upewnic, czy post nie jest w
    HTMLu, w Outlook Expressie i wiekszosci programow nalezy w menu "Format"
    listu przed wyslaniem zobaczyc, czy jest ustawiony "Zwykly tekst" (Plain
    text).
    Uwaga. Nawet, jesli domyslnie jest ustawiony zwykly tekst, skopiowanie do
    listu sformatowanego tekstu np. ze strony www lub pliku Worda moze w
    niektorych programach do poczty spowodowac automatyczne przestawienie sie
    listu na HTML. Dlatego w przypadku kopiowania sformatowanego tekstu do listu
    warto sprawdzic to ustawienie.

    [proponowane]

    13. za ogloszenie o prace nie sa uwazane oferty dotyczace network marketingu
    (programow, w ktorych nowy uczestnik kupuje produkt i na wlasna reke ma go
    probowac odsprzedawac kolejnym osobom, rekrutujac je do programu).
    Ogloszenia dotyczace network marketingu beda odrzucane przez moderatora.

    [komentarz: niby takie nie spelniala wielu wczesniejszych warunkow, ale
    wydaje mi sie, ze warto napisac to wprost jeszcze raz na koncu, jesli ilosc
    ogloszen o raportach jest duza]

    I.

  • 9. Data: 2005-03-23 18:04:51
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    mnuterking (news:d1qc7o$9bv$1@swiebodzin.swi.vectranet.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > Orientuję się może ktoś z szanownych grupowiczów, jaka jest skuteczność
    > umieszczania własnego ogłoszenia na pl.praca.oferowana??

    u mnie 100%, jedno ogłoszenie, jedna odpowiedź -> czekam na drugą rozmowę z
    firmą.
    (ino że na pl.praca.szukana ja, a równocześnie firma na pl.praca.oferowana
    :-) - jakoś tak się zgraliśmy)

    R.

  • 10. Data: 2005-03-23 19:02:48
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    si napisał(a):

    > A nie dałoby się tak posortować tych ogłoszeń od najnowszego do
    > najstarszego - bo tak wchodzę na stronę i widzę tekst z lipca 2004.

    A moze juz sa posortowane :)

    Robert