PracaGrupypl.praca.dyskusje › życiorys - szybkie pytanko

  • 1. Data: 2004-08-25 06:41:41
    Temat: życiorys - szybkie pytanko
    Od: "krzysiek" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    pisze odpowiedz na ogłoszenie o prace i jest tam prośba o życiorys, czy mam
    napisać i wysłac klasyczny życiorys (narracyjny) czy moge CV ? - chodzi mi
    oto czy jełśi w ogłoszeniu jest życiorys - to ma on być w formie
    narracyjnej, czy nie ma to znaczenia?

    dzieki

  • 2. Data: 2004-08-25 07:37:01
    Temat: Re: życiorys - szybkie pytanko
    Od: DanielS <z...@h...com>

    Dnia 8/25/04 8:41 AM, Użytkownik krzysiek napisał:
> [...]
    > napisać i wysłac klasyczny życiorys (narracyjny) czy moge CV ? - chodzi mi
    > oto czy jełśi w ogłoszeniu jest życiorys - to ma on być w formie

    Chodzi z pewnością o CV. Curriculum Vitae - życiorys

  • 3. Data: 2004-08-25 22:13:21
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    a czym się różni życiorys od cv?

    imho, ja piszę zawsze w nagłówku "życiorys". po prostu niemalże mdli mnie na
    "curriculum vitae". jakos tak nie po polsku brzmi i nie wiem dlaczego. a
    lubię nasz język i staram się jego używać. co innego w nazwie pliku -
    cv_imie_nazwisko.doc (pdf) brzmi krócej i tu uzywam ogólnie przyjętej
    formay skróconej

    a co do treści - sam wybierz, w jaki sposób napiszesz dokument. sugeruję
    hierarchicznie.

    gromax

  • 4. Data: 2004-09-09 04:28:21
    Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com>

    gromax wrote:

> [...]
    > formay skróconej
    >
    > a co do treści - sam wybierz, w jaki sposób napiszesz dokument. sugeruję

    Curriculum vitae to po lacinie, jezyk starozytny, ale podstawowy dla
    naszej kultury; absolutnie nie powinno Cie mdlic, bo to szlachtne
    korzenie. To samo gdy n.p. widzisz haslo "In vino veritas" - to tez nie
    jest jakis zachodni imperializm, tylko kultura lacinska, do ktorej
    Polska ma pelne prawo aspirowac... (moja opinia, oczywiscie, rob, jak
    uwazasz).

    Pozdrawiam,

    Zbyszek

    --
    http://MrGrill.pl

  • 5. Data: 2004-09-10 21:44:28
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (Zbigniew Pieciul, a któżby!) wyklepał:

    Ekhem. Czy naprawdę pracodawcy to idioci i trzeba im pisać, że to, co
    mają przed nosem, to nasz życiorys? Ewentualnie curriculum vitae, co
    OIW, na jedno wychodzi? W każdym poradniku, z którym się zetknęłam, było
    wyraźnie zaznaczone, że życiorysu się nie tytułuje "życiorys", tylko
    "Jan Kowalski"... To trochę tak, jakby na każdej książce przede
    wszystkim było napisane "książka".

    M.

    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)