PracaGrupypl.praca.dyskusje › Propozycja nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana

  • 31. Data: 2004-08-25 12:05:18
    Temat: Re: Propozycja... uwagi
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Uzytkownik <k...@g...pl> wrote:

    > Punkt 4. w treści lub temacie, musi być określona forma zatrudnienia (np.
    > umowa o pracę, umowa o dzieło) - proponuje dopuscic rowniez sformulowanie -
    > do uzgodnienia.

    Tak. Zapomniałem. Dziękuję.

    > ISO-8859-2 (o ile ogłoszenie zawiera polskie litery) - dopuszczalne jest
    > ustawienie kodowania ISO-8859-1 lub US-ASCII w przypadku braku polskich
    > liter w ogłoszeniu - to tez jest zupelnie bez sensu. Jesli bedzie bledne

    Dlaczego?

    > kodowanie, to delikatni nie przeczytaja ogloszenia, a szukajacy pracy i tak

    Czy błędne kodowanie oznacza dla Ciebie tyle samo co brak zadeklarowanego
    kodowania?

    > zrozumieja co pracodawca mial na mysli. Grupa jest dla wszystkich
    > uzytkownikow, nie tylko dla informatykow. Proponuje wysylac maila (tak sie
    > to robi na grupach niemoderowanych) PO fakcie, a nie uniemozliwianie

    Grupy moderowane różnią się od grup niemoderowanych.
    Nie widzę możliwości zmiany tegoż punktu (po konsultacji z Tomkiem
    Surmaczem). Jeśli znajdzie się ktoś chętny, to można dorobić do modarca
    automat dodający odpowiednie kodowanie.

    > 10. ogłoszenie z daną ofertą pracy może zostać wysłane ponownie nie
    > wcześniej niż po 2 tygodniach od ostatniej publikacji na grupie - tego
    > szczerze mowiac nie rozumiem. Mysle, ze limit raz na tydzien jest OK.

    Khem. Chciałem tylko zauważyć, że afair w oryginalnym FAQ "za poprzedniego
    moderatora" było 2 miesiące i nikt nie protestował.
    Wydaje mi się, że tydzień to za krótko. Pewne ogłoszenia zaczną się bardzo
    często powtarzać i zacznie to podpadać pod spam.

    > 11. zabronione jest wysyłanie ogłoszeń dotyczących tylko i wyłączenie
    > współpracy firm - tego tez nie rozumiem. jesli prowadze dzialalnosc
    > gospodarcza, i ktos szuka wspolpracownika, to czemu takie ogloszenie ma sie
    > nie pokazac? Dla mnie to praca, tylko rozni sie sposobem rozliczania.

    Ten zapis miał uniemożliwić ogłaszanie się firm, które poszukują innych firm
    do współpracy.
    Ogłoszenia, które zawierają jako jedną z opcji, formę współpracy w ramach DG
    - są umieszczane.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 32. Data: 2004-08-25 12:44:48
    Od: " Uzytkownik" <k...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):

    > Czy błędne kodowanie oznacza dla Ciebie tyle samo co brak zadeklarowanego
    > kodowania?

    Oznacza dla mnie, ze nie kazdy umie/chce/ma czas na ustawianie kodowanie. A
    moze wlasnie szuka speca od tego?

> [...]
    > Nie widzę możliwości zmiany tegoż punktu (po konsultacji z Tomkiem
    > Surmaczem). Jeśli znajdzie się ktoś chętny, to można dorobić do modarca

    Napisz mi zalozenia, napisze taki automat.

> [...]
    > Wydaje mi się, że tydzień to za krótko. Pewne ogłoszenia zaczną się bardzo
    > często powtarzać i zacznie to podpadać pod spam.

    uwazasz, ze raz na tydzien to czesto? Wg mnie to dosc optymalny czas.
    zarowno z punktu widzenia szukajacego pracy (jak ja) jak rowniez pracodawcy.
    Sa osoby, ktore sciagaja posty np OE, ktory nie sciaga wszystkich newsow od
    ostatniego polaczenia, tylko okreslona ilosc i z okreslonego czasu...

> [...]
    > do współpracy.
    > Ogłoszenia, które zawierają jako jedną z opcji, formę współpracy w ramach

    jako jedna z opcji, a jesli szukaja TYLKO osob majacych DG?

