PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prezentacja na rozmowę kwalifikacyjną

  • 1. Data: 2010-03-15 10:08:51
    Temat: Prezentacja na rozmowę kwalifikacyjną
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    zostałem poproszony o przygotowanie multimedialnej prezentacji samego siebie
    na rozmowę kwalifikacyjną. O ile bez problemu potrafię odnaleźć się na
    zwykłej rozmowie, o tyle takiej prezentacji nigdy nie przygotowywałem. Czy
    ktoś mógłby doradzić co powinno się w niej znaleźć? Może ktoś już takową
    przygotowywał i może podesłać? W sieci niestety nic takiego nie znalazłem.

    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-15 11:20:31
    Temat: Re: Prezentacja na rozmowę kwalifikacyjną
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przygotowywałem. Czy ktoś mógłby doradzić co powinno się w niej
    > znaleźć? Może ktoś już takową przygotowywał i może podesłać? W sieci

    Na jakie stanowisko aplikujesz?

  • 3. Data: 2010-03-15 11:33:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-03-15 11:08, ...:::Tomek:::... pisze:
    > przygotowywałem. Czy ktoś mógłby doradzić co powinno się w niej znaleźć?

    Powinno się znaleźć to, co uważasz za ważne. Hasłowo. Nie staraj się
    zmieścić tam biografii i spisu osiągnięć a jeden z najpowszechniejszych
    błędów jest zrobienie wypracowania na slajdach i czytanie go.
    Jak np. zechcesz opowiedzieć o podróży autostopem przez Polskę - to
    jeden slajd z mapką i fotkami ciekawostek (resztę dopowiesz).

    Najprawdopodobniej ni e chodzi o to, żeby dowiedzieć się wiedzy
    encyklopedycznej o Tobie, tylko zobaczyć, jak prowadzisz prezentacje
    (być może też jak biegły jesteś w obsłudze aplikacji, o ile takie jest
    założenie, że ma być przeprowadzona na komputerze).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2010-03-15 12:07:24
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    jacem wrote:
    > Na jakie stanowisko aplikujesz?

    Menadżer call center.

    Tomek

  • 5. Data: 2010-03-15 15:36:52
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "...:::Tomek:::..." napisał:

    > Menadżer call center.

    błaaahahaaa:O)

  • 6. Data: 2010-03-15 15:40:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 15 Mar 2010 11:08:51 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):

> [...]
    > przygotowywał i może podesłać? W sieci niestety nic takiego nie znalazłem.

    Intrygujące, ale skoro tak się trafiło, to warto się odpowiednio
    przygotować ;)

    Pamiętaj, że prezentacja ma (zazwyczaj) uzupełniać i ubarwiać to co
    przekazuje sam prezenter (czyli Ty). Nie baw się za bardzo w animacje itd
    (częsty błąd), skup się na ciekawym, hasłowym przekazie, który będzie
    prowadził odbiorcę po kolejnych przedstawianych elementach i pomoże Tobie o
    niczym nie zapomnieć.

    Dobrze będzie sprawdzić na kimś (rodzina, przyjaciel) przygotowany
    materiał, w sensie puść sobie prezentację i zacznij opowiadać. Niech to
    trwa dajmy 5-10 minut, potem spytaj jak został zrozumiany Twój przekaz (co
    wie odbiorca) i jakie ma uwagi. Pracy Ci to nie da, ale zwiększy szanse na
    dobrą prezentację :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-03-15 19:31:57
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    ...:::Tomek:::... napisał(a):

> [...]
    > przygotowywałem. Czy ktoś mógłby doradzić co powinno się w niej
    > znaleźć? Może ktoś już takową przygotowywał i może podesłać? W sieci

    Najwazniejsze jest, aby wiedzieć co się chce przekazać, czyli wyznaczyć
    sobie cel. Celem Twojej prazentacji jest przedstawienie siebie. Jak już
    napisano - hasłowo na slajdach, rozwijać podczas prezentowania. Ważne są też
    elementy "okołoprazentacyjne" - przygotowanie sobie miejsca, narzędzi,
    panowanie nad czasem, zachowanie, miękkie umiejętności itp.
    Jeśli miałeś do czynienia z prezentacjami, to zapewne wiesz o czym piszę.

