PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na czas określony >6m-cy; Czy w końcu jest te 2 tyg wypowiedzenia czy NIE???

  • 1. Data: 2004-08-24 20:21:02
    Temat: Umowa o pracę na czas określony >6m-cy; Czy w końcu jest te 2 tyg wypowiedzenia czy NIE???
    Od: "D" <l...@p...onet.pl>

    Witam Serdecznie,

    wiemy, że umowy o pracę na czas określony powyżej 6 miesięcy nie może
    wypowiedzieć żadna ze stron, CHYBA, ŻE strony w umowie zapisały 2-tygodniowy
    okres wypowiedzenia.

    A co w takim przypadku:
    - umowa jest na rok,
    - NIE MA w niej zapisu o 2-tygodniowym okresie wypowiedzenia,
    - na podstawie art 29 par 3 KP pracodawca udziela pracownikowi zatrudnionemu
    na taką właśnie umowe, pisemnej informacji o okresie wypowiedzenia umowy o
    pracę podając tam 2-tygodniowy okres wypowiedzenia,
    - pracownik nie zauważa (bo jest tam wiele innych informacji), podpisuje, że
    się zapoznał i oddaje dokument pracodawcy.

    Czy w takim przypadku rzeczywiście obowiązuje 2-tygodniowy okres wypowiedzenia
    (pomimo, że NIE MA tekiego zapisu w umowie właściwej, ale pracownik podpisał,
    że zapoznał się z dokumentem, w którym wskazano okres 2-tygodniowy)????

    z góry dzięki za dyskusję

  • 2. Data: 2004-08-25 09:26:51
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > że zapoznał się z dokumentem, w którym wskazano okres 2-tygodniowy)????

    Witam
    Przeczytaj dokładnie art 33 kp i bedziesz wiedział(a).Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-08-25 10:18:48
    Od: l...@p...onet.pl

    > Witam
    > Przeczytaj dokładnie art 33 kp i bedziesz wiedział(a).Pozdrawiam.

    Hej,

    nie ma tam nic o skutkach podpisania dokumentu nie będącego aneksem do umowy,
    w którym pracownik oświadcza, że ZAPOZNAŁ się z nim, a w nim widniej 2-
    tygoniowy okres wypowiedznia... Jak taki dokument będzie traktowany przez
    sąd??? Jako aneks, czy jako nikomy niepotrzebny świstek papieru???

    Do jakiego artykulu teraz mnie odeslesz?

    Pozdrawiam,
    Darek