PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie zaplacone skladki na ZUS

  • 1. Data: 2005-03-22 21:38:03
    Temat: nie zaplacone skladki na ZUS
    Od: Łukasz <f...@o...pl>

    Witam

    Pracuje w firmie od 2 lat przez ten czas firma nie palcila
    za mnie skladek ZUS, postanowilem zmienic prace, w tej
    chwili sie zwalniam, mam pytanie jak moge dochodzic nie
    zaplaconych skladek? Firma zalega ze skladkami ZUS rowniez
    innych pracownikow, dlug juz jest spory, prawdopodobnie jak
    by ten dlug trzeba bylo splacic natychmiast doprowadzilo by
    to do upadku firmy. Czy mozliwe jest ze firma zaplaci
    skladki za mnie a nie zaplaci za innych pracownikow, czy
    raczej przekazuje pieniadze bez mozliwosci wskazania za
    ktorego konkretnie pracownika? Wiam ze ZUS "sciga" mojego
    (bylego juz) pracodwace, i co jakis czas zajmuja pieniadze
    na zalegle skladki. Co w takiej sytuacji dala by moja skarga
    do PIP? Czy przyspieszy to wyegzekwowanie skladek? Czy moze
    doprowadzi do upadku firmy i strace nadzieje ze skladki
    kiedykolwiek zostana zaplacone? Czy jesli mam druki RMUA i
    swiadectwo pracy to nie mam sie czym przejomowac i te dwa
    lata bede mi sie liczyly (w przyszlosci) do emerytury, czy
    moze nie?

    pozdrawiam
    Łukasz