PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuregulowane naleznosci przez pracodawce

  • 1. Data: 2005-03-22 19:09:50
    Temat: Nieuregulowane naleznosci przez pracodawce
    Od: "Grzesiek" <c...@p...onet.pl>

    Odebrałem wkońcu od byłego pracodawcy informację
    o dochodach i pobranych zaliczkach za 2004r. (za I i II'2004)
    i okazało się, że nie odprowadził za II'2004 zaliczki
    do US oraz składeki do ZUS

    Twierdzi, że to przez niedopatrzenie (zmiana księgowej.. ble ble)
    i sprawę chce załatwić zmieniając brzmienie świadectwa pracy
    które otrzymałem, a mianowicie: że w II'2004 przebywałem
    na urlopie bezpłatnym (co oczywiście jest nieprawdą)
    W efekcie on uniknąłby kary...

    - oczywiście nie godzę się na to (każdy udokumentowany
    miesiąc pracy jest ważny)

    I teraz
    - jak to rozwiązać w wariancie optymistycznym (czy on jest
    wstanie uzupełnić formalności?) Domyślam, że będzie
    zmuszony zapłacić jakąś ustawowa karę (jakiego rzędu to kwota?)
    - mam potwierdzenie otrzmanej pensji za II'2004

    Jak to rozwiązać?

  • 2. Data: 2005-03-25 08:30:18
    Temat: Re: Nieuregulowane naleznosci przez pracodawce
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Grzesiek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > zmuszony zapłacić jakąś ustawowa karę (jakiego rzędu to kwota?)
    > - mam potwierdzenie otrzmanej pensji za II'2004

    To zależy jakchcesz to rozwiąać - jeżeli chcesz "iść na wojne" to możesz
    zagrozić wystąpieniem na drogę sądową (i oczywiście spełnić tę groźnę jeżeli
    pracodawca nie "sogada sie z Tobą) o ile Pracodawca nie wypłaci takiej to a
    takiej Kwoty - Tutaj Ty składasz propozycje owej kwoty i jeżeli się dogadasz
    to OK jeżeli nie to MUSISZ iść do sądu coby nie stracić wiarygodności, gdyż
    w większości przypadków pracodawcy myślą, że Pracownik itak do ądu nie
    pójdzie, a jak złozy pozew to z reguły nastepuje Ugoda sądowa nawet bez
    przeprowadzenia rozprawy, gdyż Pracodawca nie ma szans na jej wygranie,

    Tutaj chciałbyn zaznaczyć, że Kwoty odszkodowania wypłaconw na mocy
    oficjalnej Ugody przed sądem są wypłacane w wysokości brutto i nie podlegają
    opodatkowaniu Podatkiem dochodowym od osób Fizycznych jak również nie
    odprowadza sie od nich składek na ZUS,

    Tak więc całłą kwotę brutto otrzymujesz, bez żadnych potrąceń i nie musisz
    jej wykazować w rocznym PI-cie,

    pozdrawiam

    Kort

    GG * 277 87 55*