PracaGrupypl.praca.dyskusje › zaległy urlop, co radzicie?

  • 1. Data: 2004-08-25 10:10:55
    Temat: zaległy urlop, co radzicie?
    Od: "Krzysztof Gawryś" <p...@o...pl>

    Witam,

    mam problem z pracodawcą odnośnie urlopu.

    Pracuję w pewnej firmie od 05.2002 (czyli już ponad 2 lata) w tym czasie
    byłem na urlopie zaledwie kilka dni i to nawet nie w jednym czasie a wtedy
    gdy "cos mi wypadło" (zdarzenie losowe).
    Na dzien dzisiejszy Pani Kardowa podała mi liczbę 41dni urlopu do
    wykorzystania.
    W jaki sposob "zmusić" pracodawcę do umożliwienia pójścia mi na urlop,
    ewentualnie
    w jaki sposob żądać od pracodawcy rekompensaty pieniężnej w zamian za
    zaległy urlop.

    Wiem że urlopu w normalny sposób niedostanę, zadużo pracy...

    Warto chyba jeszcze dodać, że firma aktualnie znajduje się w stanie
    "upadłości z możliwością naprawy". Co tym bardziej do mnie przemawia za
    próbą odzyskania zaległego urlopu choćby w postaci dodatkowego
    wynagrodzenia.

    Co mi radzicie zrobić w mojej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Krzysztof Gawryś

  • 2. Data: 2004-08-25 21:43:21
    Temat: Re: zaległy urlop, co radzicie?
    Od: "MruMru" <z...@b...op.pl>

    Krzysztof Gawryś:
> [...]
    przemawia za
    > próbą odzyskania zaległego urlopu choćby w postaci dodatkowego

    Przede wszystkim pracodawca jest zobowiazany do udzielenia Ci
    urlopu. To jego psi obowiazek i tyle. Praca nie ucieknie a Ty
    zawsze mozesz podac jakies namiary na siebie w trakcie urlopu, o
    ile jestes tak nie zastapiony. Jesli wolisz ekwiwalent, to
    normalnie zaproponuj. Im szybciej tym lepiej, bo Ci przepadnie,
    nie tylko dlatego, ze firma w upadlosci.

    --
    pzdr
    Mru

  • 3. Data: 2004-08-26 08:20:21
    Od: Arek <f...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2004 12:10:55 +0200, "Krzysztof Gawry?"
    Witam !!!

    Tyle dni do odbioru to przesada !!! On musi, po prostu prawo na to
    wskazuje ze musi ci udzielic tego urlopu, jesli nie - polecam PIP :).

  • 4. Data: 2004-08-26 08:43:11
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 25 Aug 2004 23:43:21 +0200, na pl.praca.dyskusje, MruMru napisał(a):

    > Jesli wolisz ekwiwalent, to
    > normalnie zaproponuj.
    Jeżeli jeszcze nie jest na wypowiedzeniu to zgodnie z kodeksem pracy takie
    rozwiązanie jest zabronione.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-08-26 09:15:45
    Od: "MruMru" <z...@b...op.pl>

    MEva wrote:
    > Jeżeli jeszcze nie jest na wypowiedzeniu to zgodnie z kodeksem
    pracy
    > takie rozwiązanie jest zabronione.

    Owszem, ale nikt nie mowi o formalnej propozycji. Zreszta zgodnie
    z KP to on juz czesc urlopu stracił bo był zobowiazany do
    wykorzystania w okreslonym terminie, prawda? Niech zaproponuje, a
    reszta zalezy od dobrej woli pracodawcy. :->>>>>>>
    --
    pzdr
    Mru

  • 6. Data: 2004-08-26 09:51:04
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 26 Aug 2004 11:15:45 +0200, na pl.praca.dyskusje, MruMru napisał(a):
    > Owszem, ale nikt nie mowi o formalnej propozycji.
    Firma jest w upadłości więc grożą jej kontrole PIPu, wątpię czy w takiej
    sytuacji ktoś zdecyduje się na oszustwa.

    Zreszta zgodnie
    > z KP to on juz czesc urlopu stracił prawda?

    Nie prawda.
    Przedawnienie roszczeń pracownika ze stosunku pracy przedawnia się po
    trzech latach od chwili należności /czyli ma czas do 31.03.2006r/.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)