    Pamietaj - temat tej prezentacji jest najmniej istotny. Równie dobrze
    mógłbyś prezentować schemat pylenia fasolki po bretońsku. Dali Ci taki
    teamt, bo - w ich mniemaniu - jest on łatwy i Tobie znany:) Skup sie na
    zaprezentowaniu, a nie prezentacji.
    Powodzenia.

    Mariano Italiano

  • 8. Data: 2010-03-15 20:13:44
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    imho najlepiej będzie jak zastanowisz się gdzie są jakieś ważne punkty w
    twoim życiorysie.
    na przykład - pierwszy slajd to twoje zdjęcie i np z boku jakiś wstęp do
    tego jak chcesz siebie przedstawić - na przykład zamierzasz podkreślić
    że twoim atutem jest dobra organizacja pracy zespołu ludzi i dajesz
    jakiś rysunek. wg ciebie ludzie powinni działać jak roboty, albo być
    świetnie zgrani na żaglowcu w czasie sztormu. i do slajdu dajesz
    opowieść o sobie - nazywam się, urodziłem się w lipcu a dokładniej w
    drugiej połowie lipca, a dokładniej siedemnastego (cytat z "rejsu" jakby
    sie ktoś pytał) i podsumowanie slajdu - przyszedłem tutaj żeby
    powiedziec jak według mnie powinna wyglądać organizacja pracy.
    slajd drugi - litania swoich miejsc zatrudnienia i podkreślenie jakiś
    istotnych punktów - np zarządzania "zasobami ludzkimi" w poprzednich
    miejscach pracy.
    trzeci slajd - pokazanie swoich umiejętności dotyczących "podmiotu"
    twojej pracy, czyli np. sprzedaży, wsparcia technicznego, może
    informacji pogodowych.
    potem masz czas na powiedzenie czegoś więcej o organizowaniu i nadzorze
    pracy ludzi. Tu juz masz do popuszczenia wodze fantazji, ale warto
    pamiętać o celu - pokazaniu że to ty a nie ktokolwiek inny, to twoje
    stanowisko.
    i piąty slajd - podsumowanie. może zestawienie poprzednich punktów? moze
    uwypuklenie czegoś? no i nie zapomnij że na końcu prezentacji jest czas
    na zadawanie pytań.
    Pamiętaj o języku wypowiedzi, mowie ciała, i takich różnych rzeczach.
    Mów jak najnaturalniej bedziesz potrafił i to poćwicz.

    a sama prezentacja? ma podkreślać co mówisz. bo call center to nie
    miejsce w którym sie ogląda cokolwiek fizycznego, to miejsce w którym
    większość jest kreowana za pomocą głosu.

  • 9. Data: 2010-03-15 20:44:45
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
> [...]
    > którym sie ogląda cokolwiek fizycznego, to miejsce w którym większość jest

    Gdyby kazano wam przyjść w piżamach na rozmowę, to też byście przyszli i robili
    z siebie pajaców, zdesperowani, żeby tylko tę pracę dostać? ;-)

    Nie mam nic przeciwko takiej formie prezentacji swojej osoby, ale bez przesady -
    stanowisko, na które aplikuje *Tomek* nie jest tego warte. (wg mojej oceny).

    Chory wymysł nadambitnego HR-owca.

    Jeśli już, to sporządziłbym krótką prezentację dźwiękową (z odpowiednio dobranym
    podkładem muzycznym) - warunek: nienaganna dykcja, przyjemny, inteligentny głos.
    Inaczej polegniesz.
    Forma adekwatna do stanowiska, o które się ubiega. (Kontakt dźwiękowy z
    klientami).

    Zgrać na flashpena lub CD w jakimś ludzkim formacie (mp3).
    I to wszystko.

    j.

  • 10. Data: 2010-03-15 22:24:27
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    > Gdyby kazano wam przyjść w piżamach na rozmowę, to też byście przyszli i
    > robili

    albo z gołą dupą ....