PracaGrupypl.praca.dyskusje › delegacja zagraniczna dentysta

  • 1. Data: 2010-03-11 20:51:52
    Temat: delegacja zagraniczna dentysta
    Od: Damianos <d...@g...com>

    Witam,

    Jestem poza Polską na delegacji. Dzisiaj rozchorowałem się (zapalenie
    okostnej zębów lub coś w ten deseń, boli tak, że zwariować można).
    Jutro ugadany jestem do dentysty.

    Firma oczywiście zadbała o ubezpieczenie, tyle że już ze wstępnej
    gadki z ubezpieczycielem widzę że będą problemy.

    Zadzwoniłem do HR w Polsce no i panie po naradach stwierdziły ogólnie
    że to mój problem ponieważ jest to sprawa pomiędzy mną a
    ubezpieczycielem. Moja polisa mówi o tym że ubezpieczenie jest
    zbiorowe dla wszystkich pracowników i to pracodawca ubezpiecza.

    Plan generalnie miałem taki, że teraz zapłacę za tego dentystę a jak
    wrócę do Polski to przedstawię rachunki i pracodawca mi odda kasę.
    Chciałbym uniknąć szarpaniny z ubezpieczycielem (bo to co czytam o
    nich na necie to tragedia wielka).
    W poprzedniej firmie na delegacji zagranicznej raz zdarzyło mi się
    zachorować i nie było problemu żadnego z takim tokiem rozumowania.

    O ile pamiętam to prawnie jest to zapewnione w Rozporządzeniu Ministra
    Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 w paragrafie 12,
    który mówi:

    § 12. 1. W razie choroby powstałej podczas podróży pracownikowi
    przysługuje zwrot udokumentowanych kosztów leczenia za granicą oraz
    leków.
    2. Nie podlegają zwrotowi koszty leków, których nabycie za granicą nie
    było konieczne, koszty zabiegów chirurgii plastycznej i zabiegów
    kosmetycznych oraz nabycia protez ortopedycznych, dentystycznych,
    zakupu okularów.
    3. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 1, następuje ze środków
    pracodawcy.
    4. W razie zgonu pracownika za granicą pracodawca pokrywa koszty
    transportu zwłok do kraju.

    No ale panie moje z HR uparły się że to nie ich sprawa w ogóle jest.
    Panie z HR ogólnie są OK, ale zastanawiam się skąd ten opór?

    Czy są jakieś inne uregulowania prawne?

  • 2. Data: 2010-03-11 21:01:00
    Temat: Re: delegacja zagraniczna dentysta
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.03.2010 Damianos <d...@g...com> napisał/a:
> [...]
    >
    > No ale panie moje z HR uparły się że to nie ich sprawa w ogóle jest.
    > Panie z HR ogólnie są OK, ale zastanawiam się skąd ten opór?

    Bo panie mają za zadanie dawać opór w takich tematach.

    Temat jest prosty - robisz zęba, dbasz o rachunek plus jakiś opis choroby
    który jednoznacznie wskaże, że stan był pilny - tzn że nie robiłeś sobie
    tam np. implantu albo wybielania zębów. Idziesz z tym do ubezpieczyciela.
    Jeśli nie odda kasy, to idziesz do pracodawcy. Jeśli ten również nie odda
    kasy, to idziesz do sądu - pytanie z kim - moim zdaniem z pracodawcą.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2010-03-11 21:20:45
    Od: Damianos <d...@g...com>

> [...]
    > Jeśli nie odda kasy, to idziesz do pracodawcy. Jeśli ten również nie odda
    > kasy, to idziesz do sądu - pytanie z kim - moim zdaniem z pracodawcą.

    No nie będę od razu po sądach latał. Bardziej zaciekawiło mnie
    stanowisko pani rozliczającej delegacje (w sumie to panie z HR oparły
    się na zdaniu pani z finansów) względem doświadczeń z przeszłości.
    Myślałem że istnieją jakieś inne uregulowanie prawne.

    Skoro nie ma, to wygląda na to, pani odpowiedzialna delegacje mówi
    "nie" gdzie wytłumaczeniem jest "bo nie".

    Generalnie myślę że sprawa zakończy się pozytywnie, ale ciekaw jestem
    waszych opinii i co ważniejsze doświadczeń w tej materii.

  • 4. Data: 2010-03-11 21:41:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > No nie będę od razu po sądach latał.