  • 33. Data: 2004-08-25 13:38:59
    Temat: Re: Propozycja nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Dnia Wed, 25 Aug 2004 11:11:30 GMT, Piotr Neil Gawronski

    > To znajdz slowo o kodowaniu w opisie grupy lub w netykiecie.
    > Jest wylacznie w mininetykiecie news na ktora nikt sie nie powoluje.
    > Moderator jest po to zeby stosowac FAQ, a kodowanie moga
    > administratorzy news ustawic na sztywno wszedzie na poziomie serwerow.
    > Jesli tego nie robia dlaczego grupa ma wychodzic swoim FAQ "przed
    > orkiestre'

    A Polska Norma może być ? (Europejska też). Ja wiem że nie ma obowiązku
    stosowania PN, ale problemy z różnymi stronami kodowymi wracają jak
    bumerang. Przykładem choćby ta dyskusja. I wypadałoby dążyć do zrobienia
    z tym porządku, wszędzie gdzie sie da. Stąd zresztą wziął się wymóg
    stosowania ISO w pl.*
    Więc skoro mamy już określoną polską stronę kodową, to może się jej
    trzymajmy ? Bo po okresie chaosu pliterkowego, zaczyna się w końcu
    ujednolicać, a tu pojawiają się tendencje do odwrotnego procesu -
    ponownego różnicowania. Może taki drobiazg wydaje się nic nie znaczącym
    szczegółem w porównaniu z bezrobociem, ale przecież ustawienie strony
    kodowej nie jest jakimś problemem, nie pociąga za sobą dodatkowych
    kosztów. To tylko zmiana opcji w menu, a nie jakaś wielka inwestycja.

    Moim zdaniem, istnieje mnóstwo serwisów pośrednictwa pracy, nie ma
    obowiązku korzystania z usenetu. A jeśli ktoś już dojrzał do tego żeby z
    usenetu skorzystać, to można od niego wymagać żeby zrobił to zgodnie z
    zasadami. Tym bardziej że postąpienie zgodnie z zasadami nic nie
    kosztuje, poza oczywiście samym faktem dostosowania się do tych zasad.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 34. Data: 2004-08-25 13:56:44
    Od: "bezrobotny" <A...@g...pl>

    a może po prostu ktoś by napisał jak ustawia się kodowanie na prawidłowe w
    np. Outlooku?

  • 35. Data: 2004-08-25 14:00:16
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    > a może po prostu ktoś by napisał jak ustawia się kodowanie na prawidłowe w
    > np. Outlooku?

    To jest akurat opisane już tysiącu miejsc w sieci i chyba w FAQ każdej grupy
    znajduje się link do tego typu strony.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: mariuszr.post@pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 36. Data: 2004-08-25 14:04:26
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    bezrobotny wrote:

    > a może po prostu ktoś by napisał jak ustawia się kodowanie na prawidłowe w
    > np. Outlooku?

    Ty masz prawidłowe i masz Outlooka :) Napisz.
    Ja nie wiem, nie mam Outlooka.

  • 37. Data: 2004-08-25 21:55:15
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    .
    > Poza tym - biorąc pod uwagę ilość spamtrapów w adresach ogłoszeniodawców
    > nie podejrzewam, aby przyniosło to wielki skutek :(
    to sugerowałem w mailu do kolegi darka, że warto dodać punkt do fakju
    odnośnie spamtrapów,że jak adres takowy zawiera to pracodawca nie dostanie
    odpowiedzi o kodowaniu (a kodowanie załatwiałby automatyczny skrypt)
    model:
    post -> automat -> jeżeli dobre kodowanie to do moderatora lub -> jeżeli złe
    kodowanie to automatyczny mail do nadawcy. i tu: jeżeli spamtrap to mail
    wraca (logiczne, nie?) więc w recived-to wstawić skrzynkę
    śmietnik@wyrzuć.to , a jak bez spamtrapu to maila dostaje ogłoszeniodawca.
    i po to, żeby rozwiązanie miało ręce i nogi to trzeba by to dodać do fakju

    gromax

  • 38. Data: 2004-08-25 22:07:00
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    ja się tak trochę zastanawiam nad punktem 5.
    to znaczy kontakt oczywiście tak, tylko chodzi o nazwę firmy. Nie kazda
    firma chce się ogłaszać że to akurat ona poszukuje pracownika.
    Ew. bym rozważył -branżę, w której firma działa, opis założeń działalności
    itp (np. wiodący integrator glebowo - maszynowy , firma z branży
    informatycznej, sklep odzieżowy - bez nazwy)

  • 39. Data: 2004-08-26 00:43:13
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    gromax wrote:

> [...]
    > i po to, żeby rozwiązanie miało ręce i nogi to trzeba by to dodać do fakju

    A do tego wycinać najpopularniejsze wstawki antyspamowe. Zresztą z
    losowej próbki ppo wychodzi mi że tylko około 10% adresów ma wstawki.
    Większość łatwa do usunięcia automatem.

  • 40. Data: 2004-08-26 07:00:01
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > A do tego wycinać najpopularniejsze wstawki antyspamowe. Zresztą z
    > losowej próbki ppo wychodzi mi że tylko około 10% adresów ma wstawki.
    > Większość łatwa do usunięcia automatem.

    jak będzie punkt w fakju, to nikt się nie będzie zastanawiał czy adres jest
    poprawny czy nie. po prostu porencjalnie źle napisany post nie będzie miał
    komentarza u nadawcy (bo automat nie będzie miał jak wysłać), a każdy
    piszacy na grupę będzie miał tego świadomość