PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o ZUS ZLA (L4)

  • 1. Data: 2010-03-15 21:36:01
    Temat: Pytanie o ZUS ZLA (L4)
    Od: Camis <k...@g...com>

    Witam, pracowałem w pewnej firmie, przez agencje pracy tymczasowej
    RANDSTAD.

    Pełen etat, płatne za godzinne pracy, umowa o prace podpisywana co
    miesiąc (miesięczna).

    Niestety dwa tygodnie przed końcem lutego, mistrz poinformował mnie ze
    niestety ale z końcem miesiąca mi dziękują za współprace...

    Miąłem przepracować do końca ale tydzień później miałem wypadek (nie w
    czasie dojazdu do pracy) i złamałem sobie kość obojczykowa itp..

    I od 22 lutego do 5 marca bylem na ZUS ZLA i teraz od 6 marca tez mam
    ZUS ZLA...

    Czy w takim przypadku należy mi się wynagrodzenie od pracodawcy (jak
    tak to do kiedy) czy od zusu?

    Nie wiem czy prawidłowo ale 2 zwolnienie mam nadal wypisane na
    RANDSTAD, ale słyszałem ze za to drugie powinien mi wypłacać ZUS. Wiec
    zwolnienie powinno być wypisane ZUS jako płatnik składek czy jak ?

    Sorry za takie pytania ale to była moja pierwsza praca z
    zarejestrowaniem.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-15 22:31:22
    Temat: Re: Pytanie o ZUS ZLA (L4)
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Camis pisze:

    > I od 22 lutego do 5 marca bylem na ZUS ZLA i teraz od 6 marca tez mam
    > ZUS ZLA...
    >
    > Czy w takim przypadku należy mi się wynagrodzenie od pracodawcy (jak
    > tak to do kiedy) czy od zusu?

    Drugie zwolnienie zanieś bezpośrednio do ZUSu. Masz na to 7 dni (jak
    nie wyrobisz się w terminie będziesz miał ucięty zasiłek o 25%
    licząc od 8 dnia zwolnienia lekarskiego).
    Ze swojej strony pracodawca wysłał twoje poprzednie zwolnienie do ZUSu
    wraz z dokumentem Z-3 na podstawie którego ZUS będzie wypłacał ci
    zasiłek chorobowy od 1 marca. Przy okazji jak będziez w ZUSie złóż
    oświadczenie Z-10
    http://www.zus.pl/pliki/formularze/fill&print/z_10.p
    df

    > Nie wiem czy prawidłowo ale 2 zwolnienie mam nadal wypisane na
    > RANDSTAD,[...]

    Prawidłowo.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2010-03-15 22:49:11
    Od: Camis <k...@g...com>

    On 15 Mar, 23:31, "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> wrote:

    > Przy okazji jak b dziez w ZUSie z
    > o wiadczenie Z-10http://www.zus.pl/pliki/formularze/fill&print/z_
    10.pdf

    Czyli mam wydrukować i złożyć wraz z ZUS ZLA? Wymagane to jest?

    "zasiłek chorobowy lub świadczenie rehabilitacyjne za okres po ustaniu
    tytułu ubezpiecze-
    nia chorobowego nie przysługuje osobie, która:

    i) jest uprawniona do zasiłku dla bezrobotnych, zasiłku
    przedemerytalnego lub świadczenia przedemery-
    talnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego"

    Hmm... nie rozumiem, czyli co z tego co wiem to jestem uprawniony do
    zasiłku, wiec nic nie dostane ??