    To jest takie typowo polskie myślenie - że sądy to nie są dla normalnych
    ludzi. Otóż są. Jeśli nie pójdziesz, to pracodawca nie wypłaci - już się na
    to zapowiada. Te panie, które Ci wmawiają, żebyś przypadkiem sobie nie
    myślał że coś dostaniesz, robią to specjalnie - pracodawca nie chce dawać
    na Twojego zęba pieniędzy. A moim zdaniem ma obowiązek. Jeśli nie postawisz
    na swoim, to pracodawca się upewni w tym, że nie musi i każdego kolejnego
    pracownika tak zrobi. Im właśnie o to chodzi, że zmiękniesz i 'po sądach
    latał nie będziesz'. Za te pieniądze właściciel zje sobie kolację z rodziną
    podczas wakacji na Mauritiusie. A z czego Ty będziesz musiał zrezygnować po
    wydaniu pieniędzy na leczenie za granicą w trakcie delegacji, na którą
    wysłał Cię pracodawca? On ma moralny i prawny obowiązek zapewnić Ci leczenie.

    To się przekłada na szereg dziedzin życia - komuś skroili portfel na
    przystanku - nie zgłosi, bo i tak nie znajdą. Ktoś widzi, że gówniarze
    sprejują JP i HWDP na świeżo pomalowanej elewacji - nie zareaguje, bo i tak
    nic im nie zrobią. Komuś ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania -
    oleje, 'bo nie będzie się z koniem kopał', chociaż wcześniej ileś tam lat
    opłacał składki właśnie po to, żeby ubezpieczyciel wziął na siebie
    odpowiedzialność. I tak dalej, i tak dalej. Jesteśmy społeczeństwem
    dziewięćdziesięciu kilku procent pokornych owieczek, robionych w trąbę bez
    grama wazeliny przez kilka procent cwaniaków.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2010-03-11 21:59:26
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > myślał że coś dostaniesz, robią to specjalnie - pracodawca nie chce dawać

    ... ponieważ ma podpisaną umowę ubezpieczenia i to ubezpieczyciel wg.
    pracodawcy powinien wypłacić. Paniom z HR powinno zostać zadane pytanie
    szczegółowe: "jeżeli ubezpieczyciel mi nie wypłaci to co dalej?" podparte
    wcześniej wymienionym w wątku paragrafem.

    Lemat

  • 6. Data: 2010-03-11 22:12:14
    Od: Damianos <d...@g...com>

> [...]
    > szczegółowe: "jeżeli ubezpieczyciel mi nie wypłaci to co dalej?" podparte
    > wcześniej wymienionym w wątku paragrafem.

    Ludzie, spokojnie! Typowo polskie jest to że wszyscy od razu chcą
    latać po sądach i się pieklić :) No i jeszcze jest typowe dla nas to,
    że ogólnie zawsze znajdzie się okazja żeby udowodnić jak to w Polsce
    jest kiepsko z dupskiem i ciulato - w tym to chyba jesteśmy
    "miszczami" świata :)

    A wracając do tematu. Czy są jakieś inne uregulowania prawne? Jakie są
    wasze doświadczenia z chorowaniem podczas delegacji no i z późniejszym
    rozliczaniem takiego zdarzenia?

  • 7. Data: 2010-03-12 05:42:39
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Damianos pisze:
    > A wracając do tematu. Czy są jakieś inne uregulowania prawne? Jakie są
    > wasze doświadczenia z chorowaniem podczas delegacji no i z późniejszym
    > rozliczaniem takiego zdarzenia?

    A do czego Ci są potrzebne *inne* uregulowania prawne, skoro sam
    znalazłeś już jedno, moim zdaniem jak najbardziej rozwiązujące Twój
    problem? Jedno uregulowanie wystarczy, nie musisz mieć ich 10.

    Oczywiście pytanie, czy to co znalazłeś jest aktualnie obowiązującą
    wersją, ale sprawdzenie tego, to już Twoja praca domowa :).

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 8. Data: 2010-03-12 08:34:13
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 11 Mar, 23:12, Damianos <d...@g...com> wrote:
    > A wracając do tematu. Czy są jakieś inne uregulowania prawne? Jakie są
    > wasze doświadczenia z chorowaniem podczas delegacji no i z późniejszym
    > rozliczaniem takiego zdarzenia?

    Ubezpieczenie wykupione przez pracodawce, w trakcie delegacji wygaslo
    (firma zapomniala przedluzyc polise), pracownik zaplacil z wlasnej
    kasy, nastepnie wyslal mailem skan rachunku oraz obciazenie karty i
    bez problemu dostal pieniadze.